افزایش 29 درصدی قیمت بلیت هواپیما طبق تصمیم ستاد تنظیم بازار

منبع: همگردی

3

1402/2/28

16:40


ایسنا/ براساس آخرین اخبار واصله، افزایش 29 درصدی قیمت بلیت هواپیما طبق تصمیم ستاد تنظیم بازار صورت می گیرد.

به دنبال درخواست شرکتهای هواپیمایی برای افزایش قیمت بلیت، چندی پیش محمد محمدی بخش رئیس سازمان هواپیمایی کشوری اظهار کرد که انجمن شرکتهای هواپیمایی درخواست افزایش 100 درصدی قیمت بلیت را در شورای عالی ترابری مطرح کردند که مقرر شد در ستاد تنظیم بازار ارائه شده و درباره آن تصمیم گیری شود.

همچنین حسن خوشخو معاون هوانوردی و امور بین الملل سازمان هواپیمایی کشوری چند روز پیش با اشاره به تلاش برای کنترل این وضعیت اظهار کرد: احتمالا تا آخر اردیبهشت یعنی ظرف یکی دو روز آینده مصوبه ای را ابلاغ کنیم که به بخشی از مطالبات ایرلاین ها پاسخ داده شود و بتوانیم به شرایط عادی برگردیم.

در نهایت امروز مقصود اسعدی سامانی دبیر انجمن شرکتهای هواپیمایی اعلام کرد که با تصمیم ستاد تنظیم بازار، قیمت بلیت هواپیما برای پروازهای داخلی بطور میانگین 29 درصد افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه رقم پیشنهادی انجمن شرکتهای هواپیمایی افزایش 100 درصدی قیمت بلیت بود، افزود: این میزان افزایش قیمت هیچ مشکلی از صنعت را حل نمی کند و هیچ ارتقای کیفیت در خدمات نخواهیم داشت؛ انجمن شرکت های هواپیمایی نسبت به افزایش 29 درصدی نرخ بلیت اعتراض دارد.

دبیر انجمن شرکتهای هواپیمایی با بیان اینکه براساس قانون پنجم باید آزادسازی نرخ صورت میگرفت، گفت: طبق قانون، دولت نباید در نرخ گذاری دخالت کند بلکه صرفا باید نظارت داشته باشد. ما در صنعت هوانوردی شاهد مهاجرت خلبان ها هستیم و با این وضعیت مهاجرت خلبان ها سرعت پیدا می کند. درخواست ما این است که اگر پایداری صنعت هوایی و تداوم ارائه خدمات و انجام سفرهای ایمن مدنظر است، روی نرخ اعمالی مجددا بازنگری شود.

افزایش 29 درصدی قیمت بلیت هواپیما طبق تصمیم ستاد تنظیم بازار

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو