بررسی می بند mi band 7 و قابلیت های جذاب آن

بررسی می بند mi band 7 و قابلیت های جذاب آن


منبع: آرگا

4

1402/2/28

17:42


یکی از بهترین مچ بندهای ورزشی موجود در بازار می بند ۷ می باشد. این محصول زیبا و دوست داشتنی از نمایشگر همیشه روشن و قابلیت های ورزشی شگفت انگیزی بهره می برد. در این مطلب به بررسی می بند ۷ می پردازیم.

می بند ۷ با قیمت بسیار خوبی روانه بازار شده از این رو نظر بسیاری از کاربران را به خود جلب می کند. این مچ بند ورزشی به خوبی می تواند فعالیت های ورزشی تان را تحت نظر داشته و وضعیت سلامتی شما را گوشزد نماید. اگر مایلید تا با قابلیت های بیشتر این مچ بند آشنا شوید در ادامه به بررسی می بند ۷ خواهیم پرداخت.

معرفی و بررسی می بند ۷

می بند ۷ یکی از بهترین مچ بندهای ورزشی موجود در بازار می باشد. این محصول زیبا با بهره مندی از نمایشگر همیشه روشن از قابلیت های ورزشی بسیار شگفت انگیزی نیز برخوردار است. می بند ۷ به شکل خوبی می تواند فعالیت های ورزشی شما را تحت نظر بگیرد و وضعیت سلامتی تان را گوشزد نماید.

با این وجود آنچه در بررسی مچ بند مذکور مشاهده شد این است که نسبت به مدل قبلی پیشرفت های محسوسی پیدا نکرده و همچنان از قابلیت هایی مانند جی پی اس و nfc بهره می برد. البته فاقد جی پی اس داخلی بوده و نسخه گلوبال آن فاقد nfc و دستیار صوتی است. ولی آن چه ارزش خرید می بند ۷ را افزایش داده قیمت آن می باشد.

این محصول با قیمت بسیار خوبی روانه بازار شده از این رو نظر کاربران زیادی را به سمت خود جلب می کند. در ادامه با بررسی می بند ۷ همراه ما باشید.

طراحی دلنشین تر

بررسی ها نشان داد طراحی مچ بند شیائومی می بند ۷ از طراحی قرصی و بیضی شکل قبل بهره می برد که از نسل اول می بند همچنان ادامه یافته است. البته در این نسخه دلنشین تر شده است. الگوی کلی طراحی مچ بند با تغییری روبرو نشده و فقط ابعاد نمایشگر آن کمی بزرگتر از قبل دیده می شود. این افزایش ابعاد کاملا قابل پیش بینی بود.

اگر به خرید ساعت های بزرگ تمایلی ندارید و قصد خرید یک مچ بند تقریبا جمع و جور روی دست تان را دارید همواره اعضای خانواده می بند جزو بهترین پیشنهادها به شمار می روند. بدنه بیضی شکل به بندهای سیلیکونی و ضد حساسیت متصل بوده و قفل آن همانند قفل دکمه ای سابق می باشد.

در نگاه اول به می بند ۷ متوجه می شوید که همه چیز سر جای خود قرار دارد به جز ابعاد کلی دستگاه. با یک گرم افزایش وزن متوجه بیشتر شدن وزن این گجت پوشیدنی نمی شوید.

بررسی ها نشان می دهد می بند ۷ یکی از سبک ترین مچ بندهای سلامتی بازار می باشد و در این مورد تردیدی وجود ندارد. در کنار ۵ رنگ جذاب مشکی، نارنجی، سبز، یشمی و سبز دو رنگ جسورانه دیگر هم برای این محصول در نظر گرفته شد تا سلیقه های خاص را نیز پوشش دهد. می بند ۷ به خوبی در مچ دست قرار گرفته و مدت زمان طولانی می توانید از آن بهره بگیرید.

همچنان جای خالی شیشه ضد خش و ضربه برای نمایشگر دیده می شود. از این رو پیشنهاد می شود تهیه محافظ نمایشگر را جدی بگیرید. ناگفته نماند می بند ۷ همانند هواوی بند ۶ و می بند ۶ در مقابل آب تا فشار ۵ اتمسفر مقاوم می باشد. به این معنی که می توانید با خیال آسوده از این مچ بند در استخر استفاده و نگران نفوذ آب به قسمت های داخلی آن نباشید.

نمایشگر

در بررسی ظاهری می بند ۷ اشاره شد که ظاهری همچون نسخه های قبلی داشته ولی بزرگتر شده و بزرگتر بودن همواره گزینه بهتری محسوب می شود. بزرگتر بودن می بند ۷ سبب شده که نمایشگر بزرگتری را روی این محصول ببینیم. یک نمایشگر ۱.۶۲ اینچی آمولد روی می بند ۷ قرار گرفته است.

در حالی که می بند ۶ از نمایشگر ۱.۵۶ اینچی استفاده می کند. این نمایشگر بزرگتر شده و حالا ۲۵ درصد فضای بیشتر را برای دیدن محتوای مختلف در اختیار قرار می دهد. نمایشگر این محصول تا ۵۰۰ نیت روشنایی تولید می کند که این میزان در می بند ۶ حدود ۴۵۰ نیت بود.

البته یکی از بزرگترین قابلیت های می بند ۷ نمایشگر همیشه روشن می باشد. با این قابلیت می توان همواره متوجه زمان شد و از وضعیت سلامتی اطلاع یافت. بررسی ها نشان داد بر روی می بند ۷ حسگر تشخیص نور تعبیه نشده و علت آن به نظر قیمت بالای حسگر است که در نهایت قیمت می بند ۷ را افزایش می داد.

از این رو شیائومی آن را به کار نبرده است. برای تغییر میزان روشنایی نمایشگر این مچ بند از منو تنظیمات استفاده کنید. به طور کلی اکنون وضوح تعامل با این نمایشگر لمسی بهبود پیدا کرده و اعمال دستورات لمسی راحت تر شده است. افزایش ۲۵ درصد زاویه دید نیز باعث شده تعامل با نمایشگر جدید نسبت به همه نسل های قبل حقیقتا آسان تر باشد. البته وجود پنل آمولد و تاثیر آن در بهبود زاویه دید نیز غیر قابل انکار می باشد.

خوشبختانه جهت افزایش سایز نمایشگر، ابعاد کلی محصول افزایش نیافته و تنها سهم حاشیه های جانبی کاسته شده است. تقریبا همان ابعاد قبلی دیده می شود و با مچ بند بزرگتری روبرو نیستیم. رنگ های نمایشگر هم گرم و زنده بوده و جلوه های بصری ناشی از صد واچ فیس متنوع این مدل را در کانون توجه قرار می دهند.

با وجود افزایش سایز نمایشگر تراکم پیکسلی آن ۳۲۶ پیکسل در هر اینچ باقی مانده و در مقایسه با ردیاب سلامت نسل قبلی تفاوتی ندارد. این نمایشگر سرعت خیلی خوبی داشته و سریع به فرمان های کاربر پاسخ می دهد. برای شخصی سازی نمایشگر به بسیاری واچ فیس دسترسی خواهید داشت.

تغییر واچ فیس ها راحت بوده و هر یک از آن ها دارای طرح و رنگ خاص خودش است. البته واچ فیس ها نیز اطلاعات خوبی را در اختیار کاربر قرار می دهند. نمایشگر می بند ۷ رنگ ها را قوی نمایش می دهد و روشنایی خیلی خوبی دارد. از این رو همه چیز بسیار خوب روی این نمایشگر مشاهده می شود. گفتنی است از تصاویر شخصی خودتان نیز می توانید به عنوان پس زمینه مچ بند استفاده کنید.

رایط کاربری

از سایر تغییرات می بند ۷ طراحی جدید رابط کاربری آن است. با توجه به این که نمایشگر بزرگتر در این محصول دیده می شود رابط کاربری آن نیز تغییر کرده تا کاربر راحت تر بتواند از مچ بند استفاده کند. این تغییر رابط کاربری شامل تغییرات گرافیکی و ظاهری و شکل دسته بندی قابلیت ها می باشند.

آیکن ها عوض شده و به خوبی مشخص است که هر آیکن برای چه کاری است. کنترل رابط کاربری نیز بسیار مشخص و ساده می باشد. می توانید با سوایپ به سمت پایین به منوی اعلان ها دسترسی یابید و با سوایپ به سمت بالا به بخش اپلیکیشن ها. همچنین با اسکرول به طرف چپ و راست می توانید به ویجت های مختلف دسترسی یابید.

البته در اپلیکیشن ارائه شده توسط شیائومی این امکان فراهم شده که منوها را شخصی سازی نمایید. اگر تجربه کار با نسل های پیشین می بند را داشته باشید و می بند ۷ را خریداری کنید به وضوح تغییرات محیط کاربری مانند تغییر آیکن ها را درک می کنید.

باتری

برای شارژ می بند ۷ کماکان از شارژ آهنربایی استفاده شده است. خوشبختانه با بند و بدون بند امکان شارژ این مچ بند وجود دارد. برای شارژ کامل آن به دو ساعت زمان نیاز است. در بررسی می بند ۷ قابل ذکر است از یک باتری ۱۸۰ میلی آمپر ساعتی نیز بهره می برد. در حالی که باتری می بند ۶ حدود ۱۲۵ میلی آمپر ساعت بود.

به گفته شیائومی این باتری در استفاده معمولی تا ۱۴ روز انرژی مچ بند را فراهم می نماید و اگر این محصول زیاد استفاده شود تا ۹ روز دوام می آورد. البته در تست های انجام شده باتری تا ۷ روز به خوبی می بند ۷ را روشن نگه داشت. گفتنی است با فعال کردن قابلیت نمایشگر همیشه روشن، مصرف باتری افزایش می یابد. به این ترتیب مدت زمان استفاده از باتری به نصف کاهش می یابد. با فعال شدن این قابلیت از مچ بند تا ۴ روز می توانید بهره بگیرید.

حسگرها

بررسی ها نشان می دهد حسگرهای می بند ۷ در پشت این محصول تعبیه شده اند و به شکل قرص هستند. شیائومی حسگرهای این مچ بند را بهبود بخشیده است. به طوری که می بند ۷ دائما میزان سطح اکسیژن خون را تحت نظر داشته و اگر از یک میزانی کمتر شود با پیغام هشداری مواجه می شوید.

حسگرهای ضربان قلب، خواب و استرس نیز روی محصول تعبیه شده که در نسل قبلی نیز شاهدش بودیم. این مچ بند از ۱۲۰ حالت ورزشی مختلف پشتیبانی می کند که سی مدل آن را در می بند ۶ دیده بودیم. در می بند ۷ از معیارهای اندازه گیری جدید نیز استفاده شده است.

به طوری که این مچ بند مدت زمان ورزش، تاثیرات ورزش و تایم ریکاوری را زیر نظر دارد. اطلاعاتی که می بند ۷ ثبت می کند شبیه ساعت های هوشمند گارمین بوده و نسبت به قیمت مچ بند عملکرد خوبی ارائه می دهند. حسگر تشخیص میزان سطح اکسیژن هنگام ورزش به خوبی می تواند به کاربر کمک کند.

البته فقدان جی پی اس همچنان از نقاط ضعف می بند ۷ محسوب می شود. در حقیقت برای استفاده از جی پی اس به گوشی خودتان نیاز دارید. با توجه به این که حسگر اسپات ۲ یا تشخیص میزان سطح اکسیژن خون از قابلیت های جدید می بند ۷ به شمار می رود در ادامه به توضیح آن می پردازیم.

این حسگر هنگامی که سطح اکسیژن خون به زیر ۹۰ می رسد، پیام هشدار می فرستد. اگر وضعیت سلامتی شما خوب باشد این هشدار را هرگز دریافت نمی کنید. حسگر مذکور به طور ۲۴ ساعته کار کرده و در خواب نیز میزان سطح اکسیژن را تحت نظر دارد.

قابل ذکر است حسگر پایش خواب نیز می تواند از ابتدا تا انتهای خواب کاربر را زیر نظر داشته البته با مشکلاتی هم همراه است. به طور مثال اگر در بین خواب بیدار شوید و تا آشپزخانه رفته و برگردید. می بند ۷ در حالی که اطلاعات را تا پیش از بیدار شدن ثبت کرده مجددا شروع به ضبط اطلاعات نمی کند. و این کار باید به طور دستی صورت گیرد. البته این اتفاق همیشگی نیست ولی امکان مواجه شدن با آن هست.

امکانات مچ بند

در بررسی امکانات می بند ۷ اکنون شاهد اضافه شدن چهار ابزار تحلیلی جدید می باشیم که وضعیت تمرینات ورزشی، فشار آنها، ضربان قلب و اکسیژن خون را بهتر تحلیل می نماید. همانطور که پیشتر اشاره شد ۱۲۰ فعالیت ورزشی توسط حالت فیتنس این مچ بند زیر نظر گرفته می شود.

محبوب ترین ورزش های هوازی، غیر هوازی، در فضای باز یا بسته، در این ۱۲۰ مود گنجانده شده است. تحلیل میزان کالری مصرفی و تحت نظر گرفتن ضربان قلب همزمان با ورزش، سبب می شود تا کاربر دید جامع تری نسبت به فعالیت جسمانی و چربی سوزی خود داشته باشد.

این کاربری ها به راحتی نظر هر ورزشکار مبتدی و حرفه ای را جلب می کند. دقت عملکرد حسگر اکسیژن خون هم بهبود یافته و اگر اهل کوهنوردی باشید این سنسور با اندازه گیری میزان اکسیژن  در خون اگر سطح آن از ۹۰ درصد کاهش یابد به شما هشدار می دهد.

ر

نظارت بر کیفیت خواب، پایش ۲۴ ساعت ضربان قلب، استرس سنج، تمرینات تنفسی دیگر از کارکردهای می بند ۷ به شمار می روند. هشدار هوشمند هم کارکرد جدید و جالب دیگری است که در نسل های قبلی حضور نداست. در صورتی که آلارم بیدار باش روی مچ بند تنظیم باشد و در حوالی زمان مورد نظر خواب شما سبک شود، این مچ بند برای سرحال بیدار شدن تان و پیشگیری از کسلی، نیم ساعت قبل از آلارم شما را بیدار می کند.

گفتنی است یک ویژگی اختصاصی برای خانم ها نیز در می بند ۷ گنجانده شده و آن مربوط به سیکل قاعدگی است. می بند ۷ با نظارت بر میزان استرس و اطلاعات دیگری که از فشار سنج،شتاب سنج، ژیروسکوپ و سایر سنسورها به دست می آورد روند قاعدگی را هم تحت نظر می گیرد.

هر چند مچ بند می بند ۷ را نمی توان ساعت هوشمند دانست ولی در حد یک ساعت هوشمند امکانات مختلفی ارائه می دهد. می بند ۷ نمایشگر بزرگی داشته و به خوبی همه فعالیت های ورزشی کاربر را تحت نظر می گیرد. این محصول به نوعی کامل کننده گوشی هوشمند شما خواهد بود.

البته برخی ویژگی های هوشمند برای می بند ۷ در نظر گرفته شده است. این مچ بند با گوشی های اندرویدی و آیفون سازگاری مناسبی داشته و اعلان های کاربر را به راحتی نمایش می دهد. می توانید وضعیت آب و هوا و حتی تقویم را نیز روی این محصول مشاهده نمایید. نمایشگر بزرگ آن نیز سبب شده نوشته های بیشتری را مطالعه و همه چیز بهتر دیده شود.

گفتنی است این مچ بند ورزشی قابلیت کنترل موسیقی را نیز دارد. می توانید از روی مچ دست موسیقی ها را هم کنترل کنید و برای این کار به گوشی نیازی نیست.

در پایان از همراهی شما سپاسگزاریم. همچنین پیشنهاد می شود در صورت علاقمندی برای آشنایی با مچ بندهای دیگر از جمله ردمی اسمارت بند پرو و مچ بند سلامتی ۳ پرو روی لینک ها کلیک کنید.

دمنوش گیاهی سریع‌ترین راه برای لاغری شکم و پهلو

نوشیدن یک فنجان دمنوش و چای گیاهی در روز به شما کمک خواهد کرد تا وزن خود را به میزان دلخواهتون پایین بیاورید. دمنوش‌های گیاهی علاوه بر سم‌زدایی و فوایدی که برای بدن دارند، سریع‌ترین روش لاغری و چربی‌سوزی هم هستند و شما در مدت زمان کم، صاحب تناسب اندام شگفت‌انگیزی خواهید شد. برای شرکت در چالش ۷ کیلو لاغری در یک ماه، همین الان مشاوره رایگان بگیرین.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو