چه فاصله سنی از نظر علمی برای ازدواج خوب است؟

چه فاصله سنی از نظر علمی برای ازدواج خوب است؟


منبع: روزیاتو

4

1402/2/28

18:32


چه فاصله سنی از نظر علمی برای ازدواج خوب است؟

چه فاصله سنی از نظر علمی برای ازدواج خوب است؟

قرار گذاشتن با کسی که ۱۰ سال از شما بزرگتر یا کوچکتر است همیشه با نگاه‌ها و حرف‌های بد مردم همراه است و اکثرا بر این باورند که این نوع از روابط چندان بادوام نخواهد بود. با این حال، علم خلاف این را می‌گوید؛ طبق برخی مطالعات، زوج هایی که فاصله سنی قابل توجهی دارند، اعتماد و تعهد قوی‌تری به یکدیگر دارند و در مقایسه با زوج هایی که از نظر سنی مشابه هستند، کمتر احساس حسادت می‌کنند. ادامه مطلب را بخوانید تا متوجه شوید کدام فاصله سنی به احتمال زیاد به خوشی پایان می‌یابد و کدامیک ممکن است دشوارتر باشد.

فاصله سنی ایده آل ۱ تا ۳ سال است

چه فاصله سنی برای رابطه بهتر از همه است؟

بر اساس برخی مطالعات، زوج هایی که حداکثر ۳ سال اختلاف سنی دارند، شانس بیشتری برای یک رابطه موفق و کسب بیشترین میزان رضایت در رابطه خود را دارند. این به دلایل مختلفی اتفاق می‌افتد؛ مانند داشتن خاطرات مشترک از دوران کودکی که می‌تواند برای ایجاد حس صمیمیت مهم باشد، زیرا ممکن است برای مثال، هر دوی شما با برنامه های تلویزیونی و موسیقی یکسانی بزرگ شده باشید.

این روابط همچنین موفقیت‌آمیزتر هستند زیرا با افزایش سن، نقاط عطف و انتظارات خاصی داریم. در همین حال، قرار ملاقات با فردی با فاصله سنی زیاد ممکن است به این معنی باشد که این رابطه در ۶ تا ۱۰ سال اول سریع‌تر از هم می‌پاشد. و زوج هایی با فاصله سنی ۴ تا ۶ سال تنها کاهش جزئی در رضایت از رابطه را مشاهده می‌کنند.

معایب رابطه با فردی با فاصله سنی زیاد

چه فاصله سنی برای رابطه بهتر از همه است؟

تحقیقات در مورد زوج هایی با فاصله سنی زیاد نشان می‌دهد که بعد از چند سال احتمال طلاق بیشتر از زمانی است که با فردی نزدیک به سن خود باشید. این مطالعه نشان می‌دهد که فرد جوان‌تر زودتر از رابطه خود ناراضی می‌شود و جدایی را آغاز می‌کند. دلایل شکست رابطه موانعی مانند نداشتن ارزش ها یا خاطرات مشترک و صرفا خواستن چیزهای متفاوت در زندگی است.

یکی دیگر از موانع بزرگ می‌تواند شکاف قدرت باشد، جایی که یک فرد مسن با یک شریک به طور قابل توجهی جوان تر تمایل دارد که کنترل را در دست داشته باشد. این در نهایت منجر به این می‌شود که فرد جوان‌تر احساس کند تحت کنترل است و فرد مسن‌تر زیر بار مسئولیت می‌رود.

زمانی که فاصله سنی زیاد، جواب می‌دهد

چه فاصله سنی برای رابطه بهتر از همه است؟

معاشرت با فردی در رده سنی متفاوت نکات مثبت زیادی دارد، از جمله داشتن دیدگاهی جدید و منحصر به فرد از زندگی. اگر با شخصی مسن‌تر قرار عاشقانه بگذارید، احتمالا آرامش بیشتری خواهید داشت، در حالی که شریک جوان‌تر می‌تواند حمایت عاطفی، فیزیکی و مالی بهتری ارائه دهد.

برای اینکه این ارتباط بهتر عمل کند، انعطاف پذیری و سازش برای برآوردن نیازهای یکدیگر مهم است. این به ویژه به این دلیل مهم است که ممکن است هر دوی شما چیزهای متفاوتی در زندگی بخواهید. ممکن است شما ثبات مالی بخواهید و طرف مقابلتان بچه بخواهد. بنابراین، ارتباط شفاف برای اطمینان از اینکه ارزش‌های مشابهی دارید و مشکلات مربوط به سن را زود حل می‌کنید، بسیار مهم است.

سن تنها عامل برای یک داشتن رابطه شاد نیست

چه فاصله سنی برای رابطه بهتر از همه است؟

البته استثنائات و موارد دیگری وجود دارد که برای یک رابطه سالم و موفق مهم است. در واقع، عواملی مانند امنیت مالی، داشتن فرزند و هوش هیجانی بالا با شکوفایی روابط قوی مرتبط هستند. فاصله سنی تنها یک عنصر در دستور العمل یک رابطه شاد است، بنابراین اجازه ندهید که شما را از عشق باز دارد.

کاترین زتا جونز و مایکل داگلاس ثابت کرده‌اند که گاهی اوقات هیچ فاصله سنی بی‌نقصی در مورد عشق وجود ندارد. زتا جونز ۵۳ ساله و داگلاس ۷۸ ساله است و عاشقانه آنها همچنان قوی‌تر از همیشه به نظر می‌رسد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو