۱۰ مورد از بهترین بالن‌سواری‌ها در سراسر جهان

۱۰ مورد از بهترین بالن‌سواری‌ها در سراسر جهان


منبع: فوت و فن

5

1402/2/28

18:36


برای بیش از دو قرن است که انسان‌ها از بالن هوای گرم استفاده کردند تا خودشان را به آسمان برسانند و از آنجا جهان را از زاویه‌ای متفاوت شاهد باشند. تجربه مهیج بالن‌سواری بسیار راحت و ایمن است و امروزه نیز بیش از گذشته در دسترس قرار دارد. امروزه در گوشه و کنار جهان می‌توان از تفریح بالن‌سواری استفاده کرد و اوقات خوشی را پشت سر گذاشت.

۱۰ مورد از بهترین بالن‌سواری‌ها در سراسر جهان

برای بیش از دو قرن است که انسان‌ها از بالن هوای گرم استفاده کردند تا خودشان را به آسمان برسانند و از آنجا جهان را از زاویه‌ای متفاوت شاهد باشند. تجربه مهیج بالن‌سواری بسیار راحت و ایمن است و امروزه نیز بیش از گذشته در دسترس قرار دارد. امروزه در گوشه و کنار جهان می‌توان از تفریح بالن‌سواری استفاده کرد و اوقات خوشی را پشت سر گذاشت. در ادامه همراه با ما باشید تا 10 مورد از بهترین بالن‌سواری‌ها در سراسر جهان را بشناسید.

۱۰. دره یارا

Yarra Valley

Yarra Valley

دره یارا (Yarra Valley) در فاصله یک ساعت رانندگی از شهر ملبورن در استرالیا قرار گرفته و بیشتر برای تاکستان‌های سطح جهانی خودش شهرت دارد. بالن‌سواری در اینجا این فرصت را در اختیار بازدیدکنندگان قرار می‌دهد تا بتوانند پروازی امن و آرام بر فراز تپه‌های موج‌دار، باغ‌ها، تاکستان‌ها و مزارع داشته باشند. بالن‌سواری یک تفریح بسیار محبوب در دره یارا به شمار می‌رود که بسیاری از تورها نیز سفرهای خود را در شراب‌سازی‌های محلی شروع می‌کنند یا به پایان می‌رسانند.

۹. صحرای دبی

Dubai Desert

Dubai Desert

اصلاً جای تعجب ندارد که بالن‌سواری در خارج از شهر برجسته دبی بسیار مجلل و لوکس باشد. مسافران در این بالن‌سواری در سپیده‌دم از نزدیکی برج خلیفه سوار ماشین شده و به محل پرواز برده می‌شوند که در آنجا دستورالعمل‌های ایمنی قبل از پرواز به آن‌ها ارائه می‌شود. در ادامه، بالن‌ها به ارتفاع ۱۲۰۰ متری بر فراز تپه‌های شنی و واحه‌های سرسبز به پرواز در می‌آیند و این فرصت در اختیار بازدیدکنندگان قرار می‌دهند تا بتوانند نگاهی اجمالی به شترها، غزال‌ها و اوریکس داشته باشند.

۸. تئوتیئواکان

Teotihuacan

Teotihuacan

اهرام تئوتیئواکان (Teotihuacan) در فاصله حدوداً ۵۰ کیلومتری از شمال شرقی شهر مکزیکو واقع شده‌اند و بقایای حیرت‌انگیز و باستانی شهری هستند که زمانی بزرگترین شهر در آمریکای شمالی بوده است. پرواز با بالن منظره‌ای از بالا از این اهرام و شهر را در اختیار بازدیدکننده‌ها قرار می‌دهد، شهری که به‌عنوان شهر خدایان شهرت پیدا کرده است. این مسیر پرواز حدود یک ساعت زمان می‌برد و علاوه بر معبد پشوپتیناس (Quetzalpapalotl) می‌توان خیابان مردگان، اهرام عظیم خورشید و ماه را نیز مشاهده کرد.

۷. آلبوکرکی

Albuquerque

Albuquerque

آلبوکرکی (Albuquerque) بزرگترین تجمع بالن‌ها و علاقه‌مندان به بالن‌ها را در سراسر جهان دارد و مکانی ایدئال برای تماشای زیبایی‌های پرواز صدها بالن در آسمان است. ماه اکتبر هر سال، بزرگترین شهر نیومکزیکو میزبان جشنواره بین‌المللی آلبوکرکی است که شامل کنسرت، آتش‌بازی و پرواز جمعی بالن‌ها در روز و شب است. بسیاری از افراد تنها در این رویداد شرکت می‌کنند تا فقط شاهد این همه زیبایی باشند.

۶. پارک ملی سرنگتی

Serengeti National Park

Serengeti National Park

پارک ملی سرنگتی (Serengeti National Park) میزبان بزرگترین مهاجرت پستانداران در جهان است، مهاجرتی که از تانزانیا تا ذخیره‌گاه طبیعی ماسای مارا در کنیا ادامه پیدا می‌کند. یک بالن‌سواری یک ساعته روی سرنگتی این فرصت را در اختیار بازدیدکنندگان قرار می‌دهد تا بتوانند شاهد حیوانات مختلفی از جمله بیش از دو میلیون گوزن یالدار، غزال و گورخر به هنگام مهاجرت باشند. شیر،‌ اسب آبی، زرافه و فیل از جمله دیگر حیوانات بزرگی هستند که در اینجا به وفور وجود دارند.

۵. انگکور

Angkor

Angkor

پارک باستان‌شناسی انگکور (Angkor) بیشتر به خاطر معبد انگکور وات شهرت دارد، معبدی که به عنوان بزرگترین بنای مذهبی روی کره زمین شناخته می‌شود. این معبد که در اوایل قرن دوازدهم میلادی ساخته شده، نمونه بارز معماری کلاسیک خمر است و محبوب‌ترین جاذبه گردشگری کامبوج محسوب می‌شود. همچنین اینجا مکان مناسبی برای کسانی است که می‌خواهند اولین تجربه بالن‌سواری خودشان را بدست بیاورند ولی ترس زیادی دارند. در اینجا برای ایمنی بیشتر، بالن‌ها به کابل متصل می‌شوند.

۴. اقصر

Luxor

Luxor

اقصر (Luxor) در کرانه شرقی رودخانه نیل و در مقابل شهر باستانی و چهار هزار ساله تبس واقع شده است و اغلب اوقات نیز از آن به عنوان بزرگترین موزه فضای باز جهان یاد می‎‌شود. بالن‌سواری در اینجا به بازدیدکننده‌ها این امکان را می‌دهد تا بتوانند این جاذبه‌های تاریخی و مشهور را از بالا مشاهده کنند. پروازها توسط اپراتورهای معتبر انجام می‌شود که سفر دو ساعته ایمن و راحتی را فراهم می‌آورد و فرصت خوبی را در اختیار بازدیدکننده‌ها قرار می‌دهد تا بتوانند از همه مکان‌ها و بناهای تاریخی اینجا لذت ببرند.

۳. باگان

Bagan

Bagan

محبوب‌ترین جاذبه گردشگری در میانمار، باگان (Bagan) نام دارد که قبلا پایتخحت اولین امپراتوری برمه از قرن نهم تا سیزدهم بوده است. این مکان را زمانی مارکو پولو به عنوان شهر طلایی توصیف کرده و در قرن یازدهم و در اوج خودش حدود ۱۳۰۰۰ معبد بودایی در آن وجود داشتند. امروزه بازدیدکننده‌ها می‌توانند از بالا شاهد هزاران معبد، استوپا و بتکده از جمله معبد معروف آناندا با مناره‌های طلایی درخشان باشند.

۲. دره ناپا

Napa Valley

Napa Valley

دره ناپا (Napa Valley) در کالیفرنیا بیشتر به خاطر تاکستان‌های خودش شهرت دارد و بالن‌سواری در اینجا به بازدیدکننده‌ها این فرصت را می‌دهد تا بتوانند به بهترین شکل ممکن از زیبایی‌های اینجا لذت ببرند. ساکنان آگاه به محیط زیست و صاحبان تاکستان‌ها خودشان را به حفظ محیط طبیعی اینجا اختصاص داده‌اند تا مسافران بتوانند از منظره‌های تماشایی و چشم‌اندازهای خیره‌کننده آن لذت ببرند.

۱. کاپادوکیا

Cappadocia

Cappadocia

فلات مرتفع کاپادوکیا (Cappadocia) در منطقه آناتولی ترکیه واقع شده و در نقاط مختلف آن نیز صخره‌هایی به چشم می‌خورند که توسط فوران‌های آتشفشانی و با فرسایش باد و باران در طی سال‌ها شکل گرفته‌اند. برخی از مناره‌های سنگ آهکی در اینجا به خانه اولین ساکنان انسانی این منطقه تبدیل شدند و بعدا نیز این انسان‌ها معابد و شهرهای زیرزمینی مختلفی را در دل صخره‌ها حک کردند. پرواز با بالن در اینجا از محبوبیت بسیار زیادی برخوردار است و اپراتورهای با تجربه‌ای در آنجا مشغول به کار هستند.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو