مدیرعامل Take-Two معامله ایکس باکس و اکتیویژن را برای صنعت بازی مفید می‌داند

منبع: گیمفا

3

1402/2/28

18:43


استراوس زلنیک (Strauss Zelnick)، مدیرعامل شرکت تیک تو اینتراکتیو (Take-Two Interactive) اعتقاد دارد که خرید اکتیویژن توسط مایکروسافت معامله‌ی خوبی برای صنعت بازی خواهد بود.

مدیرعامل Take-Two معامله ایکس باکس و اکتیویژن را برای صنعت بازی مفید می‌داند

استراوس زلنیک (Strauss Zelnick)، مدیرعامل شرکت تیک تو اینتراکتیو (Take-Two Interactive) اعتقاد دارد که خرید اکتیویژن توسط مایکروسافت معامله‌ی خوبی برای صنعت بازی خواهد بود.

کمپانی تیک تو اینتراکتیو روز گذشته گزارش مالی مربوط به سه ماهه‌ی اخیر خود را ارائه کرد. این شرکت در گزارش خود اشاره کرد که مراحل ساخت بازی بعدی GTA به خوبی طی می‌شود. همچنین شرکت مذکور اطلاعاتی و نتایجی از بازی‌های ورزشی خود مانند NBA 2K ارائه داد و اشاره کرد که سال مالی ۲۰۲۵-۲۰۲۴ می‌تواند یک سال پرقدرت برای آن‌ها باشد.

بر اساس گزارش رسانه IGN، مدیرعامل تیک تو در طی این گزارش مالی برخی از نظرات قبلی خود را در مورد خرید اکتیویژن بلیزارد (Activision Blizzard) توسط مایکروسافت که توسط نهاد نظارتی بریتانیا بلوکه شده است، تکرار کرد.

استراوس زلنیک با تاکید بر اینکه تیک تو صریحاً از معامله اکتیویژن و ایکس باکس حمایت کرده است، اظهار داشت:

فکر می‌کنم این معامله به همان‌ اندازه که برای ایکس باکس مفید است، برای صنعت بازی نیز مفید خواهد بود.

وی همچنین درباره Xbox Cloud Gaming و بازی های ابری صحبت کرد که نگرانی اصلی رگولاتوری انگلستان را در مورد خرید مایکروسافت با ناشر Call of Duty در پی داشته است. مدیرعامل تیک تو سرویس گیم پس (Game Pass) و بازی‌های ابری را به عنوان یک مکانیسم توزیع به جای یک مدل تجاری جداگانه توصیف می‌کند. موضع او مشابه نظر اتحادیه اروپا است، که به تازگی خرید اکتیویژن توسط مایکروسافت را تایید کرده است. به گفته‌ی وی، فضای ابری صرفاً بخش کوچکی از اکوسیستم گیمینگ گسترده‌تر است که مایکروسافت بازیگر غالب در آن نیست.

من فکر می‌کنم این مهم است که هرگز یک فناوری توزیع را با یک مدل تجاری اشتباه نگیریم. من دوست دارم باور کنم که استریم عناوین ما به طور گسترده بازار را گسترش می دهد، اما مطمئن نیستم دلیلی برای این باور وجود داشته باشد.

شرکت تیک تو در سال‌های اخیر به طور فزاینده‌ای مدل اکتیویژن بلیزارد را بازتاب داده و بازی Grand Theft Auto Online یکی از محبوب‌ترین بازی‌های آنلاین جهان باقی مانده است. این کمپانی همچنین از زمان خرید شرکت زینگا (Zynga) که از سهم بزرگی از بازی‌های آنلاین و بازی‌های اجتماعی معمولی با عناوینی مانند FarmVille بهره می‌برد، دارای قابلیت‌های قدرتمندی در زمینه بازی‌های موبایلی است.

ظاهراً تیک تو معامله مایکروسافت و اکتیویژن را راهی برای رشد ایکس‌باکس و در نتیجه رقابت بیشتر پلی‌استیشن و مایکروسافت در فضای کنسول می‌داند. در حال حاضر، تسلط پلی استیشن به این معنی است که می‌تواند معاملات بهتری را در زمینه محتوا، کاهش رقابت برای دستیابی به محتوا و در نتیجه کاهش قدرت ناشران برای مذاکره در مورد معاملات مطلوب برای خود داشته باشد. همچنین مایکروسافت می‌تواند زمین بازی را در این بخش تا حدودی برابر کند، که این تنها یکی از دلایلی است که شرکت‌هایی مانند تیک تو تا حد زیادی از این خرید حمایت کرده‌اند.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو