لایت کوین چیست؟ فرزند خلف بیت کوین با آینده‌ای روشن

منبع: پلازا

3

1402/2/28

20:48


لایت کوین چیست؟ فرزند خلف بیت کوین با آینده‌ای روشن

لایت کوین چیست؟ فرزند خلف بیت کوین با آینده‌ای روشن

نقره دیجیتال یا فرزند بیت کوین، این‌ها لقب‌هایی است که لایت کوین در دنیای ارز دیجیتال به آن معروف شد. هدف اصلی این پروژه و خالق آن، ایجاد راهکاری به‌عنوان یک سیستم پرداخت ارز دیجیتال همتا به همتا، سبک‌تر و سریع‌تر از bitcoin است. در حاضر می‌توان گفت LTC به لطف امکان پرداخت‌های سریع‌تر و کم‌هزینه‌تر، برای خرید‌های عمومی و تراکنش‌های روزانه مناسب‌تر است.

اگر به لایت کوین (LTC) علاقه دارید؛ اما مطمئن نیستید که این رمزارز چیست یا اصلا سودآور است یا نه؟ جای نگرانی نیست؛ تا پایان متن همراه ما باشید تا با مواردی که باید در مورد این پروژه بدانید، آشنا شوید.

لایت کوین (LTC) چیست؟

یکی از قدیمی‌ترین رمزارز‌های بازار جذاب و گسترده کریپتوکارنسی‌ها، لایت کوین است. این ارز دیجیتال در ماه اکتبر سال 2011 به‌عنوان اولین آلت‌کوین موفق راه‌اندازی شد. از آن پس نیز الهام‌بخش توسعه‌دهندگان بی‌شماری شد تا با تغییر کد بیت کوین و استفاده از آن برای ایجاد شبکه‌های مختلف، جامعه کاربران کریپتو را گسترش دهند.

لایت کوین، یکی از مهم‌ترین پروژه‌هایی است که کد bitcoin را کپی کرد و ویژگی‌های آن را تغییر داد. با این حال، لایت کوین نه‌تنها کمی کد منبع بیت کوین را تغییر داد؛ بلکه چندین ویژگی انقلابی مانند شبکه لایتنینگ، کاهش مدت‌زمان تراکنش‌ها، هزینه‌ها و استخر‌های متمرکز ماینینگ را نیز ایجاد کرد.

در واقع Litecoin به جای اینکه رقیب بیت کوین باشد، خود را به‌عنوان یک ارز دیجیتال محبوب با اهداف متفاوت در بازار معرفی کرد. از این رو با کاهش زمان تأییدیه هر بلاک از ۱۰ دقیقه به ۲٫۵ دقیقه و استفاده از بلاک‌چین‌های مختلف، به یکی از محبوب‌ترین ارز‌های دیجیتال در بازار تبدیل شده است. به همین دلیل در دنیای واقعی نیز به‌عنوان یک ابزار پرداخت آسان کاربرد‌های فراوانی دارد.

آیا خرید لایت کوین سودآور است؟

ارز دیجیتال لایت کوین (Litecoin)، با مسیر خوبی که از ابتدا طی کرده، به یک گزینه قابل‌تأمل و محبوب برای سرمایه‌گذاری تبدیل شده است. این رمزارز در سال 2017 عملکرد چشمگیری را از خود نشان داد و رشد بیش از ۸۰۰۰ درصدی را تجربه کرد. از طرفی همان‌طور که به آن اشاره کردیم؛ لایت کوین چند ویژگی مهم نسبت به بیت کوین داشته که آن را بسیار متمایز می‌کند. پردازش سریع‌تر بلاک‌ها در این شبکه باعث شده که در کنار کارمزد کمتر، تراکنش‌های بیشتری نسبت به پروژه بیت کوین تأیید شود.

این امر منجر به جذابیت بیشتر Litecoin برای کسب‌وکارهای زیادی در سراسر دنیا شده است. علاوه بر این، LTC عرضه بیشتری نسبت به BTC دارد؛ به این معنی که پتانسیل بیشتری نیز برای رشد وجود دارد. از این رو می‌توان گفت که اگر به دنبال یک سرمایه‌گذاری سودآور هستید، لایت کوین قطعا ارزش بررسی بیشتر را دارد.

برای نگهداری لایت کوین از کدام کیف پول‌ها استفاده کنیم؟

لایت کوین (LTC)، اولین آلت کوین منبع‌باز همتا به همتا (P2P) است که امتحان خود را پس داده و اکنون به‌عنوان یک ارز دیجیتال محبوب شناخته می‌شود. برای سرمایه‌گذاری در این رمزارز، به یک کیف پول مناسب نیاز دارید که سطح بالایی از امنیت، رابط کاربری آسان و توانایی ذخیره، ارسال و دریافت ارز دیجیتال را به‌صورت یکپارچه فراهم کند. در ادامه برخی از ولت‌های محبوب را با هم بررسی می‌کنیم.

کیف پول سخت‌افزاری لجر نانو ایکس (Ledger Nano X)

یکی از کیف پول‌های سخت‌افزاری محبوب، لجر نانو ایکس است که علاوه بر ذخیره بسیاری از رمزارز‌ها، از لایت کوین نیز پشتیبانی می‌کند. این ولت بسیار پیشرفته به‌صورت USB بوده و علاوه بر ارائه قابلیت‌های فراوان به کاربران، تمرکز اصلی خود را روی امنیت قرار داده است.

کیف پول کریپتو والت

کریپتو والت، یک کیف پول نرم‌افزاری همه‌کاره است که به‌صورت رایگان به‌عنوان اپلیکیشن موبایل نصب می‌شود. کار با این والت بسیار آسان بوده و مانند یک صرافی کوچکی امکان ذخیره و مبادله لایت کوین، بیت کوین، ریپل، اتریوم و تتر در آن برای شما فراهم است.

کیف پول ترزور (Trezor)

یکی دیگر از ولت‌های سخت‌افزاری پرطرف‌دار در صنعت کریپتوکارنسی، Trezor است. این کیف پول نیز ارز‌های دیجیتال را به‌صورت آفلاین روی حافظه USB ذخیره می‌کند. کیف پول ترزور، از سطح امنیت و حفاظت بالایی برخوردار بوده و از هزاران توکن مختلف مانند لایت کوین پشتیبانی می‌کند.

کیف پول اکسدوس (Exodus)

یکی از جدیدترین کیف پول‌های نرم‌افزاری که در بین کاربران کریپتو نیز بسیار محبوب شده است، اکسودوس نام دارد. از این ولت روی لپ‌تاپ و موبایل می‌توان استفاده کرد و به‌خوبی از ارز دیجیتال لایت کوین نیز پشتیبانی می‌کند.

چگونه Litecoin را خرید و فروش کنیم؟

در حال حاضر ارز دیجیتال لایت کوین در تمامی صرافی‌های بزرگ جهان و ایران معامله می‌شود. برای خرید LTC ابتدا باید صرافی موردنظر خود را انتخاب کنید؛ البته در نظر داشته باشید که صرافی ویژگی‌هایی مانند حجم معاملاتی بالا، کارمزد کمتر، رابط کاربری آسان، پشتیبانی سریع و اعتبار بالایی در نزد کاربران داشته باشد.

سپس باید در صرافی مراحل احراز هویت را طی کنید تا امکان معامله توکن LTC برای شما فراهم شود؛ البته این مورد با توجه به تحریم‌های ایران، در صرافی‌های خارجی با ریسک بسیار بالای مسدودشدن حساب کاربری همراه است. از این رو بهترین روش خرید و فروش لایت کوین، استفاده از صرافی‌های معتبر داخل کشور خواهد بود.

آینده ارز دیجیتال لایت کوین چگونه است؟

مشابه بیت کوین، لایت کوین یک ارز دیجیتال است که انتظار می‌رود در بلندمدت رشد قابل‌توجهی را تجربه کند. از طرفی تحلیلگران درباره آینده LTC نظرات متفاوتی را ارائه داده‌اند؛ برخی معتقدند که این رمزارز آینده درخشانی ندارد و برخی دیگر بر این باورند آینده بازار از آن Litecoin است. به‌طورکلی اینکه این ارز در پنج سال آینده چه مسیری را پشت سر می‌گذارد و آیا به 1000 دلار خواهد رسید یا خیر؟ سؤال‌برانگیز است و به عوامل مختلفی بستگی دارد.

طبق نظرسنجی‌ها بیش از 80 درصد سرمایه‌گذاران لایت کوین معتقدند که این ارز دیجیتال احتمالا می‌تواند به 1000 دلار برسد؛ با این حال، زمان دقیق این امر مشخص نیست. برخی از تحلیلگران فکر می‌کنند که توکن LTC خیلی زودتر از پنج سال به 1000 دلار خواهد رسید. در همین حال، اکثر پیش‌بینی‌کنندگان دیگر معتقدند، چند سال بیشتر طول می‌کشد تا به 1000 دلار در هر سکه برسد.

بنابراین، منطقی است که فرض کنیم LTC شاید طی پنج سال به 1000 دلار نرسد؛ اما به آن نزدیک‌تر خواهد شد. در حال حاضر نیز اکثر تحلیلگران رمزارز متقاعد شده‌اند که لایت کوین به‌شدت کم‌ارزش شده است؛ از این رو، انتظار می‌رود قیمت آن در چند سال آینده جهش‌های نجومی داشته باشد. در نهایت آینده برای لایت کوین امیدوار‌کننده به نظر می‌رسد، زیرا هم از طرف سرمایه‌گذاران برجسته و هم از سوی متخصصان صنعت ارز‌های دیجیتال حمایت شده است.

سخن آخر

در این متن در مورد ارز دیجیتال محبوب لایت کوین و کیف پول‌های مناسب آن برای شما توضیح دادیم؛ همچنین آینده این رمزارز را نیز بررسی کردیم. اگر چه از ابتدا Litecoin تحت‌الشعاع بیت کوین قرار گرفت، اما حتی با وجود هزاران پروژه جدید، در بین 20 ارز دیجیتال برتر بازار قرار دارد. از طرفی با توجه به تیم فنی بسیار قدرتمند و جامعه کاربران روبه‌رشد LTC، می‌توانیم منتظر ادامه توسعه و نوآوری‌های این آلت کوین جذاب باشیم.

در پایان همان‌طور که می‌دانید بازار ارز‌های دیجیتال بسیار غیر قابل پیش‌بینی است؛ بنابراین، قبل از اینکه تصمیم به سرمایه‌گذاری روی رمزارز‌های مختلف بگیرید، ضروری خواهد بود که شخصا در مورد هر کدام تحقیق کنید. به نظر شما عنوان نقره ارز دیجیتال برازنده لایت کوین است؟

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو