نیمی از ترافیک اینترنت جهان متعلق به ربات‌ها است!

منبع: تکراتو

4

1402/2/28

22:01


طبق گزارش سالانه بررسی حجم ترافیک ربات‌های اینترنتی در چند روز اخیر حدود نیمی از ترافیک اینترنت جهان متعلق به ربات‌های خودکار بوده است.

نیمی از ترافیک اینترنت جهان متعلق به ربات‌ها است!

طبق گزارش سالانه بررسی حجم ترافیک ربات‌های اینترنتی در چند روز اخیر حدود نیمی از ترافیک اینترنت جهان متعلق به ربات‌های خودکار بوده است.

طی هفته جاری، شرکت Imperva اقدام به انتشار دهمین گزارش سالانه Bad Bot خود کرد که طی آن ترافیک ربات‌های خودکار در سطح اینترنت مورد تحلیل و بررسی قرار داده است.

در گزارش Imperva آمده که برای چهارمین سال متوالی، حجم ترافیک بد ربات‌های اینترنتی (اپلیکیشن‌های خودکار مخرب که توانایی سوءاستفاده از اطلاعات موجود در فضای مجازی و حملات با سرعت بالا را دارند) با افزایش 2.5 درصدی نسبت به سال 2021، حالا به 30.2 درصد رسیده است.

نکته حائز اهمیت طبق این گزارش، ربات‌های بد طبقه‌بندی شده به عنوان ربات‌های پیشرفته در یک سال اخیر بوده که رشد چشمگیری را تجربه کرده و به 51.2 درصد دست یافته است. در حالی که این رقم در سال 2021 صرفاً به 25.9 درصد می‌رسید.

بیشتر بخوانید: چت بات ChatGPT به اینترنت متصل شد

اختصاص نیمی از ترافیک اینترنت جهان به ربات‌ها

این گزارش در حقیقت جزئیاتی درباره تکامل فناوری ربات‌های اینترنتی و ترافیک خودکار به شرکت‌های امنیت سایبری و تجاری ارائه می‌کند که حاکی از ایجاد حدود نیمی از ترافیک اینترنت جهان در سال 2022 (به‌طور دقیق‌تر 47.4 درصد) از سوی ربات‌ها بوده است.

نیمی از ترافیک اینترنت جهان

براساس گزارش Securitymagazine، این میزان بیانگر آن است که ترافیک ربات‌های اینترنتی در سال قبل حدود 5.1 درصد نسبت به سال 2021 رشد پیدا کرده است. ترافیک واقعی یا انسانی اینترنت هم با ثبت 52.6 درصد به کمترین میزان خود طی هشت سال اخیر رسیده است.

به عبارتی، از سال 2021 تا 2022 ربات‌های مخرب فضای اینترنت پیشرفت چشمگیری داشته و قدرت‌نمایی جالبی نسبت به قبل نشان داده است. افزون‌براین، حملات صورت گرفته جهت تصاحب حساب کاربران (ATO) در سال 2022 بالغ بر 155 درصد رشد یافته است.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص تشکیل نیمی از ترافیک اینترنت جهان توسط ربات‌ها چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو