هواپیمایی امارات: هوش مصنوعی جایگزین خلبان‌های انسانی می‌شود!

منبع: تکراتو

3

1402/2/28

22:38


شرکت هواپیمایی امارات اعلام کرده است که هوش مصنوعی جایگزین خلبان‌های انسانی این شرکت خواهد شد.

هواپیمایی امارات: هوش مصنوعی جایگزین خلبان‌های انسانی می‌شود!

شرکت هواپیمایی امارات اعلام کرده است که هوش مصنوعی جایگزین خلبان‌های انسانی این شرکت خواهد شد.

تیم کلارک مدیرعامل شرکت هواپیمایی امارات در خبری شوکه‌کننده گفت که هوش مصنوعی جایگزین خلبان‌های انسانی خواهد شد. بحران‌ بیکاری نیروهای انسانی روزبه‌روز و با پیشرفت هوش مصنوعی درحال افزایش است به‌طوریکه در شرکت‌های فناوری، خدماتی، رفاهی و غیره هم‌اکنون شاهد بکارگیری این فناوری پیشرفته هستیم. حال با شنیدن خبر جایگزینی هوش مصنوعی با خلبان‌ها، این قشر نیز متضرر خواهد شد.

بیشتر بخوانید: بیش از 90 درصد تولیدکنندگان محتوا از هوش مصنوعی در کار خود استفاده می‌کنند

هوش مصنوعی جایگزین خلبان‌های انسانی می‌شود

تیم کلارک، مدیرعامل شرکت هواپیمایی امارات (Emirates)، معتقد است که هوش مصنوعی سرانجام در هواپیماهای مسافربری جای خلبان‌های انسانی را می‌گیرد؛ اما چنین اتفاقی در دوران زندگی او رخ نخواهد داد.

کلارک ۷۳ ساله در مصاحبه‌ جدیدی گفت که ممکن است در آینده هواپیمایی تک‌خلبان ببینیم. او گفت صرف‌نظر از میزان پیشرفته‌شدن هوش مصنوعی همواره یک انسان در کابین خلبان هواپیما حضور خواهد داشت.

هوش مصنوعی جایگزین خلبان‌های انسانی می‌شود

مدیرعامل هواپیمایی امارات از مردم درخواست کرده است به‌جای ترس از هوش مصنوعی، برای مهار و استفاده از این فناوری جدید تلاش کنند.

در بخشی از سخنان تیم کلارک آمده است:

آیا می‌توان هواپیما را به‌شیوه‌ی کاملاً خودکار به پرواز درآورد؟ بله؛ فناوری همین‌حالا چنین امکانی فراهم می‌کند. با‌این‌حال، به‌نظر من همیشه یک نفر در عرشه‌ی پرواز حضور خواهد داشت.

به‌گزارش نیویورک پست، گفته‌های مدیرعامل هواپیمایی امارات در حالی مطرح می‌شود که هوش مصنوعی با سرعتی زیاد در حال پیشرفت است. پیشرفت سریع هوش مصنوعی باعث نگرانی و سردرگمی عموم مردم و حتی متخصصان حوزه‌ی فناوری شده است.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره‌ اینکه هوش مصنوعی جایگزین خلبان‌های انسانی خواهد شد چیست؟ دیدگاه خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو