کاربرد پارتیشن شیشه‌ ای در معماری و دکوراسیون داخلی

کاربرد پارتیشن شیشه‌ ای در معماری و دکوراسیون داخلی


6

1402/2/29

03:33


کاربرد پارتیشن شیشه‌ ای

در گذشته‌های نه چندان دور،  هر خانه‌ای که دیوارهای ضخیم‌تری داشت، از استحکام بیش‌تری نیز برخوردار بود. انسان امروزی با گران شدن زمین و مصالح، ترجیح می‌دهد دیوارهایی ظریف داشته باشد و در نتیجه برای دسترسی به چنین ایده‌آلی، دست به تولید پارتیشن‌های شیشه‌ای زده است. البته این ظرافت به معنای استحکام کم‌تر نیست! ساخت شیشه‌های سکوریت و لمینیت، بشر را قادر ساخته است تا در عین ناباوری، شیشه‌هایی با استحکام بالاتر از سنگ و آجر در دسترس داشته باشد. انسان امروز می‌تواند، با پارتیشن‌بندی شیشه‌ای، زندگی در منزلی به مراتب بزرگ‌تر، زیباتر و مستحکم‌تر از گذشته را تجربه نماید. اگر مایلید در‌باره کاربرد پارتیشن شیشه ای در معماری و دکوراسیون داخلی اطلاعاتی کسب نمایید، با ما همراه شوید.

پارتیشن شیشه ای چیست؟

پارتیشن شیشه‌ای در اصل جداکننده‌ای از جنس شیشه است که برای مستقل و زیبا کردن فضای داخل منازل یا دفاتر کار مورد استفاده قرار می‌گیرد. در اصل با به کار بردن این جداکننده‌های شیشه‌ای، فضاها با وجود تفکیک از هم، با یکدیگر ارتباط دارند و این ویژگی سبب می‌شود تا فضا بزرگ و دل‌باز به نظر بیاید.

برای ایجاد امنیت و جلوگیری از خطرات احتمالی بر اثر شکستن شیشه در فضای داخلی ساختمان، در هنگام ساخت و تولید پارتیشن شیشه‌ای از شیشه‌هایی با مقاومت بالا در برابر ضربه، یعنی شیشه سکوریت و با ضخامت‌های مختلف استفاده می‌شود.

لازم به توضیح است که در پارتیشن‌های با شیشه تک جداره، یک شیشه با ضخامت ۱۰ میلی‌متر و در پارتیشن‌های با شیشه دو جداره، دو شیشه به ضخامت ۶ میلی‌متر به کار برده می‌شود. در فضاهای اداری که نیاز به حراست بیشتری است، استفاده از شیشه لمینت، کاربرد وسیعی دارد. یکی از بهترین انواع پارتیشن‌ها، پارتیشن شیشه ای دیکا سازه است که توسط متخصصین مجرب و طراحان حرفه‌ای آماده می‌شود.

انواع پارتیشن شیشه ای

دکوراسیون داخلی

پارتیشن‌های شیشه‌ای برای کاربرد‌های متنوع مورد استفاده قرار می‌گیرند و از این رو در انواع مختلف و متنوع، طراحی و تولید می‌شوند. برخی از انواع این پارتیشن‌ها که در بازار موجودند، عبارتند از:

  • پارتیشن شیشه ای تک جداره
  • پارتیشن شیشه ای دو جداره
  • پارتیشن شیشه ای منزل
  • پارتیشن شیشه ای اداری
  • پارتیشن شیشه ای رنگی و مات
  • پارتیشن شیشه ای فریم لس

هنگام انتخاب انواع مختلف پارتیشن باید با توجه به نیاز و ابعاد فضای محیط مورد نظرتان، اقدام به خرید نمایید.

کاربرد پارتیشن شیشه ای در فضاها

کاربرد پارتیشن اداری

یکی از موارد کاربرد پارتیشن شیشه ای برای تغییر دکوراسیون محل کار و منازل است. از پارتیشن شیشه ای می‌توان در فضاهای مختلف و به اشکال متنوع استفاده نمود.

برای تفکیک اتاق خواب از اتاق‌های دیگر منزل می‌توان  از پارتیشن شیشه ای استفاده نمود. در این صورت می‌توان یک فضای پرت را به فضای لوکس قابل استفاده تبدیل کرد. از طرفی در فضاهای کوچک، به جای دیوار‌های ضخیم نیز می‌توان از پارتیشن شیشه ای استفاده نمود و این اتاق‌های کوچک را به اتاق‌های دل‌باز تبدیل کرد.

علاوه بر این، از پارتیشن شیشه ای می‌توان برای تفکیک حمام از سرویس بهداشتی استفاده نمود. با استفاده از پارتیشن شیشه ای، حمام و سرویس بهداشتی جدید و مدرنی خواهید داشت. به‌عبارتی از پارتیشن شیشه ای برای تفکیک حمام از اتاق خواب با نهایت زیبایی می‌توان بهره برد.

جداسازی آشپزخانه از اتاق نشیمن هم توسط این جداکننده ها امکان‌پذیر است. در تمامی نقاط ساختمان، چه منزل باشد یا محل کار، می‌توان از پارتیشن‌های شیشه‌ای در طراحی کف، سقف، پله، کتابخانه و … برای ایجاد فضاهای مدرن و زیبا استفاده کرد.

مزایای استفاده از پارتیشن شیشه ای

استفاده از پارتیشن شیشه ای علاوه بر تفکیک فضاها، با مزایای فراوانی همراه است. در ادامه به بررسی برخی از این مزایا می‌پردازیم:

  • تنوع طرح: این پارتیشن‌ها دارای انواع مختلفی هستند و بسته به نیاز و سلیقه می‌توان از انواع شفاف، رنگی، مات، طرح‌دار، دوجداره و تک جداره آن‌ها استفاده نمود.
  • نصب سریع و آسان: برای نصب، نیاز به عملیات تخریب و بازسازی نیست و به راحتی نصب می‌شوند.
  • مقاوم در برابر رطوبت: پارتیشن‌های شیشه‌ای با شستشو دچار زنگ زدگی و آسیب نمی‌شوند.
  • عایق صوت: با استفاده از پارتیشن‌های شیشه‌ای دوجداره به علت عایق بودن در برابر صدا، حریم خصوصی افراد حفظ می‌شود.
  • مقاوم در برابر دما: شیشه‌های سکوریت در برابر دما مقاوم هستند. از این شیشه‌‌ها می‌توان برای جداسازی فضاها در هر دمایی استفاده کرد.
  • ایجاد چشم‌انداز وسیع: استفاده از پارتیشن‌های شیشه‌ای به دلیل محدود نکردن محیط با دیوارها، سبب نمایش بزرگ‌تر فضاها می‌شوند.
  • انتقال نور طبیعی: پارتیشن‌های شیشه‌ای با عبور دادن نور خورشید، از اتلاف انرژی جلوگیری می‌کنند.
  • طراحی مدرن: پارتیشن‌های شیشه‌ای دارای جدیدترین طراحی هستند. این پارتیشن‌ها نسبت به دیوارهای سیمانی، در معماری امروزی کاربرد گسترده‌تری دارند.
  • نظافت آسان: شستشوی پارتیشن شیشه ای سریع و آسان است.
  • مقرون به صرفه: هزینه خرید و نصب پارتیشن شیشه‌ای از ساختن دیوار و درب و پنجره، به مراتب کم‌تر خواهد بود.
  • استفاده در همه فضاها: از پارتیشن‌های شیشه‌ای در همه فضاها، چه کوچک و چه بزرگ، می‌توان استفاده نمود. فضاهای کوچک با این پارتیشن‌ها بزرگ‌تر جلوه می‌کنند.
  • کاهش وزن نهایی ساختمان: استفاده از دیوار‌های آجری و سیمانی و درب‌های سنگین فلزی داخلی، وزن ساختمان را زیاد می‌کنند. با استفاده از پارتیشن‌های شیشه‌ای در نهایت ساختمانی بسیار سبک با دیوارهای ظریف شیشه‌ای خواهیم داشت.
  • مناسب برای همه سلیقه‌ها: انواع پارتیشن‌های شیشه‌ای با هر سلیقه‌ای سازگار است.

نکات مهم هنگام انتخاب پارتیشن شیشه ای

درهنگام انتخاب و خرید پارتیشن شیشه ای لازم است تا به نکات زیر توجه نمایید:

  • ابعاد: در خرید پارتیشن دقت داشته باشید که ابعاد پارتیشن شیشه ای با فضای مورد نظرتان، تناسب داشته باشد.
  • عایق صوت: هنگام خرید، سعی کنید که برای حفظ حریم شخصی، حتماً پارتیشن‌های با شیشه دوجداره را انتخاب نمایید؛ زیرا این پارتیشن‌ها عایق صدا هستند.
  • محدود کردن دید: در پارتیشن‌های با شیشه دوجداره، امکان نصب پرده کرکره وجود دارد. از این رو هنگام خرید، برای محدود نمودن دید، هر زمان که نیاز است بهترین کار، انتخاب پارتیشن‌های شیشه‌ای با شیشه دوجداره است.
  • دل‌باز نمودن فضا: استفاده از پارتیشن شیشه ای فریم‌لس به‌جای پارتیشن‌های دارای قاب فلزی، سبب می‌شود دل‌بازی و زیبایی فضا چند برابر شود.
  • قیمت: از هر مکانی اقدام به خرید پارتیشن شیشه‌ای ننمایید! خرید پارتیشن باید از طریق مشورت با کارشناسان این امر صورت گیرد.

بهتر است در زمینه انتخاب و خرید پارتیشن شیشه ای، کار را به کاردان بسپارید. در این راستا کافیست سری به سایت شرکت دیکا سازه سروش بزنید و از نمونه کارهای این شرکت بازدید به عمل آورید. شرکت دیکا سازه سروش با تجربه و سابقه درخشان در امر مشاوره، طراحی و تولید انواع پارتیشن شیشه ای با بالاترین کیفیت، در خدمت شما است.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو