توزیع بسته حمایتی جدید دولت در این استان | برای دریافت بسته حمایتی جدید چه کنیم؟

4

1402/2/29

11:34


توزیع بسته حمایتی جدید دولت در این استان | برای دریافت بسته حمایتی جدید چه کنیم؟

پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

اجرای بسته حمایتی دولت در دو مرحله‌ی (مشمولان کمیته امداد و بهزیستی و مددجویان) و سیاست جبرانی کارکنان دولت اجرایی شد. برای کمک به وضعیت بهبود معیشت و دستمزد خانوارها در سه مرحله و متناسب با وضعیت خانوار بسته حمایتی بین ۱۰۰ تا ۳۰۰ هزار تومان در دولت تعیین شده که به گروه های هدف پرداخت خواهد شد. بسته حمایتی ویژه ابتدا به عزیزان تحت پوشش کمیته امداد، سازمان بهزیستی و یا افرادی که در نوبت پیوستن به این سازمانها هستند تعلق خواهد گرفت.همچنین، بسته حمایتی دیگری نیز برای افرادی مانند کارگران ساختمانی، رانندگان، زنبورداران، صیادان و … که در این دو گروه نبودند پیش بینی شده است .در ادامه به آخرین خبر از بسته حمایتی می پردازیم.

سید پرویز فتاح، رئیس بنیاد مستضعفان  در دیدار با آیت الله سیدمحمد سعیدی تولیت حرم بانوی کرامت با بیان اینکه تصمیمات خوبی در حوزه‌های اقتصادی استان قم و رسیدگی به محرومان گرفته شده است، اظهار کرد: تا ۶ ماه آینده تکمیل و واگذاری ساخت ۲۰۰ واحد مسکونی برای محرومان قم به پایان می رسد و طرح‌های جدید دوباره آغاز خواهد شد.

وی با بیان اینکه سال گذشته ۱۲ هزار بسته معیشتی در بین محرومان استان قم توزیع شد گفت: از طرف بنیاد مستضعفان در سال گذشته ۵۰ میلیارد تومان از طریق یک بانک برای وام به محرومان اختصاص داده شد و ۱۰ میلیارد تومان هم به کمیته امداد قم و ۱۰ میلیارد تومان نیز برای کمک‌های موردی به استان قم اختصاص یافت.

رئیس بنیاد مستضعفان با بیان اینکه چند نقطه محروم اطراف قم هم شناسایی شده که باید رسیدگی بیشتری به آن شود، گفت: برنامه ما برای همه کشور کمک به مردم و محرومان، کار اقتصادی برای اشتغال پایدار، تولید، رفع نیاز مردم و صادرات است و از طریق بنیاد علوی هم کار‌های محرومیت زدایی و کمک به محرومان را دنبال می‌کنیم.

وی افزود: در زمینه فعالیت‌های فرهنگی هم سال گذشته حدود هزار طلبه از طرف بنیاد مستضعفان به مناطق محروم اعزام شدند و ساخت خانه عالم و مسجد در مناطق محروم نیز در دستور کار ما است.

فتاح با بیان اینکه تلاش ما این است که هر چه ظرفیت داریم در ابعاد مختلف در جهت خدمت به مردم استفاده کنیم، گفت: سرعت تورم از سرعت رسیدگی‌های ما به محرومان بیشتر است؛ از این رو تمام تلاش مهار تورم است تا بتوانیم رسیدگی به محرومان را بهتر از گذشته دنبال کنیم.

بسته حمایتی

حمیدرضا علیان‌زادگان در نشستی خبری با اشاره به شبکه تلویزیونی ایرانِ جوان اظهار کرد: همت ویژه‌ای در سازمان صدا و سیما برای حمایت از فرهنگ سازی و مجوز راه اندازی این شبکه شکل گرفت و توانستیم با تعامل خوبی که شکل گرفته بتوانیم این شبکه را سال قبل به صورت آزمایشی راه اندازی و محتوا‌های مناسبی فراهم کنیم.

مدیرعامل بنیاد ۱۵ خرداد ستاد اجرایی فرمان حضرت امام افزود: با شکل‌گیری مرکز راهبری جمعیت و خانواده بنیاد که هفته آینده به طور رسمی افتتاح خواهد شد، بخشی از این کار برای تولید محتوا فراهم شده است. امید است به شکل پویا و مستمر با محصولات رسانه‌ای که در این شبکه تقدیم می‌کنیم بتوانیم در مباحث مختلف تبلیغ و ترویج فرزندآوری موثر باشیم.

وی با بیان اینکه بنیاد ۱۵ خرداد در گام دوم فعالیت‌های خود سه موضوع محوری سلامت، جمعیت و عمران اجتماعی را ضمیمه کار خود قرار داده است، گفت: موضوعات مرتبط با جمعیت از اهمیت بیشتری برخوردار است، زیرا به اقتضای شرایط زمانی که با آن مواجه هستیم ما را ناگزیر کرده به موضوع جوانی جمعیت به شکل ویژه بپردازیم.

مدیرعامل بنیاد ۱۵ خرداد ستاد اجرایی فرمان حضرت امام با اشاره به حوزه جوانی جمعیت اظهار کرد: در زمینه حوزه معیشت و اقتصادی در مقیاس کوچک اتفاقاتی رقم زدیم.

وی با اشاره به پویش لبخند مادری گفت: در این پویش با منابع بنیاد ۵۰۰۰ بسته در سال قبل بین جوامع هدف که خانواده‌های دارای سه فرزند به بالا بود توزیع صورت گرفت و مردم نیز همکاری کردند. برخی از نهاد‌های اجتماعی از جمله بنیاد کرامت رضوی نیز اعلام آمادگی کرده است که در این پویش کمک کند که درصدد تفاهم هستیم. ما متوسل هستیم بسته‌های لبخند مادری در آینده نه چندان دور به ازای هر فرزندی که متولد می‌شود با مشارکت اجتماعی تهیه و به منازل خانواده‌ها ارسال شود.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو