مهمترین خواص آلو جنگلی و ویژگی های این میوه خوشمزه و متفاوت

منبع: آرگا

4

1402/2/29

12:38


از خواص آلو جنگلی می توان به تسکین سردرد، درمان کم خونی و هضم بهتر غذا اشاره کرد. البته مزایا آن بسیار زیاد است و در کنار این مزایا عوارضی را که می تواند داشته باشد برای شما بیان کردیم.

آلو جنگلی از میوه هایی می باشد که در جنگل های شمال به وفور یافت می شود. اگر تا به کنون در حاشیه جمگل ها پیاده روی کرده باشید، قطعا این میوه محبوب را دیده اید که در اوسط اردیبهشت برداشت آن شروع می شود. در این مطلب خواص آلو جنگلی را برای شما بیان می کنیم.

 

بررسی خواص آلو جنگلی

آشنایی با خواص آلو جنگلی

برخی از آلو جنگلی را به شکل سبز و بعضی به شکل کاملا رسیده که به رنگ قرمز و سیاه درآمده برداشت می کنند این میوه خوشمزه هم به شکل تازه و هم به شکل خشک در تهیه غذا استفاده می شود. آلوچه جنگلی خشک تمامی خواص آلو جنگلی تازه را دارا است و ارزش غذایی آن هیچ موقع با خشک کردن کم نمی شود. این میوه دارای طعم ترش و ملس است که هر اندازه رسیده تر باشد ملس تر و هر چه سبز تر باشد مزه آن ترش است. از این آلوچه در غذاهای گوناگون خورشتی، تهیه رب، لواشک و … کاربرد دارد که در ادامه آنها را برای شما بیان می کنیم. آلوچه جنگلی خشک به مدت ۶ ماه در یخچال یا در مکان خشک و خنک قابل نگهداری می باشد. پس از این زمان خاصیت خود را از دست می دهد و ارزش غذایی آن کم می شود؛ پس توصیه می شود آن را از فروشگاه های معتبر به صورت تازه تهیه کنید.

خواص آلو جنگلی مانند دیگر آلوها زیاد می باشد و از مواد مغذی و ویتامین ها غنی است. خشک شده این میوه محبوب خاصیت اسهال آوری دارد و به دستگاه گوارش و روده برای هضم بهتر و آسان تر غذا کمک می کند. در این نوع آلوچه مقدار زیادی پتاسیم وجود دارد که در تنظیم فشار خون و پیشگیری از فشار خون بالا تاثیر دارد. البته پتاسیم موجود در آلوچه در باز شدن عروق خونی و در نهایت در پیشگیری از بروز بیماری های قلبی و عروقی تاثیر دارد.آهن موجود در آلوها در معالجه بیماری کم خونی به ما کمک می کند. آلو به علت داشتن فیبر رژیمی زیاد، در کنترل قند خون، پیشگیری از یبوست و حفظ سلامت دستگاه گوارش بسیار فایده دارد آلوچه جنگلی غنی از پتاسیم، منگنز و آهن است که یکی از عالی ترین گزینه های طبیعی برای جلوگیری از بعضی بیماری ها می باشد.

فواید آلو جنگلی

آلو جنگلی موجب تعادل اسید و باز موجود در خون می شود و به درمان حالت اسیدی خون کمک موثری می کند. این میوه دارای اسید پنزوئیک است که از خاصیت ضدمیکروبی برخوردار است. همچنین اسید اسکوربیک موجود در آلو در درمان نقرس تاثیر دارد. برای تسکین سردرد نیز می توان آب آلوچه را با گل بنفشه مخلوط نمود و روی پیشانی بمالید. برگ های خشک درخت آلوچه ادرار آور، ملین و تب بر است. آلوچه جنگلی مملو از ترکیبات گیاهی می باشد که از خواص آنتی اکسیدانی برخوردار هستند، به این معنی که از واکنش اکسیژن با دیگر مواد شیمیایی و صدمه رساندن به سلول ها و بافت ها پیشگیری می کند. آنها به ویژه از آنتاسیانین غنی هستند، ترکیباتی که مسئول پوست تیره آلو هستند. در حقیقت، مطالعات نشان دهنده این است که آلو در قیاس با دیگر میوه ها از جمله هلو و شلیل از جهت این ترکیبات سرشار است.

به نظر می رسد ترکیبات گیاهی محافظ آلوچه از خواص ضد التهابی برخوردار است و امکان دارد در جلوگیری از بیماری هایی مثل سرطان، دیابت و چاقی کمک کنند. این میوه ویژه سرشار از پلی فنل به نام اسید کلروژنیک است، ترکیبی که در قهوه یافت می شود و در تعادل قند خون و تنظیم اشتها کمک می کند. مصرف کامل میوه تضمین می کند که از محتوای فیبر غنی آن بهره مند شوید که به کند شدن ترشح قندهای طبیعی آن کک بسیاری می کند.

همانگونه که اشاره کردیم آلوچه از انواع ویتامین ها و مواد معدنی مثل کلسیم سرشار است که لخته شدن خون را به شکل طبیعی تضمین می کند. آنها همچنین پتاسیم و وتامین C  و همچنین از پلی فنول های محافظ غنی است که همگی با کاهش عوامل خطر قلبی عروقی ارتباط دارند.

بیان خواص آلو جنگلی

عوارض احتمالی آلوچه جنگلی

حتما با خودتا می گویید مگر امکان دارد میوه به این خوشمزه ای برای کسی مضر باشد! در جواب به این سوال باید بگوییم مضرات آن بسیار اندک است. آلوچه جنگلی برای اشخاص سر مزاج توصیه نمی شود چون نفخ معده و روده را به دنبال دارد. پوست آلو موجب دل درد در کودکان می شود. حتما پوست آلوچه را پیش از استفاده کودکان جدا کنید تا از فواید سلامتی آن برای فرزندتان بهره ببرید. اشخاصی که به سنگ کلیه، ناراحتی طحال و روماتیسم دچار هستند توصیه می شود از استفاده این میوه اجتناب کنند. حتما پیش از استفاده آلوچه به خوبی آن را بشویید چون پوست آلوچه عامل انتقال خیلی از سموم و آلودگی به بچه ها می باشند.

حال که این مطلب به اتمام رسید برای آشنایی بیشتر با مطالبی در حوزه خواص مواد غذایی بر لینک های خواص انبه  و خواص آلبالو کلیک کنید.

دمنوش گیاهی سریع‌ترین راه برای لاغری شکم و پهلو

نوشیدن یک فنجان دمنوش و چای گیاهی در روز به شما کمک خواهد کرد تا وزن خود را به میزان دلخواهتون پایین بیاورید. دمنوش‌های گیاهی علاوه بر سم‌زدایی و فوایدی که برای بدن دارند، سریع‌ترین روش لاغری و چربی‌سوزی هم هستند و شما در مدت زمان کم، صاحب تناسب اندام شگفت‌انگیزی خواهید شد. برای شرکت در چالش ۷ کیلو لاغری در یک ماه، همین الان مشاوره رایگان بگیرین.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو