طرز تهیه فسنجان با گوشت قلقلی مجلسی مرحله به مرحله

طرز تهیه فسنجان با گوشت قلقلی مجلسی مرحله به مرحله


منبع: نکته چی

3

1402/2/29

14:02


طرز تهیه فسنجان با گوشت قلقلی فسنجان با گوشت قلقلی یکی از انواع خورشت‌های خوشمزه و شیک است که برای پذیرایی و مهمانی‌ها …

طرز تهیه فسنجان با گوشت قلقلی

طرز تهیه فسنجون با گوشت قلقلی برای دو نفر فسنجون با گوشت قلقلی برای 6 نفر فسنجون با گوشت قلقلی جوادجوادی طرز تهیه فسنجون با گوشت قلقلی برای ۴ نفر طرز تهیه فسنجون با گوشت گوسفندی

فسنجان با گوشت قلقلی یکی از انواع خورشت‌های خوشمزه و شیک است که برای پذیرایی و مهمانی‌ها بسیار مناسب است و به روش‌های مختلف و مواد متنوعی آماده و تهیه می‌شود، خورشت فسنجان با گوشت قلقلی در بین افراد طرفداران زیادی دارد، برای آشنایی کامل و مرحله به مرحله با طرز تهیه فسنجان با گوشت قلقلی در ادامه با سایت آموزشی نکته‌چی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
گردو ۱۵۰ تا ۲۰۰ گرم
گوشت چرخ کرده ۴۰۰ گرم
پیاز ۲ عدد
رب انار ۵ قاشق غذا خوری
شکر ۴ قاشق غذا خوری
نمک و زردچوبه نصف قاشق چای خوری
فلفل سیاه نصف قاشق چای خوری
پودر فلفل دلمه سبز نصف قاشق چای خوری
کره ۵۰ گرم
روغن مایع به مقدار دلخواه

دستور پخت فسنجان با گوشت قلقلی

مرحله اول

برای تهیه فسنجان با گوشت قلقلی ابتدا یک پیاز را با رنده ریز رنده کنید و بعد در یک ظرف گوشت چرخ کرده را بریزید و پیاز را به آن اضافه کنید و سپس نمک، زردچوبه، فلفل سیاه و پودر فلفل دلمه سبز را اضافه کنید و کاملا با هم مخلوط کنید و با دست ورز دهید تا بافت آن یکدست شود.

مرحله دوم

وقتی که بافت گوشت کمی سفت و منسجم شد، مقداری از گوشت به اندازه یک گردو کوچک را بردارید و با دست فرم دهید و به شکل گردو درآورید و در یک ظرف قرار دهید، همه گوشت را به همین شکل فرم دهید و قلقلی کنید و کنار بگذارید.

نکته

وقتی گوشت را ورز دادید به مدت یک ساعت در یخچال قرار دهید تا استراحت کند و عطر و طعم ادویه‌ها کاملا به خورد گوشت برود.

مرحله سوم

سپس در یک تابه مقداری روغن بریزید و روی حرارت متوسط قرار دهید تا داغ شود و بعد گوشت قلقلی‌ها را در تابه بریزید و سرخ کنید، گوشت‌ها را کاملا بچرخانید تا همه قسمت‌های آن سرخ شود و رنگ گوشت‌ها تغییر کند و بعد از روی حرارت بردارید.

مرحله چهارم

بعد گردوها را داخل آسیاب بریزید و پودر کنید و سپس یک پیاز را خلالی یا نگینی خرد کنید و در یک قابلمه مقداری روغن بریزید و روی حرارت ملایم قرار دهید تا داغ شود و بعد پیازها را در روغن بریزید و تفت دهید تا سبک و طلایی شوند.

مرحله پنجم

سپس گردوها را به آن اضافه کنید و تفت دهید تا بوی خامی آن‌ها گرفته شود و کمی روغن بیاندازند، اگر می‌خواهید رنگ فسنجون تیره‌تر شود گردوها را بیشتر سرخ کنید، سپس مقداری آب سرد در قابلمه بریزید و هم بزنید و درب قابلمه را ببندید.

مرحله ششم

آبی که به مواد داخل قابلمه اضافه می‌کنید باید کاملا سرد باشد تا خورشت فسنجون روغن بیاندازد، می‌توانید چند تکه یخ به آب اضافه کنید تا فسنجون روغن بیشتری بیاندازد، بعد حرارت را متوسط کنید و اجازه دهید تا گردوها کمی پخته شوند.

مرحله هفتم

سپس با توجه به ذائقه و دلخواه خودتان می‌توانید مقداری شکر در مواد خورشت بریزید و هم بزنید و بعد رب انار را که با سلیقه خودتان، ترش، شیرین و یا ملس است به مواد اضافه کنید و هم بزنید تا کاملا با آب خورشت مخلوط شوند و رنگ باز کنند.

مرحله هشتم

بعد گوشت قلقلی‌ها را در قابلمه بریزید و سپس درب قابلمه را ببندید و اجازه دهید تا روی حرارت متوسط خوب بپزند و جا بیفتند، بعد از این که خورشت پخته شد، طعم آن را با قاشق بچشید و مقدار رب انار و شکر آن را به دلخواه اندازه کنید.

مرحله نهم

سپس مقداری برنج را هم بپزید و بگذارید تا خوب دم بکشد و بعد برنج را در ظرف مناسب بکشید و با زعفران تزئین کنید. سپس خورشت فسنجان با گوشت قلقلی را هم در ظرف مناسب بکشید و با کمی مغز گردو خرد شده روی آن را تزئین کنید. در آخر خورشت فسنجان با گوشت قلقلی را همراه با پلو زعفرانی و ته دیگ و سالاد و ترشی و زیتون پروده و انواع دورچین سرو کنید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو