شایعه: توسعه Bioshock 4 به علت مدیریت ضعیف با مشکل مواجه شده است

منبع: گیمفا

6

1402/2/29

14:36


طبق یک شایعه‌ی جدید، ظاهراً روند ساخت بازی Bioshock 4 به علت مدیریت ضعیف تیم‌ توسعه‌دهنده و همچنین برخی دلایل دیگر با مشکل مواجه شده است.

شایعه: توسعه Bioshock 4 به علت مدیریت ضعیف با مشکل مواجه شده است

طبق یک شایعه‌ی جدید، ظاهراً روند ساخت بازی Bioshock 4 به علت مدیریت ضعیف تیم‌ توسعه‌دهنده و همچنین برخی دلایل دیگر با مشکل مواجه شده است.

کاربر oopsleaks که در گذشته اطلاعاتی از بازی‌های در حال توسعه را به اشتراک گذاشته بود، اخیراً با انتشار توییتی اشاره کرده است که بازی Bioshock 4 در جهنم توسعه قرار دارد. منبع مذکور می‌گوید که علی‌رغم آنکه تیم رهبری توسعه‌ی بازی به طور کامل تغییر یافته است، اما به نظر می‌رسد این فرنچایز همچنان با مشکل روند بد توسعه دست و پنجه نرم می‌کند. در حالی که هیچ جزئیات خاصی از سوی سازندگان ارائه نشده، اما کاربر oopsleaks می‌گوید که احتمالاً این آخرین اخبار مربوط به عنوان مذکور است.

بر اساس آنچه که منبع مذکور ادعا کرده است، Bioshock 4 در تابستان ۲۰۲۲ برای چهارمین بار به صورت کامل ریبوت شد. به گفته‌ی این کاربر، تغییرات مداوم در تیم‌های توسعه و مفاهیم آن‌ها، آینده خوبی را برای سری Bioshock نشان نمی‌دهد. در حالی که احتمالاً داستان و روایت به همان صورت باقی می‌ماند، اما ظاهراً در حال حاضر در دست بازنویسی‌های گسترده قرار دارد.

همچنین گفته می‌شود ساختار کار استودیوی کلاود چمبر (Cloud Chamber)، سازنده Bioshock 4، به شدت آشفته است. ظاهراً روند توسعه‌ی بازی با مواردی مانند همه‌گیری کرونا مواجه شده است. همچین جابه‌جایی‌هایی بین کارمندان مشاهده شده و از کارمندان قراردادی متعددی با تخصص کمتر، استفاده شده است.

به گفته‌ی oopsleaks، استودیوی سازنده Bioshock 4 تعداد قابل توجهی از افراد فاقد تجربه را استخدام می‌کند که با توجه به شرایط معمول ۳ تا ۷ سال تجربه برای اکثر موقعیت‌های شغلی این بازی، بسیار غیر معمول به نظر می‌رسد. تیم روایی با چالش‌های اساسی مواجه شده است، زیرا به نظر می‌رسد در طول روند توسعه بازی نتوانسته‌اند داستانی در خور یک فرنچایز معروف بنویسند. این موضوع در تصمیم‌گیری برای ریبوت مجدد پروژه نقش اساسی داشته است.

کاربر مذکور در ادامه می‌گوید با توجه به گذشت یک سال از آخرین ریبوت انجام شده، توسعه‌ی Bioshock 4 در مسیر پیشرفت قرار دارد. نشان تجاری کلاود چمبر در ماه مارس مجددا ثبت شد و گزارش اخیر شرکت تیک تو اینتراکتیو (Take-Two Interactive) نشان داد که این بازی برای انتشار در سال مالی ۲۰۲۵ در نظر گرفته شده است. همچنین لیست‌های شغلی متعدد نشان می‌دهد که این عنوان در مرحله‌ی توسعه‌ی فعال قرار دارد.

این منبع ادعا می‌کند پیشرفت در روند ساخت Bioshock 4 نگرانی‌ها در خصوص این بازی را کاهش نمی‌دهد. عدم معرفی عنوان مذکور در تابستان احتمال دارد منجر به بروز مجموعه‌ای کامل از پیچیدگی‌ها و مشکلات شود و این امر باعث می‌شود که بازی با برنامه های انتشار فوق الذکر مطابقت نداشته باشد.

از نظر کاربر oopsleaks، مدیریت ضعیف، عدم اطمینان در مورد موفقیت مالی و تصمیمات مشکوک در خصوص کارمندان به روند توسعه سخت و طولانی بازی کمک می‌کند. عدم انتشار اخبار و به‌روزرسانی‌ها یا معرفی‌های مهم تنها منجر به سردرگمی و عدم اطمینان بیشتر در مورد آینده این بازی شده است.

پیش از این در گزارش‌هایی اشاره شده بود که داستان Bioshock 4 در قطب جنوب جریان دارد و بازی از نظر گستردگی و مقیاس بسیار بزرگتر از عناوین قبلی این مجموعه است.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو