راهنمای خرید کولر گازی و نکاتی که کسی به شما نمی گوید

راهنمای خرید کولر گازی و نکاتی که کسی به شما نمی گوید


منبع: آرگا

5

1402/2/29

15:41


راهنمای خرید کولر گازی به شما کمک می کند تا بتوانید بر اساس نیاز هایی که دارید نوعی کولر خوب و با کیفیت برای خانه خود تهیه کنید. برای دریافت اطلاعات سودمند در این زمینه همراه ما باشید.

آشنایی با راهنمای خرید کولر گازی می تواند به شما کمک کند که با توجه به  نیاز هایی که دارید یک انتخاب خوب داشته و خرید کولر را با آگاهی بالا تری انجام دهید. در ادامه شما را با مهم ترین نکات خرید کولر گازی آشنا خواهیم کرد.

تفاوت بین کولر ها

آشنایی با راهنمای خرید کولر گازی

اگر می خواهید کلر گازی بخرید باید بدانید که یک سری از نیاز های خود را بنویسید و طبق آن کولر خود را بخرید. البته اگر کولر شما خراب شده است می توانید با استفاده از راهنمای تعمیر کولر گازی آن را تعمیر کرده و از هزینه های اضافی بابت خرید کولر پیشگیری نمایید با این حال اگر قصد دارید به صورت جدی کولر خود را تعویض کرده و نو آن را جایگزین نمایید بهتر است ادامه این مطلب را از دست ندهید زیرا انواع کولر ها را برایتان بررسی می کنیم و اطلاعاتی در موردشان به شما خواهیم داد.

انواع کولر گازی

باید بدانید که کولر های گازی دارای انواع متفاوتی می باشند و برای نیاز های متفاوتی ساخته شده اند. در واقع این کولر ها می توانند نیاز های متفاوت را برای شما رفع نمایند از این رو بهتر است با کاربرد هایی که دارند و کار هایی که انجام می دهند آشنا شوید.

کولر اسپیلت

کولر گازی اسپیلت  با عنوان کلر های دو تکه نیز شناخته می شود و یکی از بخ های این کولر ها برای درون خانه بوده و دیگری برای بیرون از خانه کاربرد دارد. در واقع موتور این کولر ها در بیرون از خانه قرار می گیرد و دور از تر از نصب پنل قرار خواهد گرفت. این مدل از کولر ها نیازمند فضای بیش تری می باشند و اگر از نظر محدودیت مکان مشکلی ندارید می توانید این مدل از کولر ها را برای خانه خود انتخاب نمایید.

راهنمای خرید کولر گازی

کولر پرتابل

اینم مدل از کولر ها برای افرادی که مستاجر می باشند بسیار خوب می باشند و می توانند این دستگاه ها را با خود به خانه دیگری ببرند. این مدل از کولر ها کمی سر و صدا دارند ولی می توانند گرم ترین اتاق ها را به راحتی سرد کرده و شما از خنک های آن لذت خواهید برد. باید بدانید که نصب و راه اندازی کولر پرتابل آسان تر می باشد و نیازی به متخصص برای این کار وجود ندارد. این مدل از کولر ها برای فضا های کوچک بسیار خوب می باشند و قیمت بسیار مناسب تری نسبت به سایر کولر ها دارند و شما می توانید به راحتی ان ها را حمل نمایید.

کولر گازی پنجره ای

این مدل از کولر ها برای اتاق های کوچک طراحی می شوند و تمامی قطعات این مدل از کولر ها در یک جعبه قرار داده شده اند و از بیرون هوا را به داخل کشیده و آن را خنک وارد اتاق ها می نماید و همچنین هوای گرم درون خانه از قسمت خارجی این کولر به بیرون انتقال داده می شود.

کولر های ایستاده

باید بدانید که این مدل از کولر های گازی نسبت به سایرین پر کاربرد تر می باشد و بیش تر در مکان های عمومی و فروشگاه ها از این مدل ها استفاده می شود و خنک کنندگی بسیار بالایی دارد. اگر نمی توانید در خانه خود از سایر مدل های کولر گازی استفاده کنید می توانید از این مدل استفاده کنید زیرا این مدل نیاز به نصب و راه اندازی خاصی ندارد و نمی خواهد که بر روی دیوار نصب گردد.

راهنمای خرید کولر گازی

نحوه انتخاب یک کولر مناسب

در راهنمای خرید کولر گازی به شما خواهیم گفت که چه مولفه هایی را باید رعایت کنید تا بتوانید انتخابی درست و مناسب برای خانه و یا محیط کاری خود داشته باشید.

  • اولین چیزی که باید بدانید این است که کولر ها دارای برند های بسیار زیادی می باشند و شما در تنوع بسیاری قرار خواهید گرفت از این رو انتخاب یک کولر خوب برای شما سخت تر خواهد شد.
  • یکی از معیار های انتخاب کولر گازی برای داشتن افزایش طول عمر بالا تر این است که آن را برای چه متراژ و چه اندازه ای می خواهید و باید متناسب با آن این کولر ها را بخرید.
  • باید بدانید که هر نوع کولر گازی دارای قدرت خنک کنندگی متفاوتی خواهد بود و این قدرت از ۵ هزار الی ۴۸ هزار خواهد بود.
  • برای خانه هایی با متراژ ۶۰ الی ۸۰ متر نیاز به یک کولر با قدرت خنک کنندگی  ۳۰ هزار خواهید داشت.
  • در نظر داشته باشید که قدرت خنک کنندگی  هر مدل از کولر های گازی به یک سری از عواملی مانند تعداد افراد خانواده، آب و هوای شهرتان و … بستگی دارد.

تفاوت کمپرسور ها

کولر های اینورتر و غیر آن

کولر های گازی اینورتر دارای میزان مصرف کم تری می باشند و اگر می خواهید یک انتخاب عالی داشته باشید باید به این موضوع نیز اهمیت دهید.تفاوتی که بین کولر های اینورتر و غیر آن وجود دارد را در ادامه برای شما مورد بررسی قرار خواهیم داد.

  • اولین تفاوت این دو مدل از کولر های گازی این است که کولر های اینورتر انرژی کم تری را مورد استفاده قرار می دهد و می تواند میزان هزینه های شما را بسیار کاهش دهد.
  • باید بدانید که گاز های کولر استفاده در این  مدل از کولر ها نسبت به سایرین سرد تر می باشد.
  • ساختار کمپرسور کولر های اینورتر به گونه ای می باشد که هیچ گاه از مدار خارج نخواهد شد و برای روشن شدن دوباره نیاز به حرکت پر قدرت نخواهد داشت و قدرت موتور زیادی را از کولر نمی گیرد.

معایب کولر های اینورتر

این مدل از کولر ها دارای معایبی نیز می باشند که نباید آن ها را نادیده گرفت.

  • هزینه خرید این مدل از کولر ها حدودا ۳۰ الی ۴۰ درصد بیش تر از سایرین می باشد.
  • مادربرد این کولر ها دارای حساسیت بالایی می باشد و تمامی برنامه های این سیستم از طریق مادربرد صادر شده است بنابراین باید بدانید که آسیب به مادربرد این مدل از کولر ها می تواند هزینه زیادی را با خود به همراه داشته باشد.
  • ممکن است با خدمات پس از فروش این دستگاه ها دچار مشکل شوید زیرا تامین کردن قطعات این کولر ها بسیار سخت می باشد.
  • برای این که بتوانید از کولر ها استفاده کنید و آن ها را تعمیر نمایید نیاز به تجربه و دانش و فناوری بالایی خواهید داشت و برخلاف سایر کولر ها نمی توانید آن ها را در خانه و با داشتن اطلاعات اندک تعمیر نمایید.

خرید کولر برای خانه

کولر گازی کم مصرف

برای این که بتوانید کولر های گازی کم هزینه تری را بخرید نیاز است تا به چند نکته در این زمینه توجه فرمایید و این نکالت را در ادامهبرای شما بررسی خواهیم کرد.

سرمایش و گرمایش

یکی از اصلی ترین مواردی که باید برای خرید به آن توجه داشته باشید این است که می خواهید برای سرمایش و یا گرمایش از آن استفاده کنید زیرا بسیاری از کولر ها هستند که هر دو نقش را ایفا می کنند و شما به راحتی می توانید با یک بار هزینه از هزینه های اضافی دیگر پیشگیری کنید.

میزان کنترل رطوبت

برای این که بتوانید کولر متناسب را خریداری کنید و از راهنمای خرید کولر گازی استفاده کنید باید حواستان به کنترل رطوبت هوا نیز باشد زیرا بسیاری از کولر ها هستند که این مار را با قدرت بالا تری انجام می دهند.

فضای اتاق

اگر می خواهید برای اتاق های بزرگ از کولر گازی استفاده کنید باید سعی کنید کولر های بزرگ و قدرتمندی را انتخاب کنید که دارای ظرفیت بالایی باشد. این کار به شما  کمک می کند تا بتوانید میزان بهره وری را در این زمینه افزایش داده نیاز خود را به راحتی رفع کنید.

کولر متناسب برای خانه

انواع کمپرسور در کولر های گازی

کمپرسور یک بخش از کولر های گازی می باشد که با فشرده کردن گاز ان منجر به افزایش فشار گاز خواهد شد و در حال حاضر ۵ مدل از کمپرسور ها در ساخت کولر ها به کار می رود که در ادامه سه مدل از آن ها را که بسیار پرکاربرد می باشند را برای شما مورد بررسی قرار خواهیم داد.

کمپرسور پیستونی

در این مدل از کمپرسور  ها یک پیستون درون سیلندر وجود دارد و برای فشردن مبرد از آن استفاده می شد. باید بدانید که ظرفیت این مدل از کمپرسور  ها معمولا بین ۱۶ هزار الی ۳۷ هزار می باشد. باید بدانید که ین کمپرسور  ها می توانند صدای بسیار زیادی را از خود ایجاد نمایند و منجر به ایجاد آلودگی صوتی در خانه ها شوند.

کمپرسور روتاری

کمپرسور روتاری دارای مکانیزم های خاصی می باشد و از نوع چرخشی بوده و معمولا در جاهایی که کم حجم می باشند و فشار هوای بالایی دارند بسیار مناسب خواهد شد. این مدل از کمپرسور ها دارای ظرفیتی برابر ۶ هزار الی ۳۵ هزار خواهد بود و صدای کم تری نسبت به نوع قبلی دارند و می توان گفت مصرف انرژی در آن ها بهینه تر خواهد بود.

کمپرسور اسکرول

کمپرسور اسکرول یکی از دیگر کمپرسور های باکیفیت می باشد و دارای حرکت مخالفی دو مارپیچ داخلی می باشد و سبب فشرده شدن گاز خواهد شد و یکی دیگر از آن ها ثابت و متحرک می باشد و نوع متحرک آن منجر به فشرده شدن گاز خواهد شد. کمپرسور اسکرول  از بهترین مدل کمپرسور ها می باشد و بهترین  عملکرد را نسبت به سایرین دارد.

کولر گازی غیر اینورتر

تفاوت بین کلاس های کمپرسور ها

کلاس های کمپرسور ها از T1، T2 و T3 تقسیم بندی خواهند شد و این تقسیم بندی بر اساس شرایط آب و هوایی می باشد. دامنه دمای این کلاس ها را در ادامه برایتان بررسی می کنیم.

  • کمپرسور T1 : مناسب برای  آب و هوای معتدل، درجه حرارت بین ۱۸ الی ۴۳ درجه سانتی گراد و دارای هیت پمپ منفی ۷ الی ۴۳ درجه سانتی گراد
  • کمپرسور T2 : مناسب برای آب و هوای خنک، درجه حرارت بین ۱۰ الی ۳۵ درجه سانتی گراد و دارای هیت پمپ منفی ۷ الی ۳۵ درجه سانتی گراد
  • کمپرسور T3 : مناسب برای آب و هوای گرم، درجه حرارت بین ۲۱ الی ۵۲ درجه سانتی گراد و دارای هیت پمپ منفی ۷ الی ۵۱ درجه سانتی گراد

با این حال اگر می خواهید یک کولر گازی متناسب برای خانه خود بخرید بهتر است که رده بندی کلاس های آن را مطالعه نمایید و سعی کنید قبل از هر کاری حداکثر دمای منطقه خود را پیدا کنید. اگر در انتخاب بین دو کلاس آب و هوایی شک و تردید داشتید بهتر است نوع بالا تر آن را انتخاب نمایید.

   

راهنمای خرید کولر گازی

در این مطلب با راهنمای خرید کولر گازی آشنا شدید و در ادامه شما می توانید اطلاعات بسیار خوبی را در مورد خرید لوازم برقی جهیزیه عروس و راهنمای خرید توالت برقی نیز مشاهده کنید و با آگاهی بالا تری خرید های خود را انجام دهید و برای این کار کافی است تا از لینک های داده شده استفاده نمایید.

دمنوش گیاهی سریع‌ترین راه برای لاغری شکم و پهلو

نوشیدن یک فنجان دمنوش و چای گیاهی در روز به شما کمک خواهد کرد تا وزن خود را به میزان دلخواهتون پایین بیاورید. دمنوش‌های گیاهی علاوه بر سم‌زدایی و فوایدی که برای بدن دارند، سریع‌ترین روش لاغری و چربی‌سوزی هم هستند و شما در مدت زمان کم، صاحب تناسب اندام شگفت‌انگیزی خواهید شد. برای شرکت در چالش ۷ کیلو لاغری در یک ماه، همین الان مشاوره رایگان بگیرین.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو