حمله بی‌سابقه ایلان ماسک به دورکاری ؛ چرند و غیراخلاقی است!

منبع: تکراتو

4

1402/2/29

18:33


حمله بی‌سابقه ایلان ماسک به دورکاری برخی از مشاغل، جنجالی تازه به بار آورد. ظاهراً ماسک دوست دارد همیشه در صدر اخبار باشد.

حمله بی‌سابقه ایلان ماسک به دورکاری ؛ چرند و غیراخلاقی است!

حمله بی‌سابقه ایلان ماسک به دورکاری برخی از مشاغل، جنجالی تازه به بار آورد. ظاهراً ماسک دوست دارد همیشه در صدر اخبار باشد.
حمله بی‌سابقه ایلان ماسک به دورکاری در صورتی شکل گرفته که از زمان اوج‌گیری ویروس کرونا و شیوع خطرناک این بیماری، بسیاری از شرکت‌ها و مجموعه‌های کاری، کارمندان خود را به دورکاری تشویق و از تخصصشان در محیط خانه بهره می‌گرفتند. حتی بسیاری از شرکت‌های بزرگ هنوز هم بخش اعظمی از فعالیت کاریشان را به صورت دورکاری انجام می‌دهند. اما مدیرعامل تسلا و توییتر معتقد است که دورکاری یک عمل غیراخلاقی است و به‌شدت باعث کاهش بهره‌وری می‌شود.

بیشتر بخوانید: ایلان ماسک: حتی به قیمت ضرر مالی هرچه بخواهم می‌گویم!

حمله بی‌سابقه ایلان ماسک به دورکاری خبرساز شد

ایلان ماسک در مصاحبه‌ای با شبکه CNBC یک بار دیگر علیه دورکاری حرف زد. او مدعی شد که کار از خانه از نظر اخلاقی نادرست و ایده‌ای «چرند» است، چون خیلی‌ها نمی‌توانند از داخل خانه کار کنند و این نابرابری برای آن‌ها غیرمنصفانه خواهد بود.

ماسک از زمان تکمیل معامله خرید توییتر، دورکاری را در این شرکت لغو کرده و از حرف‌زدن علیه این سیاست ابایی نداشته است. او اخیراً در گفت‌وگو با «دیوید فیبر» از CNBC گفت:

قویاً معتقدم که وقتی افراد حضوری کار می‌کنند، بهره‌وری بالاتری دارند.

مدیرعامل تسلا از افرادی که خواهان دورکاری هستند، خواسته است تا از مواضع خود کوتاه بیایند. او می‌گوید: «[این افراد باید] از این لجبازی اخلاقیِ لعنتی بر سر ایده چرند کار از خانه دست بردارند. چون آن‌ها از بقیه می‌خواهند از داخل خانه کار نکنند، درحالی‌که خودشان دورکاری می‌کنند.»

حمله بی‌سابقه ایلان ماسک به دورکاری خبرساز شد

این کارآفرین مشهور می‌گوید:

مسئله فقط به بهره‌وری محدود نیست و یک بُعد اخلاقی هم دارد. از آن‌جایی که کارگران حوزه ساخت خانه یا اتومبیل یا افرادی که غذا تحویل می‌دهند، نمی‌توانند از خانه کار کنند، پس کارمندان اداری هم نباید دورکار باشند. دورکاری از نظر اخلاقی سیاستی معیوب و نادرست است.

تسلا در ماه ژوئن 2022 از کارمندان خود خواست تا به‌صورت حضوری به کار برگردند و به آن‌ها هشدار داد که در غیر این صورت شغلشان را از دست خواهند داد. کارمندان این شرکت مدعی‌اند که تسلا تا پیش از دوران همه‌گیری انعطاف‌پذیری بیشتری برای دورکاری داشت، اما ایلان ماسک پس از همه‌گیری، سیاست‌های سخت‌گیرانه‌تری را در این زمینه اتخاذ کرد.

ماسک می‌گوید: «اگر می‌خواهید در تسلا کار کنید، اگر می‌خواهید در اسپیس‌ایکس کار کنید، اگر می‌خواهید در توییتر کار کنید، باید هر روز به دفتر کار بیایید.» البته او می‌گوید ممکن است استثنائاتی در این زمینه وجود داشته باشد، اما ظاهراً سیاست کلی باید به همین منوال در نظر گرفته شود.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص حمله بی‌سابقه ایلان ماسک به دورکاری چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با ما به اشتراک بگذارید و اخبار تکنولوژی را با تکراتو دنبال کنید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو