سریال کبیر (The Great) با بازی ال فانینگ | داستان و معرفی بازیگران

سریال کبیر (The Great) با بازی ال فانینگ | داستان و معرفی بازیگران


منبع: پلازا

3

1402/2/29

21:47


سریال کبیر (The Great) با بازی ال فانینگ | داستان و معرفی بازیگران

سریال کبیر اثری کمدی، تاریخی و درام است که تا کنون سه فصل از آن منتشر شده و پخش آن همچنان ادامه دارد. با ما همراه باشید تا بیشتر با سریال The Great و جزئيات آن آشنا شویم.

سریال The Great یک مجموعه کمدی-درام آمریکایی است که تا حدودی بر اساس قیام «کاترین دوم روسیه» یا «کاترین کبیر» ساخته شده است. کاترین کبیر بین سال‌های 1762 تا 1796 و به مدت 34 سال بر روسیه حکومت کرد. البته باید توجه داشته باشید که این سریال از لحاظ تاریخی صحت چندانی ندارد و سازندگان نیز ادعایی در این زمینه ندارند. همیشه در ابتدای هر قسمت از سریال نیز با جمله‌هایی نظیر «The Great: An Occasionally True Story» به معنی «کبیر: یک داستان گاها درست» و «The Great: An Almost Entirely Untrue Story» به معنی «کبیر: یک داستان تقریبا همیشه نادرست» روبه‌رو می‌شویم.

فصل اول سریال گریت در 10 قسمت و در تاریخ 15 می 2020 (26 اردیبهشت 99) از پلتفرم هولو (Hulu) پخش شد. فصل دوم آن نیز 10 قسمت داشت و در تاریخ 19 نوامبر 2021 (28 آبان 1400) به پخش رسید. تاریخ انتشار فصل سوم سریال The Great نیز 12 مه 2023 (22 اردیبهشت 1402) بود. بنابراین در پاسخ به سوال سریال کبیر چند فصل دارد باید بگوییم که تا کنون 3 فصل از این اثر منتشر شده است. در پاسخ سریال کبیر چند قسمته نیز باید بگوییم که این سریال فعلا 30 قسمت دارد.

در این سریال شاهد حضور نیکلاس هولت (Nicholas Hoult) و ال فانینگ (Elle Fanning) به ترتیب در نقش‌های امپراطور و ملکه روسیه هستیم. برای آشنایی بیشتر با سریال کبیر فصل جدید و فصل‌های پیشین در ادامه این مقاله از پلازا همراه ما باشید.

سریال کبیر

فهرست مطالب:

داستان سریال کبیر

سریال بیوگرافی کبیر بر اساس نمایشی از تونی مک‌نامارا (Tony McNamara)، نویسنده استرالیایی، ساخته شده است. این مجموعه با رویکردی هجوآمیز و طنز به قیام کاترین کبیر می‌پردازد. کاترین کبیر که اصالتا زاده شهر شچچین در شمال غربی کشور لهستان بود و در نتیجه در دربار روسیه یک غریبه به حساب می‌آمد، در تاریخ روسیه تبدیل به تنها فرمانروای زن بیگانه‌ای در این کشور شد که طولانی‌ترین دوره فرمانروایی را داشت. تحت فرمانروایی او، روسیه جان دوباره‌ای گرفت و بزرگتر و قوی‌تر شد. در آن زمان به لطف کاترین کبیر، روسیه یکی از قدرت‌های بزرگ جهانی در اروپا و آسیا محسوب می‌شد.

سریال گریت / داستان سریال The Great

البته داستان سریال گریت به گونه‌ای تخیلی و با روایتی شیرین و طنز به تصویر کشیده شده است. در خلاصه سریال کبیر باید بگوییم که در این مجموعه با کاترین در دوران جوانی و در اوایل ازدواجش با «پیتر سوم روسیه» آشنا می‌شویم. کاترین دختر خیال‌باف و به شدت خوشبینی است. به همین دلیل هم با آمدنش به روسیه انتظار ازدواجی رمانتیک و شاد را داشت. در نتیجه کاترین رفته رفته نقشه قتل همسر فاسد و خطرناکش را می‌کشد تا به رویایی که در سر دارد برسد؛ رویای یک روسیه آزاد با مردمانی روشنفکر.

بازیگران سریال The Great

در تاریخ 24 آگوست 2018 (2 شهریور 1397) اعلام شد که پلتفرم هولو در حال ساخت سریالی درباره کاترین کبیر است. قسمت اول سریال The Great را مت شکمن (Matt Shakman) کارگردانی کرد. این کارگردان تا کنون در سریال‌هایی همانند Succession (وراثت)، Game of Thrones (بازی تاج و تخت) و Fargo همکاری داشته است.

اصلی‌ترین هنرپیشه‌های کبیر خیلی زود اعلام شدند و همانطور که پیشتر گفتیم، این دو هنرپیشه نیکلاس هولت و ال فانینگ هستند. باقی بازیگران سریال کبیر هم کم کم اعلام شدند و به این مجموعه پیوستند. در ادامه با بازیگران سریال The Great بیشتر آشنا می‌شویم.

ال فانینگ در نقش کاترین کبیر در سریال the great 2023

بازیگران سریال کبیر / بازیگران سریال The Great

همانطور که گفتیم کاترین در سریال کبیر، شخصیتی شاد، کتابخوان، روشنفکر و شدیدا خوشبین دارد. اما بعد از ازدواجش او متوجه می‌شود که همه چیز شبیه به داستان‌ها و چیزهایی که در کتاب‌ها می‌خواند نیست. پدر کاترین تقریبا همه چیزش را از دست داده، اما گویا ازدواج کاترین با پادشاه روسیه برای خانواده‌اش هم منافعی را در پی خواهد داشت. با این حال خود کاترین هم حسابی از این ازدواج هیجان‌زده و خوشحال است.

اما بعد از ازدواج و بعد از چند روز اقامت در دربار روسیه، او متوجه می‌شود که چه اشتباهی کرده است. کاترین که روشنفکر و کتابخوان است، حالا در فضایی گیر کرده که حتی زنان اجازه سوادآموزی و مطالعه را ندارند و تنها چیزی که از آنها انتظار می‌رود بچه آوردن برای ادامه نسل همسرانشان است. اما کاترین که شخصیت منفعلی ندارد، سعی می‌کند تا اوضاع قصر را تغییر دهد.

بازیگران سریال the great 2020

ال فانینگ، بازیگر 25 ساله آمریکایی با ظرافتی خاص نقش کاترین را ایفا کرده و در کنار لحظات کمدی نابی که می‌سازد، درام داستان را هم به خوبی به تصویر می‌کشد. فانینگ با سن کمش تاکنون در فیلم‌ها و سریال‌های زیادی حضور داشته است، اما شاید نقش کاترین کبیر به نوعی بهترین هنرنمایی او تاکنون باشد.

از فیلم‌های دیگر این هنرپیشه می‌توانیم به Maleficent (مالفیسنت)، Teen Spirit (روح نوجوان)، A Rainy Day in New York (یک روز بارانی در نیویورک) و All the Bright Places (همه مکان‌های روشن) اشاره کنیم. از اینجا می‌توانید با فیلم All the Bright Places بیشتر آشنا شوید. برای دانلود فیلم A Rainy Day in New York نیز می‌توانید به این مقاله مراجعه کنید.

نیکلاس هولت در نقش پیتر سوم روسیه در سریال the great 2023

بازیگران سریال the great / بازیگران سریال کبیر

پیتر مردی سرخوش، فاسد، هوسران، بدون اندیشه، خطرناک و عاشق تملق و چاپلوسی است. با همه این‌ها شخصیتش به نوعی بخشی از کمدی سریال کبیر محسوب می‌شود و حسابی از مخاطب خنده می‌گیرد؛ البته که در پشت این خنده‌ها، تلخی داستان سریال گریت نیز نهفته است. پیتر با اینکه فرمانروای روسیه است و بالاترین مقام یک کشور را دارد، اما از شخصیتی منفعل و وابسته به دیگران رنج می‌برد. همین هم طنز داستان را بیشتر و بیشتر می‌کند.

نیکلاس هولت بازیگر 33 ساله انگلیسی است که هم در سینمای آمریکا و هم در بریتانیا فعال بوده است. این هنرپیشه تا کنون برای جوایز مهمی همچون بفتا و جایزه گزینش منتقدان فیلم نامزد شده است. اولین هنرنمایی او در سینما به سال 1996 و فیلم Intimate Relations برمی‌گردد.

سریال گریت / سریال the great 2020

از فیلم‌های دیگر او می‌توانیم به عناوینی همچون Warm Bodies (بدن‌های گرم)، Mad Max: Fury Road (مکس دیوانه: جاده خشم)، The Favourite (سوگلی) و The Banker (بانکدار) اشاره کنیم. از اینجا می‌توانید بیشتر درباره فیلم The Banker بخوانید. نیکلاس هولت در صنعت تلویزیون هم فعال بوده و در مجموعه‌هایی همچون Waking the Dead و Skins حضور داشته است. فیلم Renfield محصول 2023 نیز از جدیدترین آثاری است که نیکلاس را در آن دیدیم.

فیبی فاکس در نقش ماریال در سریال the great 2023

هنرپیشه‌های کبیر / بازیگران مینی سریال The Great

فیبی فاکس (Phoebe Fox) بازیگر انگلیسی و متولد سال 1987 میلادی است. از آثار دیگر این بازیگر که فعالیتش را با تئاتر شروع کرده، می‌توانیم به سریال Switch، فیلم War Book و سریال Curfew اشاره کنیم.

ساشا دوان در نقش اورلو در سریال کبیر

معرفی سریال د گریت / بازیگران سریال The Great

ساشا دوان (Sacha Dhawan) بازیگر و صداپیشه 39 ساله انگلیسی است که در دنیای تصویر و نمایش فعالیت دارد. از مهمترین آثار او می‌توانیم به هنرنمایی در فیلم درام The History Boys، سریال Last Tango in Halifax، فیلم بیوگرافی An Adventure in Space and Tim، سریال Line of Duty و سریال Doctor Who اشاره کنیم. او اخیرا هم در مینی سریال Dracula بازی کرده بود که از اینجا می‌توانید بیشتر با آن آشنا شوید.

چریتی ویکفیلد در نقش جورجینا در سریال the great 2023

سریال the great 2023

چریتی رز ویکفیلد (Charity Rose Wakefield) بازیگر انگلیسی سریال the great 2023 است. او بازیگری را از سال 2004 آغاز کرده و طی نزدیک به دو دهه فعالیتش در این عرصه، در آثار مختلفی به ایفای نقش پرداخته است. برخی از آثاری که چریتی را در آن‌ها دیده‌ایم عبارتند از Sense & Sensibility محصول 2008، سریال Casualty 1900s محصول سال‌های 2008 و 2009، سریال اکشن تریلر The Player محصول 2015 و سریال کمدی درام Bounty Hunters محصول 2017. چریتی ویکفیلد از بازیگران فصل سوم سریال کبیر است که در فصل‌های پیشین نیز به ایفای نقش پرداخته است.

گویلیم لی در نقش گرگور در سریال the great 2023

فصل سوم سریال کبیر

گویلیم لی (Gwilym Lee) بازیگر بریتانیایی متولد 24 نوامبر 1983 برابر با 3 آذر 1362 است. او از سال 1997 پا به عرصه هنر گذاشت. لی بیشتر برای ایفای نقش در آثاری چون سریال بریتانیایی Jamestown، سریال درام جنایی Midsomer Murders و Top End Wedding شناخته می‌شود. گویلیم لی در هر سه فصل سریال the great 2023 حضور داشته و از هنرپیشه‌های فصل جدید سریال The Great نیز محسوب می‌شود.

دیگر بازیگران سریال کبیر به شرح زیر هستند:

  • آدام گادلی (Adam Godley) در نقش آرچی
  • داگلاس هاج (Douglas Hodge) در نقش ژنرال ولمنتوو
  • بلیندا برومیلو (Belinda Bromilow) در نقش الیزابت، خاله پیتر
  • سباستین ده سوزا (Sebastian de Souza) در نقش لئو ورونسکی
  • بایو باداموسی (Bayo Gbadamosi) در نقش آرکادی
  • فلورنس کیث-روچ (Florence Keith-Roach) در نقش تاتیانا
  • دانوسیا سامال (Danusia Samal) در نقش لیدی آنتونیا سونسکا
  • لوییز هینس (Louis Hynes) در نقش ولاد
  • گریس مولونی (Grace Molony) در نقش ملکه اگنس از سوئد
  • فردی فاکس (Freddie Fox) در نقش پادشاه هیوگو از سوئد
  • جیمی دمتریو (Jamie Demetriou) در نقش دکتر چخوف
  • کریستوف تک (Christophe Tek) در نقش تارتار نیک
  • چارلی پرایس (Charlie Price) در نقش ایوان
  • و…

بررسی The Great به همراه نمرات منتقدین

سازندگان این سریال با ترکیب رویدادهای تاریخی واقعی و خیالی، اثری دیدنی و جذاب را پیش روی بینندگان قرار داده‌اند. در هر سه فصل سریال کبیر شاهد تلاش‌های کاترین برای بهبود روسیه هستیم و داستان فصل سوم سریال کبیر نیز با اینکه گاهی اوقات غم‌انگیزتر از بقیه فصل‌ها بود، اما از لحاظ جذابیت و تماشایی بودن، چیزی از آن‌ها کم نداشت.

سریال The Great تقریبا با نقدهای مثبتی مواجه شده است. در راتن تومیتوز 96 درصد از نقدهایی که برای این مجموعه ثبت شده است مثبت بوده‌اند. در جمع بندی نهایی این وبسایت نوشته شده است که:

«تلفیقی از ژانرهای مختلف و ماجراجویی‌ای ضدتاریخ در روسیه قرن هجدهم است که به قدرت رسیدن و تبدیل شدن کمدی کاترین ناچیز به کاترین بزرگ را دنبال می‌کند.»

بررسی سریال The Great

در IMDb این سریال امتیاز 8.2 از 10 را دریافت کرده است. در سایت متاکریتیک هم بر اساس 48 نقد، میانگین نمره سریال The Great برابر با 78 از 100 است و به طور کلی نقدهای موافقی روی آن نوشته شده است. در ادامه به نقد و بررسی سریال کبیر می‌پردازیم و نگاهی هم به نمرات منتقدین به این عنوان خواهیم انداخت.

Collider / کارلی لین: 100

فصل سوم: چیزی که در نهایت، جدیدترین فصل سریال کیبر را چنان فوق‌العاده می‌کند، این است که شبیه تکاملی طبیعی برای کلیت سریال است و دگرگونی‌های جسورانه و هیجان‌انگیزی دارد که مقدمه‌ای بر اتفاقات آینده هستند.

Paste / آلیسون کین: 98

فصل اول: سریال گریت عجیب، فوق‌العاده و به طرز شگفت‌آوری سرگرم کننده است. اما در عین حال بیننده را در مورد ذات فداکاری، تغییر واقعی و همینطور شجاعتی که برای سرنگون کردن یک حاکم مستبد نیاز است به فکر فرو می‌برد.

Paste / لیسی باگر: 93

فصل سوم: علیرغم نقص‌هایش، فصل سوم سریال کبیر تلخ‌تر و از لحاظ احساسی سنگین‌تر از فصل‌های پیشین است. همچنان پر سر و صدا و اهل بزرگنمایی، پر از سنت‌های مضحک روسی و جوک‌های کنایه‌آمیز و بی‌مورد است. اما در عین حال غم‌انگیزتر و پیچیده‌تر است و از زبان تند و تیز خود نیز آگاه است.

IndieWire / استیو گرین: 91

فصل دوم: این وضعیت جدید قدرت فقط نشان می‌دهد که فانینگ و هولت چقدر در نقش‌هایشان عالی و تاثیرگذار هستند.

Paste / آلیسون کی: 91

فصل دوم: سریال گریت عجیب، سرگرم کننده، مسخره و ترکیبی از ایده‌ها، ژانرها و کاراکترهاست. این سریال هم از نظر اندازه و هم از نظر کیفیت عالی است؛ سریالی بلندپرواز، بی پروا و همیشه لذتبخش.

Collider / لیز شنون میلر: 91

فصل اول: سریال The Great به زیبایی ساخته شده و فضای پیچیده‌ای دارد. با اینکه گهگاه این عنوان به نظر خیلی ساده می‌آید، اما جاهایی هم ظرفیت غافلگیرکننده‌اش را آشکار می‌سازد. سریال کبیر را به راحتی می‌توان دست کم گرفت، اما با این حال عنوانی به‌یادماندنی است.

نقد سریال کبیر

RogerEbert.com / برایان تالریکو: 90

فصل دوم: سریال کبیر یکی از هوشمندانه‌ترین سریال‌های تلویزیون باقی می‌ماند؛ یکی از معدود برنامه‌هایی که می‌تواند با پیچشی هوشمندانه در گفتگوهای ژرف و غیرقابل انتظار موجب هیجان شود. خیلی لذتبخش است که در جهان این کاراکترها زندگی کنیم؛ کاراکترهایی که عمیقا پرداخته شده‌اند و دیالوگ‌هایی دقیق و هوشمندانه دارند.

TV Guide / کیتلین توماس: 83

فصل اول: آثار تاریخی اغلب حس و حال یک نطق طولانی را دارند، اما سریال کبیر با هنرنمایی‌های بی‌نظیر بازیگران اصلی و فیلمنامه واقعا خنده‌دارش، اصلا خسته کننده نیست.

Time / جودی برمن: 80

فصل اول: بعضی از قسمت‌های سریال گریت زیادی کش می‌آیند و ریتم کندی دارند که این موضوع آنها را خسته کننده می‌کند. با این حال دیالوگ‌های ظریف و شوخ و هنرنمایی‌های سرزنده‌ای دارد.

Variety / کارولین فرامک: 80

فصل اول: سریال کبیر هم یک درام تاریخی است و هم یک کمدی بزن‌بکوب. همه بازیگران به طور یکسان قوی هستند و برای آنها مسیر و شرایطی فراهم می‌شود که همه بازیگران کلیدی بتوانند این قدرت را نشان دهند.

نمرات مینی سریال The Great

The Wall Street Journal / جان اندرسون: 80

فصل دوم: بله سرگرم کننده است و سرگرم کننده باقی می‌ماند.

COS / ایرن مونوکاندیلوس: 67

فصل اول: در نهایت سریال کبیر اصلا در حد و اندازه‌های نامش ظاهر نمی‌شود. داستان آن قادر نیست از دردهای فزاینده‌ای که نشان می‌دهد فراتر برود و هویتی منحصربه‌فرد پیدا کند.

Chicago Sun Times / ریچارد روپر: 50

فصل اول: این سریال 10 قسمتی از Hulu بیشتر از اینکه معقول و ماهرانه باشد، خسته کننده است. همچنین این عنوان به جای اینکه سرگرم کننده باشد، به طرز وحشیانه‌ای دلسردکننده است و اصلا تاثیرگذار نیست.

Indiewire / کریستن لوپز: 42

فصل اول: سریال گریت همانند اسمش، بزرگ و فوق‌العاده نیست. مشخص نیست که مخاطبان این سریال چه کسانی هستند. قطعا برای نوجوانان مناسب نیست. از طرف دیگر برای کسانی که سریال تاریخی Downton Abbey را دنبال می‌کردند، سریال کبیر اثر ضعیفی است. همچنین اگر از فیلم The Favourite لذت برده بودید، باید بدانید که این سریال اصلا در حد و اندازه‌های آن نیست.

کلام آخر

داستان سریال The Great

در این مقاله از زمان انتشار فصل جدید سریال کبیر آگاه شدیم و بعد از مرور داستان و معرفی بازیگران سریال The Great، به نقد و بررسی آن پرداختیم و نگاهی نیز به نمرات سریال کبیر انداختیم. همانطور که خواندید، علیرغم نقدهای بیشتر مثبتی که بر روی این سریال نوشته شده، برخی از منتقدان نیز آن را خسته کننده و بی‌معنا دانسته‌اند. با این حال تماشای سریال گریت می‌تواند اوقات خوشی را برایتان رقم زده و با هنرنمایی فوق‌العاده بازیگرانش حسابی سرگرمتان کند. آیا شما سریال The Great را تماشا کرده‌اید؟ نظر شما درباره این عنوان و داستان آن چیست؟ در پایین همین صفحه می‌توانید نظرات خودتان را با ما به اشتراک بگذارید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو