سقف معافیت از مالیات بر حقوق 1402 اعلام شد

منبع: تکراتو

7

1402/2/29

23:06


سقف معافیت از مالیات بر حقوق 1402 تعیین شد. بر این اساس، احکام مربوط‌ به بند و تبصره 12 قاتون بودجه 1402 معاف از مالیات خواهند شد.

سقف معافیت از مالیات بر حقوق 1402 اعلام شد

سقف معافیت از مالیات بر حقوق 1402 تعیین شد. بر این اساس، احکام مربوط‌ به بند و تبصره 12 قاتون بودجه 1402 معاف از مالیات خواهند شد.

هادی سبحانیان رئیس سازمان امور مالیاتی کشور، بخشنامه‌ای را مبنی‌بر سقف معافیت از مالیات بر حقوق 1402 برای سازمان امور مالیاتی ارسال کرده و در آن عنوان کرده است که طبق این بخشنامه تمامی احکام مربوط‌به بند و تبصره 12 قانون بودجه 1402 معاف از مالیات خواهند شد. جزئیات مرتبط با بخشنامه ارسالی سبحانیان را در ادامه مطلب بخوانید.

بیشتر بخوانید: روش معافیت از مالیات بر عایدی سرمایه در فروش خودرو

سقف معافیت از مالیات بر حقوق 1402 مشخص شد

به گزارش تکراتو و به نقل از اقتصاد آنلاین، هادی سبحانیان در بخشنامه‌ای به ادارات کل امور مالیاتی مقررات مربوط به احکام بند و تبصره ۱۲ قانون بودجه ۱۴۰۲ (مالیات حقوق) را ابلاغ کرد.

با توجه‌به احکام بند (و) تبصره ۱۲ و بند (ص) تبصره ۶ قانون بودجه سال ۱۴۰۲ کل کشور مقرر می‌دارد:

  1. سقف معافیت مالیاتی موضوع ماده ۸۴ قانون مالیات‌های مستقیم اصلاحی مصوب ۱۳۹۴/۰۴/۳۱ در سال ۱۴۰۲ مبلغ یک میلیارد و دویست میلیون ریال است.
  2. مجموع درآمد اشخاص حقیقی که تحت عناوینی از قبیل حقوق و مزایا (به استثنای عیدی و کارانه اعضای هیأت علمی بالینی تمام‌وقت جغرافیایی و پزشکان متخصص بالینی تمام‌وقت جغرافیایی،) مقرری یا مزد، حق شغل حق شاغل فوق‌العاده‌ها اضافه‌کار حق‌الزحمه حق مشاوره حق حضور در جلسات پاداش حق‌التدریس، حق‌التحقیق، حق پژوهش و کارانه اعم از مستمر با غیرمستقیم که به صورت نقدی و غیر نقدی، از یک یا چند منبع، در بخش دولتی و یا غیردولتی تحصیل می‌نمایند، چه از کارفرمای اصلی و یا خیرام‌الموضوع تبصره ۱ ماده ۸۶ قانون مالیاتهای مستقیم باشد، پس از کسر بخشودگی، معافیت و سایر مشوقهای سایر مشوقهای مقرر در قانون مالیاتهای مستقیم و سایر قوانین از جمله ماده ۵۶ قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران مصوب ۱۳۸۶/۰۴/۰۳، ماده ۲۵ قانون حمایت از معلولان مصوب ۱۳۹۶/۱۲/۲۰ به نرخهای زیر مشمول مالیات می‌باشد.

سقف معافیت از مالیات بر حقوق 1402 مشخص شد

  • ۲-۱- نسبت به مازاد یک میلیارد و دویست ریال، تا یک میلیارد و ششصد و هشتاد میلیون ریال: ده‌درصد (%۱۰)
  • ۲-۲- نسبت به مازاد یک میلیارد و ششصد و هشتاد میلیون ریال تا دو میلیارد و هفتصد و شصت میلیون ریال: پانزده‌درصد (۱۵%)
  • ۲-۳- نسبت به مازاد دو میلیارد و هفتصد و شصت میلیون ریال تا چهار میلیارد و هشتاد میلیون ریال: بیست‌درصد (۲۰%)
  • ۲-۴ نسبت به مازاد چهار میلیارد و هشتاد میلیون ریال به بالا: سی درصد (%۳۰)

سقف معافیت از مالیات بر حقوق 1402 مشخص شد

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص سقف معافیت از مالیات بر حقوق 1402 چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو