طرز تهیه بستنی هندوانه خانگی سالم و رژیمی

منبع: خبرنما

4

1402/2/30

13:06


بستنی هندوانه دسر خوشمزه و سالمی است که طعم هندوانه آن باعث می‌شود در روزهای گرم احساس خنکی و طراوت کنید. این بستنی در کمتر از 10 دقیقه آماده می‌شود، کافی است مقداری هندوانه یخ زده داشته باشید و یک مخلوط کن!

طرز تهیه بستنی هندوانه خانگی سالم و رژیمی

بستنی هندوانه دسر خوشمزه و سالمی است که طعم هندوانه آن باعث می‌شود در روزهای گرم احساس خنکی و طراوت کنید. این بستنی در کمتر از 10 دقیقه آماده می‌شود، کافی است مقداری هندوانه یخ زده داشته باشید و یک مخلوط کن!

طرز تهیه بستنی هندوانه خانگی

مواد لازم:

3 فنجان هندوانه

2/1 فنجان شیر نارگیل یا (ماست و شیر تغلیظ شده شیرین)

نحوه آماده کردن بستنی هندوانه:

  • مکعب‌های خرد شده هندوانه را در یک لایه روی یک تکه کاغذ روغنی یا فویل چیده و حداقل 3-4 ساعت در فریز قرار دهید.
  • پس از این مدت، نیمی از هندوانه‌ها را داخل مخلوط کنید بریزید و هم بزنید تا یکدست شوند. سپس روی ان ماست، شیر نارگیل یا شیر تغلیظ شده اضافه کنید. سپس بقیه هندوانه را اضافه کنید و هم بزنید تا کامل با هم مخلوط شوند.
  • حالا بستنی هندوانه خانگی شما آماده است، می‌توانید آن را همان لحظه سرو کنید یا 2 تا 3 ساعت دیگر در فریزر قرار دهید تا بافت آن سفت تر شود. اگر مدت طولانی تری در فریزر مانده، 30 دقیقه قبل از خوردن آن را از یخچال بیرون آورده و صبر کنید تا حالت خامه ای به خود گرفته و نرم تر شود، سپس نوش حان کنید.

نکات مهم برای تهیه بستنی خانگی رژیمی

طرز تهیه بستنی هندوانه

  • سالم ترین و کم کالری ترین گزینه استفاده از ماست ساده یا وانیلی است. می‌توانید از ماست معمولی یا یونانی استفاده کنید، اما ماست معمولی بهتر است زیرا غلظت آن کمتر بوده با ذرات هندوانه به خوبی با هم ترکیب می‌شوند.
  • گزینه بعدی استفاده از شیر نارگیل است. بسته به رژیم غذایی و ذایقه‌تان می‌توانید درصد چربی آن را انتخاب کنید. بستنی هندوانه برای رژیم پالئو، بهترین گزینه است.
  • اما اگر نمی‌خواهید از شیر نارگیل استفاده کنید، شیر تغلیظ شده شیرین استفاده کنید. این نوع شیر با اختلاف زیاد، خیلی شیرین ترین است، و بیشترین کالری و قند را نیز دارد. اگر شیرینی زیاد دوست ندارید، پس از ترکیب هر دو استفاده کنید.
  • یخ زدن هندوانه: بهترین راه برای منجمد کردن هندوانه این است که آن را روی کاغذ روغنی یا فویل طوری بچینید که به هم نچسبند، سپس آن‌ها را برای حدود 3 تا 4 ساعت داخل فریزر قرار دهید تا کامل یخ بزنند.
  • بستنی را می‌توان با ماست، شیر نارگیل یا شیر تغلیظ شده شیرین یا ترکیبی از این سه تهیه کرد. هر کدام طعم منحصر به فردی دارند، بنابراین ترکیب هر سه این مواد بستنی تان را خوشمزه تر می‌کند.
  • شیرینی بستنی: اگر هندوانه شما شیرین نیست، پس حتما کمی شیرین کننده به بستنی اضافه کنید. بسته به نیازهای غذایی تان می‌توانید از شکر معمولی، عسل یا استویا استفاده کنید. اگر می‌خواهید طبیعی تر داشته باشد، می‌توانید از موز یا توت فرنگی یخ زده نیز استفاده کنید.

سرو بستنی

  • بافت خامه‌ای بستنی: بافت خامه‌ای این بستنی بعد از مخلوط کردن مواد مناسب است، اما اگر بافت سفت‌تر می‌خواهید، بهتر است ابتدا به مدت 2 تا 3 ساعت داخل یخچال قرار دهید. هرچه بستنی شما مدت بیشتری داخل یخچال باشد، بافت سفت‌تری نیز خواهد داشت. هنگام سرو بهتر است آن را نیم ساعت زودتر از یخچال خارج کنید.
  • مخلوط کردن هندوانه: اگر می‌خواهید بستنی بیشتری آماده کنید، سعی کنید در چندین مرحله هندوانه‌هایتان را داخل مخلوط کن بریزید، مگر این که یک غذاساز یا مخلوط کن با قدرت خیلی بالا داشته باشید. در غیر این صورت استفاده از بیش از 3 الی 4 فنجان هندوانه یخ زده در یک زمان توصیه نمی‌شود. زیرا قدرت پایین مخلوط کردن نمی‌تواند تمام هندوانه ها را به شکل یکدست مخلوط و پوره کند.
  • برای سرو بستنی هندوانه: برای این که ظاهر بستنی تان بیشتر شبیه هندوانه باشد، مقداری شکلات چیپسی داخل بستنی بزنید. همچنین می‌توانید هنگام سرو مقداری هم روی آن بریزید، تا شبیه دانه‌های هندوانه به چشم بیایند.

کرم ضد چروک؛ اکسیر جوانی قرن 22

بالا رفتن سن، استفاده مداوم از لوازم‌آرایشی و هوای آلوده باعث چروک شدن پوست صورت می‌شوند. با استفاده روزانه از کرم ضد چروک می‌توان چروک‌‌ها را از بین برد و از ایجادشان جلوگیری کرد، همچنین خاصیت سفت کنندگی این کرم‌ از افتادگی ماهیچه و عضلات صورت جلوگیری می‌کند.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو