خرید الگوی آماده؛ کمک به خیاطان تازه وارد

خرید الگوی آماده؛ کمک به خیاطان تازه وارد


منبع: وقت مد

4

1402/2/30

14:52


خیاطی کردن واقعا لذت‌بخش است. کافی است که یکی از روش‌های کشیدن الگو شامل روش متریک، گرلاوین، مولر یا حتی تجاری را یاد بگیرید و دست به کار هنر زیبای خیاطی شوید. البته کمی صبر کنید؛ اگر در ابتدای راه خیاطی هستید توصیه می‌کنم که به سراغ پارچه‌های گران قیمت مانند گیپور، دانتل، ابریشمی یا …

خیاطی کردن واقعا لذت‌بخش است. کافی است که یکی از روش‌های کشیدن الگو شامل روش متریک، گرلاوین، مولر یا حتی تجاری را یاد بگیرید و دست به کار هنر زیبای خیاطی شوید. البته کمی صبر کنید؛ اگر در ابتدای راه خیاطی هستید توصیه می‌کنم که به سراغ پارچه‌های گران قیمت مانند گیپور، دانتل، ابریشمی یا فاستونی نروید. ممکن است که در کشیدن الگو خطاهایی داشته باشید و حتی خودتان هم ریزه‌کاری‌های آن را ندارید. درنتیجه همین موضوع باعث ایجاد مشکل در الگو و لباس شود. برای رفع مشکل بهترین راه‌حل برای خیاطان مبتدی که در ابتدای راه یادگیری هنر زیبا و خلاقانه خیاطی هستند، استفاده از الگوهای آماده خیاطی است.

شاید برای شما سوال باشد که الگوی آماده خیاطی چه مزایایی برای یک خیاط دارد؟ در ادامه قصد دارم کمی درباره این الگوها و فواید آن در بهبود عملکرد یک خیاط مبتدی و حتی حرفه‌ای اطلاعاتی در اختیار شما قرار دهم.

رپ32تس - تبلیغات

اگر مبتدی هستید حتما به سراغ الگوی آماده بروید

لباس خواب لباس سکرت

اگر شما هم به‌تازگی هنر خیاطی را یاد گرفته و دست به کار قیچی و پارچه و چرخ خیاطی شدید، پیشنهاد می‌کنیم که حتما برای دوخت لباس‌های زیبا‌تر، شکیل‌تر و اندامی‌تر به سراغ استفاده از الگوی آماده خیاطی بروید. بسیاری از ایرادات اندامی در الگو‌هایی که شما ترسیم می‌کنید دیده نمی‌شوند.

این در حالی است که در الگوی آماده تمام ایراد‌های اندامی به‌صورت کامل برطرف شده و بدون نیاز به بررسی الگو می‌توانید از آن استفاده کنید. شاید این موضوع به نظرتان عجیب بیاید؛ اما حتی یک سانتی‌متر اشتباه در ترسیم یک الگوی ساده می‌تواند در دوخت لباس و کاهش کیفیت و زیبایی آن تاثیرگذار باشد. بنابراین اگر ابتدای راه خیاطی هستید، الگوی آماده گزینه بهتری برای شما خواهد بود.

سری دوزی با الگوی آماده و هزینه کمتر

تولیدی‌های لباس زنانه، بچه‌گانه و مردانه با مزون دارانی که در زمینه دوخت لباس‌های خاص و مانتوهای شیک زنانه فعالیت می‌کنند، به‌راحتی می‌توانند از انواع الگوی آماده برای بهبود عملکرد خود استفاده کنند.

مزیت قابل توجه الگوهای آماده در این است که برای سایزهای مختلف تهیه می‌شود و به همین دلیل با هزینه بسیار محدود و بدون نیاز به استخدام یک طراح الگو می‌توانید انواع لباس‌هایی که در نظر دارید به‌صورت سری دوزی آماده کنید.

سرعت عمل خودتان را افزایش دهید

اگر به‌عنوان یک خانم خانه‌دار برای فرزندان خودتان لباس می‌دوزد یا اینکه حتی یک مزون کوچک و خیاط خانه برای دوخت لباس دارید، می‌توانید از انواع الگوی آماده استفاده کنید و با اینکار سرعت عمل خودتان را در خیاطی افزایش دهید.

نمی‌توان انکار کرد که در دوخت لباس یکی از مواردی که زمان زیادی از شما می‌گیرد تهیه الگوی دقیق، کاربردی، با کیفیت و تنظیم شده است.

با خرید الگوی آماده می‌توانید این زمان را حذف کنید و به بهبود و کیفیت بهتر دوخت لباس و اتوی آن توجه کنید. در این صورت با صرف زمان کمتر کیفیت دوخت را بیشتر می‌کنید و در کنار آن مطمئن باشید که اعتماد به نفس خودتان هم به خاطر بهبود عملکرد‌تان افزایش پیدا می‌کند.

رپ31تس - تبلیغات

خطاهای الگو را به حداقل برسانید

یکی از ویژگی‌های ممتاز الگوهای آماده در این است که این الگو‌ها توسط طراحان حرفه‌ای و با دقت بسیار زیاد طراحی می‌شوند. بنابراین بسیاری از خطاهایی که در رسم الگو‌های دستی وجود دارد، در الگوهای آماده از بین می‌رود.

برای مثال لقی یقه یکی از از مواردی است که در ترسیم الگو حتما باید به آن دقت کرد. برای این کار خیاطان باید یک پنس با اندازه‌ای حدود ۶ میلی‌متر در قسمت یقه در نظر بگیرند تا هنگام دوخت، در این قسمت از لباس وارفتگی و شلی ایجاد نشود.

ممکن است که شما در ابتدای راه خیاطی باشید و این موضوع را ندانید یا اینکه حتی یک خیاط حرفه‌ای باشید؛ اما در هنگام ترسیم الگو این موضوع را فراموش کرده باشید.

در این شرایط با استفاده از الگوی آماده می‌توانید بدون نیاز به دقت تمامی این موارد، خطاها را به حداقل برسانید و الگویی کامل، باکیفیت و دقیق برای برش لباسی بهتر در دست داشته باشید.

استفاده از الگوهای آماده، سریع و آسان

خوشبختانه کاربرد الگوی آماده برای دوخت لباس بسیار آسان و سریع است. فقط کافی است که بر اساس خط‌چین‌ها و راهنما‌هایی که در الگو نوشته شده پیش بروید و طبق آن عمل کنید. همچنین برای اینکه الگو‌ها مدت طولانی‌تری سالم بمانند، با استفاده از یک رولت الگوی موردنظر خودتان را روی کاغذ الگویی جداگانه کپی کنید و از آن الگو برای برش پارچه استفاده نمایید.

رپ33تس- تبلیغات

لطفا به پارچه‌ها آسیب وارد نکنید!

فروشگاه لباس سکرت

زمانی که در ابتدای راه خیاطی هستید، درصد خطا در دوخت لباس، برش و ترسیم الگو به‌شدت افزایش پیدا می‌کند. این موضوع باعث می‌شود که نتوانید از یک پارچه به شکل درست و اصولی استفاده کنید. بنابراین پرتی و ضایعات پارچه نیز بیشتر خواهد شد و درنتیجه هزینه‌های شما در خرید پارچه به تناسب آن افزایش پیدا می‌کند. برای جلوگیری از این مشکل استفاده از الگوی آماده را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

الگوهای آماده که توسط طراحان حرفه‌ای ترسیم می‌شوند بدون هیچ خطایی تهیه شده و به همین دلیل می‌توانید با خیال آسوده از آن‌ها روی هر پارچه‌ای استفاده کنید و برش و دوخت لباس را پیش ببرید.

تغییرات دلخواه را روی الگو اعمال کنید

در حال حاضر انواع الگوی آماده برای تهیه لباس‌های مردانه، زنانه، بچه‌گانه، انواع مانتو، لباس مجلسی و… در بازار وجود دارد. علاوه بر آن بعضی از الگوهایی که به‌عنوان الگوی اصلی دوخت یک لباس نیاز هستند، در الگوهای آماده خیاطی یافت می‌شود. بنابراین اگر می‌خواهید تغییر خاصی روی لباس اعمال کنید، کافی است قبل از انداختن الگو روی پارچه این تغییرات را روی الگوی اصلی انجام دهید. البته این نکته را در نظر داشته باشید که برخی از الگوهای آماده خیاطی به‌صورت ویژه و خاص برای دوخت یک مدل خاص از لباس مانند لباس‌های مجلسی، کت‌هایی با یقه‌های خاص و مانتوهای مجلسی کاربرد دارد؛ بنابراین امکان تغییر در آنها وجود ندارد. اما در سایر الگو‌ها دست شما باز است تا تغییراتی که به نظرتان باعث زیباتر شدن لباس می‌شود، در آن اعمال کنید.

لطفا به ظرافت‌ها احترام بگذارید!

همانطور که بیان شد ترسیم الگو قواعد و فرمول‌های خاص خود را دارد و گاهی اوقات حتی کمتر از یک سانتیمتر خطا می‌تواند در کیفیت و زیبایی لباس تاثیر منفی بگذارد. به‌عبارت دیگر ظرافت‌های ترسیم الگو اهمیت زیادی در کیفیت نهایی لباس دوخته شده دارد. زمانی که الگو‌های دستی را برای دوخت لباس استفاده می‌کنیم ممکن است که تمام این ظرافت‌ها با دقت و مهارت کامل رعایت نشده باشند بنابراین خروجی کار و لباس نهایی، محصولی نه‌چندان زیبا خواهد بود. البته این موضوع همیشه اتفاق نمی‌افتد؛ بلکه رعایت ظرافت‌ها بیشتر در دوخت لباس‌های مجلسی خاص، کت‌های مجلسی، یقه‌های خاص یا دوخت برخی از شلوار‌ها و لباس‌های به‌گانه اهمیت پیدا می‌کند. با توجه به اینکه ممکن است شما ابتدای راه خیاطی باشید بهترین پیشنهاد برای بالا بردن کیفیت دوخت و حتی افزایش اعتماد به نفس شما، استفاده از الگوی آماده خیاطی است.

درنهایت اینکه با استفاده از الگوی آماده خیاطی می‌توانید برای بالا بردن ظرافت و زیبایی خود لباس و یادگرفتن ترفند‌های کار با چرخ خیاطی و تمیزدوزی لباس یا ترفندهای اتوکاری بیشتر وقت بگذارید. با این کار علاوه بر اینکه لباس بسیار زیباتری می‌دوزید، سرعت عمل بیشتری خواهید داشت، به شکل بهتری خیاطی را یاد می‌گیرید و به این هنر زیبا و خلاقانه علاقه بیشتری پیدا می‌کنید.

هشداد تبلیغات

نظرات


تصویری


ویدئو