بررسی مرورگر بینگ و نگاهی به عملکرد و نکات مثبت و منفی آن

بررسی مرورگر بینگ و نگاهی به عملکرد و نکات مثبت و منفی آن


منبع: آرگا

3

1402/2/30

16:37


مرورگر بینگ موتور جستجویی است که شرکت مایکروسافت آن را طراحی نموده و عملکردی شبیه موتور جستجوی گوگل دارد. خوشایند بودن مرورگر بینگ به دلیل عدم پیچیدگی الگوریتم های آن است. این مطلب به بررسی مرورگر بینگ می پردازد.

موتور جستجوگر بینگ از زمان معرفی بسیار مورد توجه وب مسترها و فعالان در زمینه سئو قرار گرفته است. این مرورگر سهم زیادی از کاربران اینترنتی را به خود اختصاص داده و بعد از گوگل در رتبه دوم قرار دارد. در ادامه به بررسی مرورگر بینگ می پردازیم.

آشنایی و بررسی مرورگر بینگ

بینگ Bing موتور جستجویی است که مایکروسافت آن را طراحی و عملکردی شبیه موتور جستجوی گوگل ایفا می کند. خوشایند بودن این مرورگر برای کاربران به علت عدم پیچیدگی الگوریتم های آن است. با توجه به آمار منتشره در سال ۲۰۱۹، گوگل با داشتن ۹۰ درصد سهم همچنان در رتبه اول و محبوب ترین موتور جستجوگر است.

بعد از آن به ترتیب بینگ، بایدو، یاهو و باندکس قرار دارند. احتمالا در نگاه اول سهم دیگر موتورهای جستجو در برابر گوگل ناچیز به نظر برسد ولی موتور جستجوی بینگ با داشتن سهم ۸ درصد و رشد جستجوها تا ۱.۳ میلیارد در ماه به یک رقیب جدی برای گوگل تبدیل شده است.

در ری برندینگ جدید این مرورگر، اسم آن به مایکروسافت بینگ تغییر یافت. موتور جستجوی بینگ مایکروسافت لوگو خود را نیز عوض کرد. این موتور جستجو هم همچون گوگل دارای الگوریتم های مربوط به خودش است. در ادامه برای آشنایی بیشتر با بینگ به بررسی مرورگر بینگ می پردازیم. اما قبل از آن شما را با چیستی موتور جستجوگر آشنا می نماییم.

مفهوم موتور جستجوگر

موتور جستجوگر ابزاری است برای سرچ و پیدا کردن اطلاعات درخواستی کاربر از طریق پیدا کردن کلمات کلیدی آن در وب. این کلمات کلیدی که کاربر آن را تایپ می کند در حقیقت توضیح کوتاهی است درباره آنچه قرار است در نت پیدا شود. بعد از جستجوی موضوع درخواستی، نتیجه در صفحه نتایج جستجو به نمایش در می آید.

یکی از این موتورهای جستجو خیلی مفید که توسط استیو بالمر در کمپانی مایکروسافت طراحی شده مرورگر بینگ می باشد. این موتور جستجوگر قبلا با اسامی لایو سرچ، ویندوز لایو سرچ و ام. اس. ان سرچ شناخته می شد. مروگر بینگ در حال حاضر در رتبه دوم بعد از گوگل قرار دارد و رقیب قدرتمندی برای آن محسوب می شود.

موتور جستجوگر بینگ

بررسی ها نشان می دهد از زمان معرفی مرورگر بینگ این موتور جستجو بسیار مورد توجه وب مسترها و فعالان در زمینه سئو واقع شده است. سهم بسیاری از کاربران اینترنتی نیز به این مرورگر اختصاص دارد. همانطور که در ابتدای بررسی اشاره شد مرورگر بینگ در رتبه دوم بعد از گوگل قرار دارد.

انتظار می رود در سال های آتی سهم بیشتری از کاربران اینترنتی به سمت بینگ سوق یابند. در ضمن پس از مدت ها این نخستین بار است که رقیب قدرتمندی برای گوگل پیدا شده است و می توان تاحدودی به آن امیدوار شد. در حالی که گوگل نقش و اهمیت شایانی در اینترنت و تبلیغات دارد احتمالا حضور یک رقیب جدی می تواند سبب سرویس دهی بهتر و تلاش آن برای حفظ کاربران باشد.

در این رقابت مرورگر بینگ و گوگل باید منتظر آینده بود. مرورگر بینگ را می توان سلاح مایکروسافت برای رقابت با گوگل دانست. ولی این انتظار اشتباه است که بینگ قاتل گوگل کروم شود. بینگ در آوریل ۲۰۱۲ بیش از ۱۵ درصد بازار را در اختیار داشت و در حال حاضر بیشتر از ۱۷ درصد از سهم بازار را به خود اختصاص داده است. همچنان این روند صعودی ادامه دارد.

عملکرد الگوریتم بینگ

در این بخش به بررسی عملکرد الگوریتم مرورگر بینگ می پردازیم. بینگ دارای الگوریتم تمام صفحه بوده که محتوای نتایج را پیش از نمایش، سازماندهی می کند. این الگوریتم سبب می شود موتور جستجو پیش از نمایش نتایج به کاربر، سایت ها را از نظر محتوایی بررسی نموده و در نهایت مرتبط ترین سایت ها را نمایش دهد.

در حقیقت هدف بینگ آن است که کاربر در سریع ترین زمان ممکن به موفقیت برسد. ملاک انتخاب کاندیدها در موتور بینگ برای نمایش در نتایج برتر، ارزش محتوایی صفحات یا عناصر می باشد. گراف های دانش، باکس عکس ها و ویدیوها، دستورالعمل ها و … اگر بتوانند ارزش بیشتری از لینک های آبی را برای کاربر ایجاد کنند احتمال قرارگیری آن ها در رتبه های برتر را بالا می برد.

بعد از انتخاب کاندیدها، نوبت داور مرحله پایانی یعنی الگوریتم هول پیج می رسد. این الگوریتم با سازماندهی کاندیدها ، بهترین نتایج را مطابق عبارت جستجو شده برای نمایش دسته بندی می کند. اگر هر صفحه از نتایج مرورگر جستجو را محصولی در نظر بگیرید که بینگ و گوگل می فروشند، احتمالا دید بهتری نسبت به الگوریتم موتورهای جستجو گر می یابید.

به عبارتی اگر بدانید بینگ تمایل دارد چه کالاهایی را به مشتریان ارائه دهد به نقش الگوریتم هول پیج پی می برید. این الگوریتم می خواهد بهترین محصول ممکن را از بین قطعات موجود تولید کند که توسط تیم بهینه سازی مروگر بینگ پیشنهاد شده است.

وجه تمایز مرورگر بینگ

در ادامه بررسی مرورگر بینگ قابل ذکر است تصویر پس زمینه صفحه اصلی این مرورگر توجه کاربران را بسیار جلب می کند. این تصاویر که خیلی با سلیقه انتخاب شده اند نقش زیادی در جذب کاربران به این موتور جستجو دارند. پس از ورود کلمه کلیدی در کادر جستجو صفحه ساده ای گشوده شده و نتایج نمایش داده شده آن برعکس سایر موتورهای جستجو کاملا کاربردی، مرتبط و مفید هستند.

این موضوع سبب شده تا بینگ به عنوان رقیب جدی برای گوگل محسوب شود. با آنکه نتایج موتور جستجوی بینگ مناسب و مرتبط با جستجوی کاربران می باشد اما رتبه بندی در آن تفاوت زیادی با آنچه در گوگل می بینید دارد. این موضوع سبب جلب نظر متخصصان سئو، برای فعالیت در این بازار جدید می شود.

کمپانی مایکروسافت؛ اینترنت اکسپلورر را در ویندوز به طور پیش فرض نصب نموده از این رو بینگ به عنوان صفحه پیش فرض موتور جستجوگر اینترنت اکسپلورر تعریف شده است. قابل ذکر است تقریبا تفاوتی ندارد شما در کدام موتور جستجو مطلب مورد نظر خود را سرچ می کنید به هر روی نتیجه مدنظر ارائه می شود. ولی نتایج نمایش داده برای کاربر در هر موتور جستجو متفاوت است.

به طور مثال اگر عبارت ساخت نقشه سایت در گوگل و بینگ سرچ شود نتایج متفاوتی دیده می شود حتی در مواردی ممکن است رتبه اول نتایج گوگل در صفحه اول نتایج موتور بینگ نباشد. مهمترین مسئله برای کارشناس سئو شناخت الگوریتم مرورگر بینگ می باشد.

زیرا فقط از این طریق می توان روش رسیدن به رتبه مناسب در نتایج را شناسایی نمود. تفاوت بین الگوریتم بینگ و گوگل مشخص بوده زیرا نتایج متفاوتی به کاربر ارائه می شود.

ویژگی های مرورگر بینگ

ویژگی های مرورگر بینگ از شاخص های مهم آن در رقابت با گوگل محسوب می شود. از جمله این ویژگی ها عبارت است از:

  • هنگامی که در بینگ عبارت مورد نظرتان را سرچ می کنید برای رسیدن به نتیجه بهتر برخی پیشنهادات مرتبط با عبارت مذکور نمایش داده می شود. این قابلیت اتوساجست نام دارد و می توانید در صورت عدم تمایل آن را غیر فعال نمایید.
  • اسکرول بی انتها در جستجوی تصاویر در مرورگر بینگ کمک می کند تا بین صفحات نتیجه در حرکت نباشید. به راحتی نمی توان از این قابلیت صرف نظر کرد.

  • قابلیت کوییک ویو این امکان را می دهد بدون کلیک روی نتیجه جستجو، مختصری در مورد عبارت مورد نظر اطلاعات کسب کنید.
  • از ویژگی هایی که در جستجوی ویدیو در بینگ مهم است نمایش ۳۰ ثانیه ای ابتدایی نتایج بدون نیاز به کلیک و ورود به صفحه می باشد.
  • قابلیت تاریخچه جستجو زمان و تاریخ سرچ عبارت مورد نظر را ذخیره می کند و می توان مجددا به آن رجوع کرد. می توان این قابلیت را نیز غیر فعال کرد.

به طور کلی بینگ با ویژگی های متنوع و جالبی ارائه می شود. به طور مثال هنگامی که موس را روی یکی از لینک ها در فهرست نتایج جستجو ببرید به شما اطلاعات اضافی در یک پنجره مجزا را نمایش می دهد. یا هنگامی که در حال تایپ عبارت کلیدی می باشید برخی عبارات دیگر همزمان و مشابه را پیشنهاد می کند.

برخی ویژگی های اکنون بینگ بروزر در گذشته در لایو سرچ نیز وجود داشت ولی امروزه قوی تر و انعطاف پذیر تر شده است. جستجوی بهتر عکس ها و پخش فیلم در همان لیست نتایج جستجو از ویژگی های جدید این مرورگر محسوب می شود. هنگامی که عبارتی سرچ می شود تصاویر مرتبط با آن نیز در صفحه نمایش داده می شود.

وقتی نشانگر موس روی هر تصویر برده شود در ابعاد بزرگ نمایش داد می شود. برای ویدیوها اگر نشانگر موس روی کلیپ مورد نظر قرار گیرد پخش آن شروع می شود. جستجوی سفارشی نیز از ویژگی های جدید بینگ به شمار می رود. می توانید موتور جستجوگر را پیرامون یک موضوع خاص سفارشی سازی نمایید.

بعد از انتخاب موضوع، همه وب سایت هایی که در این زمینه فعالیت دارند بررسی شده و مطابق الگوریتم های رتبه بندی لیست نهایی در بینگ به نمایش در می آید. ضمنا می توانید از جستجوی سفارشی، نتایج و وب سایت های مورد علاقه تان را در بالای لیست بگنجانید.

جستجوی سفارشی بینگ را می توان طوری تنظیم کرد که تنها از یک سایت خاص نتایج را نشان دهد. مایکروسافت این ویژگی را ابزاری برای یافتن نتایج مرتبط به یک حوزه یا صنعت خاص معرفی می کند. نتایج بدون تبلیغات نمایش داده شده و می توان تاریخچه عبارت سرچ شده را بازگردانی نمود.

مثلا اگر می خواهید مرورگر بینگ تنها مطالب یک سال قبل را بازگردانی کند می تواند این کار را انجام دهد. قابل ذکر است نمایش تاریخچه جستجو در گوگل تنها زمانی انجام می شود که با جمیل خود آنلاین باشید و عبارتی را جستجو نموده باشید ولی در بینگ بدون نیاز به ورود به منطقه کاربری، پیشینه جستجوی شما ذخیره می شود.

در پایان از همراهی شما با بررسی مرورگر بینگ سپاسگزاریم. همچنین پیشنهاد می شود در صورت تمایل برای آشنایی با مرورگر اپرا و مرورگر کروم روی لینک ها کلیک کنید.

دمنوش گیاهی سریع‌ترین راه برای لاغری شکم و پهلو

نوشیدن یک فنجان دمنوش و چای گیاهی در روز به شما کمک خواهد کرد تا وزن خود را به میزان دلخواهتون پایین بیاورید. دمنوش‌های گیاهی علاوه بر سم‌زدایی و فوایدی که برای بدن دارند، سریع‌ترین روش لاغری و چربی‌سوزی هم هستند و شما در مدت زمان کم، صاحب تناسب اندام شگفت‌انگیزی خواهید شد. برای شرکت در چالش ۷ کیلو لاغری در یک ماه، همین الان مشاوره رایگان بگیرین.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو