نکات آرایشی زیر به شما کمک می کند فارغ از اینکه در چه سنی هستید، چهره ای جوان و درخشان داشته باشید. زمانی که چین و چروک ها و لکه های پیری بیشتر و بیشتر ظاهر می شوند ناراحت می شوید که نشانه ای از سن شماست. با این حال، زیاد نگران این موضوع نباشید، زیرا با رعایت نکات آرایشی زیر می توانید بدون توجه به سن و سالی که هستید، چهره ای جوان، شاداب و درخشان داشته باشید. در این مطلب از سلام دنیا درباره 7 نکته آرایشی که شما را جوان تر و کم سن تر نشان می دهد صحبت خواهیم کرد. با ما همراه باشید.

نکات آرایشی که سن را کمتر نشان می دهد

در اینجا چند نکته آرایشی وجود دارد که به شما کمک می کند جوان بمانید:

1. برای کم نشان دادن سن: زیاد آرایش نکنید

این بسیار مهم است زیرا آرایش غلیظ سن شما را بالا نشان می دهد. علاوه بر این، آرایش غلیظ به این معنی است که شما نقص های بزرگ، چین و چروک های بزرگ روی صورت خود را می پوشانید. آرایش بیش از حد نیز شما را در مقایسه با سنتان پیرتر نشان می دهد. بنابراین اولین قانون هنگام استفاده از آرایش این است که همیشه بتوانید ویژگی های جوانی خود را حفظ کنید و  از آرایش بیش از حد خودداری کنید.


حتما بخوانید: نکات و ترفند آرایش چشم برای چشم های حساس


2. برای کم نشان دادن سن: از فاندیشن زیاد استفاده نکنید

شما عادت دارید هر زمان که آرایش می کنید از کرم پودر استفاده کنید زیرا می خواهید زیبایی پوست خود را افزایش دهید، اما این یک عادت ناسالم است. زیرا استفاده زیاد از کرم پودر به مدت طولانی دلیل اصلی ایجاد چین و چروک روی پوست است.بنابراین باید فقط در مواقع ضروری از کرم پودر استفاده کنید و همچنین بدانید که لازم نیست هر بار که آرایش می کنید از کرم پودر استفاده کنید.

نکات آرایشی که شما را جوان تر نشان می دهد1

چگونه چهره ای بچه گانه و بیبی فیس داشته باشیم

3. برای کم نشان دادن سن: فاندیشن را با توجه به رنگ پوست انتخاب کنید

باید به خاطر داشته باشید که با گذشت زمان و افزایش سن، پوست شما تغییر رنگ و خاصیت ارتجاعی پیدا می کند، بنابراین استفاده طولانی مدت از یک نوع کرم پودر توصیه نمی شود. مطمئنا کرم پودری که 10 سال پیش استفاده می کردید امروز دیگر برای پوست شما مناسب نیست.هنگام انتخاب فاندیشن باید رنگی را انتخاب کنید که نزدیک‌ترین رنگ به پوست شما را داشته باشد. این به شما کمک می‌کند در هنگام آرایش بیشتر به چشم بیایید.


حتما بخوانید: روش انتخاب بهترین رنگ پنکک برای انواع پوست


4. برای کم نشان دادن سن: مژه هایتان را فر کنید

مژه های فر به چشمان شما کمک می کند تا روحیه بیشتری داشته باشند، به خصوص که زیبایی جوانی به شما می بخشد. پس از فر کردن مژه ها، می توانید از ریمل برای براق کردن مژه های خود استفاده کنید، رنگ ریمل بسته به سلیقه شما می تواند قهوه ای یا مشکی باشد. شما می توانید ریمل را با یک سر برس کوچک انتخاب کنید. برس زدن مژه های بالای چشم راحت است.

 مژه هایتان را فر کنید.2

چه چیزی سن را کمتر نشان می دهد

5. برای کم نشان دادن سن: ابروها را کوتاه کنید

موهای ابروی شما باید در یک "خط" منظم چیده شود. این به طور موثر صورت شما را زیبا تر می کند و همچنین ابرو ها را در مرکز توجه قرار می دهد. هرگز با ابروهایی که از هیچ قاعده ای پیروی نمی کنند آرایش نکنید، این نه تنها نشان می دهد که شما در آرایش شلخته هستید بلکه شما را بسیار مسن تر نشان می دهد.


حتما بخوانید: از بین بردن خط خنده و چروک دور لب


6. برای کم نشان دادن سن: از کانسیلر استفاده کنید

کانسیلر به پوست شما کمک می کند چین و چروک یا لکه های پیری روی پوست شما را بپوشاند، که دلیل اصلی پیرتر نشان دادن شما نسبت به سال هایتان است. استفاده از کانسیلر این مزیت را دارد که در صورت استفاده ماهرانه به شما کمک می کند تا به هدف مورد نظر خود یعنی پوشاندن عیوب صورت خود برسید و یا بالعکس، همچنین اگر حرفه ای نباشید می تواند اثر معکوس داشته باشد. 3 نوع کانسیلر وجود دارد: کرم، استیک و مایع. قبل از استفاده باید دستورالعمل ها را به دقت بخوانید و می توانید با متخصصان آرایش مشورت کنید.

توجه: اگر کانسیلری با رنگ پوست یکسان انتخاب کنید، به پوشاندن موثرتر کمک می کند.

نکات آرایشی برای حفظ ظاهر جوان

آیا خط لب سن را بالا میبرد

7. از خط لب بگذرید یا از رنگ محو آن استفاده کنید

خط لب هایی که خیلی ضخیم یا خیلی پررنگ هستند، آنطور که فکر می‌کنید برجستگی برای لب‌ها ایجاد نمی‌کنند، زیرا باعث می‌شود شما بسیار پیرتر به نظر برسید.بنابراین می‌توانید از خط لب مات استفاده کنید تا رژ لب‌تان بیرون نرود یا کلا خط لب نکشید.

سخن آخر

با توجه به نکات آمده و رعایت این مسائل مطمئنا خواهید دید که سن شما پایین آمده ، حالا از دیدن چهره خود بیشتر لذت خواهید برد.