عوارض خوردن پیتزا: با از خوردن پیتزا چه بلایی بر سر بدنتان می‌آورید؟

عوارض خوردن پیتزا: با از خوردن پیتزا چه بلایی بر سر بدنتان می‌آورید؟


منبع: خبرنما

3

1402/2/30

17:45


با توجه به این که پیتزا یک غذای ناسالم است، حتما باید از عوارض خوردن پیتزا نیز آگاه باشید. اگر به دنبال یک رژیم سالم هستید، حتما این مطلب را بخوانید…

پیتزا یکی از پرطرفدارترین خوراکی ها در لیست غذاهای فست فود است. نه تنها این غذای ناسالم خوشمزه است، بلکه در سبک زندگی شلوغ امروزی، جزء غذاهایی است که سریع آماده می‌شود و می‌توانید از هر فست فود فروشی خریداری کنید. اکثر مردم پیتزاهای یخ زده می‌خرند تا فقط با 10 دقیقه قرار دادن آن در فر، حرارت داده و میل کنند. با این حال، با توجه به این که پیتزا یک غذای ناسالم است، حتما باید از عوارض خوردن پیتزا نیز آگاه باشید. اگر به دنبال یک رژیم سالم هستید، حتما این مطلب را بخوانید.

عوارض خوردن پیتزا، خطر بیماری قلبی

عوارض خوردن پیتزا

پیتزا به دلیل پنیر و مواد گوشتی فرآوری شده سرشار از چربی های اشباع شده است که می‌تواند سطح کلسترول و خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی را افزایش دهد. خوردن هر روزه سه تا چهار برش پیتزا یا بیشتر از آن، عواقب خطرانی که برای سلامت قلب تان در پی دارد.

افزایش وزن سریع

یک تکه پیتزا پنیر ساده تقریباً 400 کالری دارد. بنابراین خوردن حتی دو یا سه تکه پیتزا 800 تا 1200 کالری به رژیم غذایی‌تان اضافه می‌کند. این مقدار کالری زمانی بیشتر می شود که بخواهید پیتزای پپرونی بخورید.

از آن جایی که یک فرد باید به طور متوسط 2000 کالری در روز مصرف کند، این چند تکه پیتزا بین 40 تا 60 درصد (یا حتی بیشتر!) از کالری دریافتی روزانه شما است. هنگامی که از سایر وعده‌های غذایی روزانه تان نیز کالری دریافت کنید، خیلی سریع تر از آنچه فکر می‌کنید، دچار اضافه وزن می‌شوید.

افزایش خطر ابتلا به سرطان

عوارض خوردن پیتزا

مصرف منظم گوشت های فرآوری شده پرچرب مانند پپرونی، بیکن و سوسیس به عنوان مواد تشکیل دهنده پیتزا می‌تواند خطر ابتلا به انواع خاصی از سرطان مانند سرطان روده و معده را افزایش دهد.

افزایش خطر ابتلا به دیابت

آیا می‌دانستید یک تکه پیتزا پنیر دارای شاخص گلیسمی بالایی است؟ از آن جایی که پیتزای پنیری پر از کربوهیدرات های ساده است و مقدار قابل توجهی فیبر یا پروتئین سیرکننده ندارد، باعث افزایش شدید قند خون می‌شود.

بر اساس تحقیقات انجام شده، در حالی که افزایش قند خون آن هم فقط یک بار در ماه خطر چندانی برای سلامتی شما ندارد، اما اگر هر روز و به طور منظم قند خون‌تان افزایش یابد، خطر ابتلا به دیابت نیز افزایش پیدا خواهد کرد. همچنین می‌تواند منجر به بیماری قلبی، کوری، نوروپاتی و نارسایی کلیه نیز شود.

عدم دریافت فیبر کافی

عوارض خوردن پیتزاعوارض خوردن پیتزا

تا کنون به این فکر کرده‌اید که چرا بعد از خوردن پیتزا احساس گرسنگی می‌کنید؟ دلیل آن این است: پیتزای شما خالی از فیبر است، یک ماده مغذی کلیدی برای کمک به ایجاد احساس سیری و کاهش وزن. روی چند تکه پیتزا پنیری هیچ فیبری وجود نخواهد داشت، مگر این که پیتزای‌تان را با یک ظرف سالاد بزرگ ترکیب کنید. در غیر صورت بدن شما فیبر مورد نیاز روزانه‌اش را دریافت نخواهد کرد. اگر در طول روز نتوانید فیبر کافی دریافت کنید، به افزایش وزن دچار خواهید شد. زیرا این وضعیت باعث ایجاد احساس گرسنگی مداوم و بروز مشکلات گوارشی می‌شود.

یبوست یکی از عوارض خوردن پیتزا است

با خوردن بیش از حد و منظم پیتزا، ممکن است دچار یبوست شوید. بدون فیبر، سیستم گوارش شما از کار میفتد و باعث می‌شود هنگام دفع مدفوع احساس ناراحتی کنید. به علاوه، یبوست می‌تواند باعث بروز مشکلات جدی‌تری نیز برای بدنتان شود.

احتمال بروز مشکلات پوستی

عوارض خوردن پیتزا

یکی از عوارض خوردن پیتزا در واقع بروز مشکلات پوستی است. اگر چه تحقیقات این نکته که پیتزا به دلیل چربی بالا باعث بروز آکنه می‌شود را در کرده‌اند، اما مواد دیگری نیز در یک برش پیتزا وجود دارد که باعث می‌شود پوست شما دچار آکنه شود. غذاهای با محتوای قند و شاخص گلیسمی بالا به طور بالقوه می‌توانند سبب بروز آکنه شدید روی پوست شما شوند.

بر اساس مطالعات انجام شده ارتباط مستقیمی بین مصرف کربوهیدرات و ایجاد آکنه شدید وجود دارد. یافته‌های این تحقیقات نشان داد که یک رژیم غذایی کم کربوهیدرات می‌تواند به پاکسازی پوست کمک کند. بنابراین ریسک نکنید و فقط به خاطر خوردن چند تکه پیتزای بیشتر، به پوست تان آسیب نزنید.

افزایش فشار خون

این فقط خوردن بیش از حد سدیم نیست که منجر به سکته می‌شود. طبق گفته کلینیک کلیولند، سطح نمک می‌تواند مستقیماً به فشار خون بالا منجر شود و مطمئنا شما نمی‌خواهید با این عارضه جانبی خطرناک روبرو شوید. اگر به افزایش فشار خون تان توجه نکنید، این وضعیت می‌تواند منجر به مرگ زودرس نیز شود. بنابراین بهتر است از خوردن بیش از حد پیتزا خودداری کرده و سعی کنید کنار یک برش از ان سبزیجات حاوی فیبر بالا نیز مصرف کنید.

خوردن سبزیجات سرشار از فیبر به کاهش خطر ابتلا به فشار خون بالا کمک می‌کند.

افزایش احتمال سکته مغزی

عوارض خوردن پیتزا

پایین نگه داشتن سدیم باید به عنوان یک اولویت اصلی برای شمایی که به سلامتی تان اهمیت می‌دهید، شناخته شود. زیاده روی در مصرف نمک می‌تواند منجر به بیماری های جدی و خطرناک مانند سکته مغزی شود. باید بگوییم که متأسفانه پیتزا سرشار از سدیم است. اگر در خوردن پیتزا زیاده روی کنید، احتمال این که دچار سکته مغزی شوید، بالا است. برای دور کردن این خطر نباید بیش از 1500 میلی گرم سدیم در روز مصرف کنید. میانگین میزان سدیم یک تکه یا برش پیتزا از 600 میلی‌گرم تا 1500 میلی‌گرم است، بنابراین سعی کنید کنار یک برش پیتزا یک ظرف سالاد میل کنید تا از عوارض خوردن پتیزا جلوگیری کرده باشید.

کرم ضد چروک؛ اکسیر جوانی قرن 22

بالا رفتن سن، استفاده مداوم از لوازم‌آرایشی و هوای آلوده باعث چروک شدن پوست صورت می‌شوند. با استفاده روزانه از کرم ضد چروک می‌توان چروک‌‌ها را از بین برد و از ایجادشان جلوگیری کرد، همچنین خاصیت سفت کنندگی این کرم‌ از افتادگی ماهیچه و عضلات صورت جلوگیری می‌کند.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو