اسرار آرایش صورت تپل و گرد برای لاغر نشان دادن صورت

اسرار آرایش صورت تپل و گرد برای لاغر نشان دادن صورت


منبع: مدیسه

5

1402/2/31

11:13


بانوان بسیار زیادی به علت داشتن صورت‌های تپل و گرد احساس نارضایتی می‌کنند. خوشبختانه ترفندهای آرایش صورت تپل جهت لاغر

اسرار آرایش صورت تپل و گرد برای لاغر نشان دادن صورت

بانوان بسیار زیادی به علت داشتن صورت‌های تپل و گرد احساس نارضایتی می‌کنند. خوشبختانه ترفندهای آرایش صورت تپل جهت لاغر نشان دادن آن به تعداد فراوانی وجود دارند. شما به کمک این ترفندها می‌توانید صورت خود را لاغر و ظریف‌تر از پیش جلوه دهید. کسانی که صورت‌های گرد و تپل دارند بعضی از مواقع با انجام اشتباهات معمول آرایشی موجب می‌شوند که صورتشان درشت‌تر و گاهی نیز چاق‌تر جلوه کند.

اگر با ترفندهای میکاپ صورت تپل جهت لاغر نشان دادن آن آشنا باشید می‌توانید به راحتی از مشکل چاق دیده شدن صورت خود جلوگیری نمایید. قبل از هر چیزی باید توضیح دهیم که با استفاده از کانتورینگ صورت می‌توانید بخش‌های درشت را پنهان کنید و لاغرتر جلوه دهید.

جهت کانتورینگ صورت به هایلایترهای روشن و تیره احتیاج دارید. هایلایت‌های روشن جهت درشت‌تر و نمایان شدن بخش‌های مختلف صورت و هایلایت‌های تیره جهت پنهان کردن و پوشاندن عیب‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. در ادامه این مطلب موارد بیشتری را در رابطه با ترفندهای آرایش صورت چاق جهت لاغر نشان دادن صورت به شما معرفی می‌کنیم.

کانتور کردن جهت لاغر جلوه دادن صورت، خاص و جذاب‌تر دیده شوید

کانتور کردن جهت لاغر جلوه دادن صورت، خاص و جذاب‌تر دیده شوید

یکی از بهترین روش‌ها جهت لاغر نشان دادن صورت، کانتورینگ است. جهت کانتور کردن صورت به پالت‌های هایلایتر احتیاج دارید که رنگ‌های تیره و روشنی داشته باشد. بهتر است درصورتی که صورت لاغری دارید از هایلایت‌های تیره استفاده ننمایید چرا که ظاهری غیرطبیعی و ناخوشایندی را برای شما به دنبال دارد.

اما کسانی که صورت‌های پر و تپل دارند بایستی از هایلایت‌هایی که یک الی دو درجه از پوستشان تیره‌تر است جهت برجسته‌ کردن تو رفتگی‌های صورت استفاده نمایند. اصلی‌ترین قسمت کانتور صورت بخش بینی و گونه‌ها است که تاثیر بسیار زیادی در ظریف نشان دادن صورت دارند، پس در آرایش صورت تپل، کانتورینگ یکی از اصلی‌ترین بخش‌ها به شمار می‌رود.

کانتور گونه جهت لاغری صورت؛ استخوان‌های گونه را برجسته‌تر نمایید

کانتور گونه جهت لاغری صورت؛ استخوان‌های گونه را برجسته‌تر نمایید

جهت لاغر جلوه دادن صورت باید به خوبی با فرم صورت خود آشنا باشید. کسانی که صورت‌های گرد و تپلی دارند باید به کمک کانتور گونه‌ها به صورت خود ظرافت بیشتری بدهند. علت کانتور کردن گونه‌ها برجسته نمودن استخوان‌های صورت است. جهت برجسته کردن استخوان‌های گونه به کمک یک هایلایت تیره یک سایه تیره به طور مورب از پایین استخوان گونه در جهت لاله گوش‌ها بکشید. با استفاده از یک اسفنج بخش‌های پایینی خط هایلایت را تیره نمایید.

کانتورینگ بینی‌های پهن؛ بینی خود را ظریف و قلمی طراحی نمایید

کانتورینگ بینی‌های پهن؛ بینی خود را ظریف و قلمی طراحی نمایید

برای اینکه پس از آرایش صورت ظریف و لاغری داشته باشید باید از کانتور جهت طراحی بینی نیز استفاده نمایید. اگر بینی شما پهن است بهتر است در لوازم آرایشی خود همیشه هایلایتر و کرم پودرهایی که دو تا سه درجه تیره‌تر از پوست شما هستند را داشته باشید. جهت لاغر جلوه دادن بینی در دو جهت کناره‌های بینی هایلایت تیره بکشید و قبل از رسیدن به بخش حفره‌های بینی خط را متوقف نمایید. در بخش پل بینی نیز یک خط کوچک با کانتور تیره بکشید و پس از آن این خط‌ها را با سایر رنگ‌ها ترکیب کنید.

لیست قیمت انواع لوازم آرایشی اورجینال و برند

 

آرایش پررنگ چشم‌ها، آرایشی جهت لاغر جلوه دادن صورت

آرایش پررنگ چشم‌ها، آرایشی جهت لاغر جلوه دادن صورت

انتخاب مدل آرایش چشم جهت لاغر جلوه دادن صورت به طور کامل به حالت چشم‌های شما بستگی دارد. اگر دارای چشم‌های درشتی هستید تنها کافی است که از ریمل استفاده نمایید. اما اگر دارای چشم‌های ریزی هستید سعی کنید با استفاده از ریمل، سایه چشم و خط چشم‌های گربه‌ای، چشم‌های شما حالت درشت‌تری بگیرند، به طور کلی در انتخاب خط چشم برای صورت گرد مدل گربه‌ای بهترین گزینه است. هرقدر چشمان شما درشت‌تر نمایش داده شوند بخش‌های پر صورت کمتر به چشم می‌آیند. پس چشم‌ها در آرایش صورت تپل و چشم ریز در مقایسه با آرایش صورت تپل و چشم درشت، آرایش بیشتر اما صحیحی احتیاج دارند.

فرم طبیعی لب‌ها را حفظ نمایید، تا با استفاده از بالم لب لاغرتر دیده شوید

فرم طبیعی لب‌ها را حفظ نمایید، تا با استفاده از بالم لب لاغرتر دیده شوید

رنگ رژلب و مدل آرایش صورت می‌تواند به سادگی صورت شما را چاق‌تر یا لاغرتر بروز دهد. جهت لاغر جلوه دادن صورت بهترین روش حفظ حالت طبیعی لب‌ها و استفاده نکردن از رژلب‌های به رنگ تیره و دودی است. استفاده از بالم لب‌های روشن و رژهای کالباسی و صورتی می‌تواند کمک زیادی به لاغرتر دیده شدن صورت شما کند. با استفاده از رژلب‌های روشن و ملایم موجب می‌شوید تا لب‌های شما درشت‌تر نمایش داده شوند و صورتتان حالت ظریف‌تری به خود بگیرد.

مطالب کاربردی:  ترفندهای آرایشی بزرگ نشان دادن چشمها

 

غبغب خود را پنهان کنید تا لاغرتر دیده شوید

غبغب خود را پنهان کنید تا لاغرتر دیده شوید

غبغب‌های بزرگ و درشت همیشه سبب پایین آمدن اعتماد به نفس و ظاهری ناخوشایند می‌شوند. جهت لاغر نشان دادن صورت اصلی‌ترین گام محو کردن غبغب است تا تمام قسمت‌های چهره با یکدیگر متعادل شوند. جهت مخفی کردن غبغب بهترین راه به کارگیری از کرم‌های برنزه در ناحیه پایین فک و غبغب است.

پس از اینکه مقداری از کرم برنز را بر غبغب خود زدید باید با استفاده از یک برس یا اسفنج آن را به خوبی روی پوست خود پخش نمایید. سعی کنید این کار را بسیار طبیعی و ملایم انجام بدهید تا دیگر چاقی صورتتان به چشم نیاید.

چند مدل آرایش صورت گرد دخترانه

آرایش صورت گرد و سبزه

آرایش صورت گرد و سبزه

در آرایش صورت تپل به دلیل اینکه پوست شما زیرسازی خوبی داشته باشد بهتر است از کرم پودر مناسبی استفاده نمایید. کرم پودرهای طلایی و عسلی از انواع کرم پودرهای عالی و مناسب برای افراد سبزه هستند. دقت داشته باشید کرم پودرهایی که تناژ آبی یا صورتی دارند برای آرایش کردن پوست سبزه چندان انتخاب مناسبی نیستند.

اگر پوست صافی دارید به استفاده از کانسیلر نیازی ندارید ولی درصورتی که روی پوست شما جای جوش یا لک است بهتر است از کانسیلر جهت پوشاندن جای لک و جوش خود استفاده نمایید. دقت داشته باشید که کانسیلرهایی که تناژ هلویی یا صورتی دارند برای افراد با پوست سبزه می‌توانند انتخاب بی‌نظیری باشند.

مطالب مرتبط:  آشنایی با لوازم آرایشی ارگانیک و بهترین برندهای آن

 

یکی دیگر از مرحله‌های آرایش پوست سبزه، رژگونه است. رژگونه‌هایی که دارای رنگ تیره مثل صورتی یا قهوه‌ای هستند برای پوست‌های سبزه انتخاب مناسبی هستند و این رنگ رژگونه‌ها به پوست سبزه برجستگی و درخشش خوبی می‌بخشند.

آرایش صورت گرد و گندمی

آرایش صورت گرد و گندمی

نخست کرم پودر مناسبی را جهت زیرسازی پوست خود انتخاب نمایید. دقت داشته باشید که کرم پودر روشن یا تیره برای کسانی که رنگ پوستشان گندمی است، انتخاب مناسبی محسوب نمی‌شود و اگر شما از این کرم پودرها استفاده کنید رنگ پوستتان ناخوشایند و خاکستری جلوه می‌کند، همچنین باید از کرم پودری استفاده کنید که با رنگ پوست شما تطابق و هماهنگی داشته باشد.

جهت اینکه بهترین رنگ کرم پودر را انتخاب کنید اول آن را روی بخشی از پوست صورت خود امتحان کرده، سپس نزدیک‌ترین رنگ به پوست خود را انتخاب کنید. کانسیلر را هم می‌توانید جهت پوشاندن سیاهی‌های زیر چشم و جای لک در آرایش خود به کار ببرید، همچنین باید کانسیلر را یک درجه تیره‌تر از رنگ پوست خود انتخاب کنید تا تیرگی‌های زیر چشم و جای جوش و لک‌ها را به خوبی پوشش دهد.

جهت آرایش گونه‌ها و برجسته کردن آن‌ها بهتر است از رژگونه‌ای به رنگ گلبهی یا آلویی به میزان ملایم و کم استفاده کنید، همچنین به دنبال رژگونه‌های رنگ تیره نروید چرا که این رنگ‌ها با رنگ پوست گندمگون تطابق و هماهنگی ندارند. برای آرایش چشم هم می‌توانید از رنگ‌های اکلیلی و براق سایه استفاده کنید. سایه چشم با رنگ‌هایی مثل طلایی و مسی هم برای افراد با پوست گندمی انتخاب خوب و مناسبی است.

مطالب پربازدید:  اسرار و ترفندهای آرایش صورت باریک

 

جهت کشیدن خط چشم هم باید به حالت چشم‌های خود دقت کنید پس از آن خط چشمی مناسب را جهت کشیدن انتخاب کنید. پیش از زدن ریمل هم بهتر است فرمژه را جهت فر دادن و حالت دادن به مژه‌های خود به کار ببرید، سپس ریمل زده و جذابیت چشم‌های خود را تکمیل کنید.

آرایش صورت کشیده و چاق

آرایش صورت کشیده و چاق

در زمان گریم صورت چاق بهتر است بدانید که سایه‌ با رنگ‌های تیره موجب کوچک‌تر شدن اجزای صورت و سایه با رنگ‌های روشن موجب بزرگ‌تر به نظر رسیدن صورت می‌شوند. در آرایش صورت کشیده و چاق مدل ابرو بسیار مهم است. با توجه به  اینکه هر فرم صورت مدل ابروی مخصوص به خود را دارد، برای هر فرم صورتی انواع مدل ابرو مناسب نخواهد بود، چرا که موجب بر هم خوردن اجزا صورت شما خواهد شد. برای فرم صورت کشیده و چاق، مدل ابرو صاف کاملا خوب و مناسب است.

برای آرایش صورت کشیده و چاق بهتر است رنگ کرم پودر دو درجه از رنگ طبیعی پوست شما روشن‌تر باشد . جهت کوتاه کردن گونه، چانه و پیشانی بهتر است از کرم پودرهایی با رنگ تیره استفاده نمایید. اما اگر ترجیح می‌دهید اجزا صورت شما یکدست باشد از کرمی استفاده نمایید که یک درجه از رنگ طبیعی پوست شما روشن‌تر باشد . یکی دیگر از لوازمی که صورت شما را مقداری گرد جلوه می‌دهد مژه مصنوعی است. جهت اینکه رنگ صورت کشیده شما باز گردد جهت آرایش لب از رژلب‌هایی به رنگ روشن استففاده نمایید. لازم به ذکر است که جهت آرایش لب بهتر است لب پایین شما پررنگ‌تر باشد.

 

منبع : makeupandbeauty

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو