طرز تهیه مرغ و بروکلی خوشمزه و فوری مرحله به مرحله

منبع: نکته چی

8

1402/2/31

11:33


طرز تهیه مرغ و بروکلی مرغ و بروکلی یکی از انواع غذاهای خوشمزه و ساده است که خیلی راحت و سریع می‌توانید این …

طرز تهیه مرغ و بروکلی

طرز تهیه مرغ و بروکلی , دستور پخت خوراک مرغ و بروکلی

مرغ و بروکلی یکی از انواع غذاهای خوشمزه و ساده است که خیلی راحت و سریع می‌توانید این غذای لذیذ و خوش طعم و پرخاصیت را تهیه و آماده کنید. این غذای خوش طعم برای افرادی که زمان محدودی برای تهیه غذا دارند بسیار مناسب است. برای آشنایی کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه مرغ و بروکلی در ادامه با سایت آموزشی نکته‌چی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
سینه مرغ ۲ عدد
بروکلی پاک شده ۳۰۰ گرم
پنیر پیتزا به مقدار دلخواه
پودر سیر ۱ قاشق غذا خوری
نمک و فلفل سیاه نصف قاشق چای خوری
پاپریکا ۱ قاشق چای خوری
روغن زیتون ۶ قاشق غذا خوری

طرز تهیه مرغ و بروکلی

مرحله اول

ابتدا کلم بروکلی را به مدت نیم ساعت در محلول آب و نمک قرار دهید تا کاملا تمیز شود و بعد آن‌ها را آبکشی کنید و در آبکش بریزید و اجازه دهید تا خشک شوند، زمانی که بروکلی‌ها خشک شدند با چاقوی تیز کاملا ریز خرد کنید و در یک ظرف بریزید.

مرحله دوم

سپس در یک ظرف با توجه به ذائقه و سلیقه خودتان مقداری پنیر چدار و مقداری پنیر پیتزا بریزید و با چنگال آن‌ها را هم بزنید تا کاملا با هم مخلوط شوند و بعد بروکلی‌های خرد شده را در مخلوط پنیرها بریزید و خوب هم بزنید تا کاملا با هم ترکیب شوند.

مرحله سوم

سپس مقداری نمک و فلفل سیاه را روی مواد بریزید و هم بزنید تا مخلوط پنیری یکدست شود، بعد سینه مرغ را از وسط یک برش افقی بزنید به شکلی که قسمت بالا و پایین از هم جدا نشوند و سپس داخل آن را با مواد پنیری پر کنید و با خلال دندان ببندید.

مرحله چهارم

بعد داخل یک ظرف دیگر مقداری روغن زیتون بریزید و نمک، فلفل سیاه، پودر سیر و پاپریکا را روی آن بریزید و مخلوط کنید و اطراف مرغ را کاملا با آن آغشته کنید و بعد سینه مرغ را به مدت نیم ساعت در یخچال قرار دهید تا مزه دار شود.

مرحله پنجم

بعد از این که مرغ‌ها را از یخچال بیرون آوردید، در یک تابه مقداری روغن بریزید و روی حرارت متوسط قرار دهید تا داغ شود و بعد سینه مرغ را در آن سرخ کنید، سپس آن را برگردانید تا طرف دیگر هم پخته شود، هر طرف را ۴ دقیقه سرخ کنید.

مرحله ششم

به جای سرخ کردن می‌توانید سینه مرغ را در یک ظرف مناسب قرار دهید و در فر که از ده دقیقه قبل گرم شده است قرار دهید و دمای فر را روی ۲۰۰ درجه سانتیگراد تنظیم کنید و به مدت ۱۵ دقیقه اجازه دهید تا کاملا پخته شود و بعد از فر بیرون بیاورید.

مرحله هفتم

سپس مرغ و بروکلی را در ظرف مناسب قرار دهید و روی آن را با گشنیز، ریحان و نعناع خرد شده تزئین کنید و بعد در اندازه دلخواه برش بزنید و همراه با سس گوجه فرنگی یا کچاب و انواع دورچین به عنوان یک پیش غذای شیک و مجلسی سرو کنید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو