اخبار کامل درباره لایحه حجاب [+جزئیات]

منبع: فیگار

4

1402/2/31

16:58


به تازگی، اخباری جدید مبنی بر قوانین جدید بر اساس بی حجابی منتشر شده که در ادامه به اخبار کامل درباره لایحه حجاب خواهیم پرداخت.

اخبار کامل درباره لایحه حجاب [+جزئیات]

به تازگی، اخباری جدید مبنی بر قوانین جدید بر اساس بی حجابی منتشر شده که در ادامه به اخبار کامل درباره لایحه حجاب خواهیم پرداخت.

پس از اینکه قوانین و سخت‌گیری‌های جدیدی بر سر حجاب و جزئیات جدید لایحه حجاب منتشر شد، اخباری مبنی بر قانون جدید عفاف حجاب ، ربرخی رسانه‌ها به انشتار رساندند.

بر اساس لایحه و قانون جدید حجاب از سمت قوه قضائیه که تذکر، جریمه‌های نقدی و برخی محرومیت‌ها از خدمات اجتماعی را برای مرتکبین جرم کشف حجاب در نظر گرفته از سوی دیگر در ماده ۶ خود تاکید کرده هیچ کس حق اهانت به این افراد را ندارد.

اخبار کامل درباره لایحه حجاب

اخبار کامل درباره لایحه حجاب

جزئیات جدید لایحه حجاب

اواخر هفته گذشته (چهارشنبه، بیست و هفتم اردیبهشت ماه سال جاری) سخنگوی دولت اعلام کرد که لایحه پیشنهادی قوه قضائیه درباره عفاف و حجاب در هیأت دولت مورد بررسی و موافقت قرار گرفت و به مجلس شورای اسلامی ارسال شد.

البته از زمان ارسال لایحه به بهارستان، مجلس هنوز جلسه علنی نداشته تا آن را اعلام وصول کند که احتمالا امروز این کار صورت بگیرد، چراکه پیش از این مرتضی آقاتهرانی رییس کمیسیون فرهنگی و از اعضای ارشد جبهه پایداری، به نقل از رییس مجلس گفت:

قالیباف قول داده تا اگر لایحه‌ای پیرامون عفاف و حجاب از سوی دولت یا قوه قضاییه به مجلس بیاید، آن را در ۷۰ ساعت به نتیجه خواهد رساند.

بیشتر بخوانید:

فیلم سانسور نشده کشف حجاب مجری صدا و سیما

پلمب شدن شهر کتاب بابلسر بخاطر بی حجابی

وی افزود:

امیدواریم این لایحه مراحل تصویب خود را در دولت و مجلس طی کند و پس از جلب نظر شورای نگهبان، به قانون تبدیل شود.

قانون جدید عفاف حجاب

اخبار کامل درباره لایحه حجاب

لایحه و قانون جدید حجاب

در لایحه حمایت از فرهنگ عفاف و حجاب که رویکردی اجتماعی و پیشگیرانه دارد و به‌صورت هوشمند و با استفاده از فناوری‌های نوین اعمال خواهد شد، کشف حجاب سر توسط بانوان، برهنگی بدن و پوشیدن لباس‌های نازک، جرم انگاری شده و مرتکبین این جرم پس از شناسایی از طریق سامانه های هوشمند تا 3 بار مورد تذکر و جریمه‌های نقدی قرار گرفته و در صورت تکرار جرم برای بار چهارم به مرجع قضائی معرفی خواهند شد.

در اخبار کامل درباره لایحه حجاب جهت نظارت بر وضعیت فرهنگ عفاف و حجاب در اماکن غیر دولتی مانند فروشگاه‌ها، رستوران‌ها، سینماها و اماکن ورزشی، تفریحی و هنری نیز تمهیداتی پیش بینی شده است.

در صورت انجام جرم کشف حجاب در این اماکن در مرتبه اول اخطار تعطیلی به آنان داده خواهد شد و در مرتبه دوم تا یک هفته و در مرتبه سوم تا دو هفته اماکن یا واحدهای مربوطه توسط ضابطین فراجا و یا حسب مقررات صنفی توسط مرجع ذی‌صلاح تعطیل خواهند شد.

بازنشر محتوای شبکه های اجتماعی تنها به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آن الزماً بازتاب دیدگاه رسانه فیگار نیست.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو