مارتین ایمیس نویسنده درگذشت + بیوگرافی

منبع: نم نمک

5

1402/3/1

10:04


در این مطلب جدید در سال 1402 و سال 2023 ، مارتین ایمیس و فوت مارتین ایمیس و بیماری مارتین ایمیس و بیوگرافی مارتین ایمیس و اخبار مارتین ایمیس و حواشی مارتین ایمیس و مارتین ایمیس کیست و مارتین ایمیس کجاست و چه خبر از مارتین ایمیس و مارتین ایمیس اهل کجاست و مارتین ایمیس در بیمارستان و علت مرگ مارتین ایمیس و درگذشت مارتین ایمیس در نم نمک.

مارتین ایمیس نویسنده درگذشت + بیوگرافی

مارتین ایمیس نویسنده کمدی درگذشت

«مارتین ایمیس» نویسنده شناخته شده و تاثیرگذار بریتانیایی درگذشت.

مارتین ایمیس نویسنده درگذشت + بیوگرافی

مارتین ایمیس نویسنده درگذشت + بیوگرافی

به گزارش نم نمک و به نقل از الجزیره ، «مارتین ایمیس» نویسنده برجسته بریتانیایی خالق رمان هایی همچون «پول» و «زمین های لندن» در سن 73 سالگی در منزلش واقع در فلوریدا از دنیا رفت.

«امیس» بیش از 10 رمان ، یک کتاب خاطرات با عنوان «تجربه» ، هشت اثر غیرداستانی و مجموعه ای از مقالات و دو مجموعه داستان کوتاه منتشر کرد.

این نویسنده بیشتر برای نگارش رمان سه گانه لندن با عنوان های «پول : یک یادداشت خودکشی»(1985) ، «زمین های لندن»(1990) و «اطلاعات»(1995) شناخته می شود.

با اعلام خبر درگذشت امیس ، وبسایت جایزه «بوکر» ، مهم ترین جایزه ادبیات داستانی بریتانیا با انتشار پیامی نوشت : «امیس یکی از تحسین شده ترین و برجسته ترین نویسندگان 50 سال اخیر و نویسنده 14 رمان است.»

«امیس» به عنوان یکی از 50 نویسنده برتر بریتانیا از سال 1945 تا 2008 نام گرفت. این نویسنده دو مرتبه به فهرست نامزدهای «بوکر» راه یافت.

«امیس» در دهه 80 میلادی به همراه نویسندگانی همچون «سلمان رشدی» ، «کازوئو ایشی گورو» ، «جولیان بارنز» و «ایان مک ایوان» به شهرت رسید.


بیوگرافی

مارتین ایمیس متولد 25 اوت 1949 رمان نویس ، نویسنده داستان کوتاه ، استاد دانشگاه ، نویسنده ، و فیلم نامه نویس اهل بریتانیا بود.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو