واردات اتوبوس‌های کیا به ایران قطعی شد [+تصاویر آزمایش فنی در خیابان‌های تهران]

منبع: تکراتو

3

1402/3/1

13:03


واردات اتوبوس‌های کیا به ایران قطعی شده است. تصاویر این اتوبوس‌ها که هم‌اکنون در مرحله تست فنی هستند در فضای مجازی وایرال شده است.

واردات اتوبوس‌های کیا به ایران قطعی شد [+تصاویر آزمایش فنی در خیابان‌های تهران]

واردات اتوبوس‌های کیا به ایران قطعی شده است. تصاویر این اتوبوس‌ها که هم‌اکنون در مرحله تست فنی هستند در فضای مجازی وایرال شده است.

واردات اتوبوس‌های کیا به ایران قطعی شد. شرکت خودرسازی کره‌ای KIA، اتوبوس گرنبرد خود را برای صادرات به ایران آماده کرده است و تصاویری نیز از این اتوبوس در شهر تهران منتشر شده است که توسط کارشناسان مراحل آزمایش فنی را طی می‌کند. تصاویر این اتوبوس به سرعت در فضای مجازی و رسانه‌ها درحال وایرال شدن است. گفتنی‌ست که اتوبوس کیا گرنبرد توسط شرکت سروش دیزل مبنا وارد کشور خواهد شد.

بیشتر بخوانید: واردات رنو کولیوس و رنو مگان به ایران تایید شد؛ آزادسازی واردات خودرو فرانسوی؟

واردات اتوبوس‌های کیا به ایران

طی روزهای اخیر تصاویر و ویدیوهای مختلفی از اتوبوس کیا گرنبرد در فضای مجازی منتشر شده است. این اتوبوس به‌صورت آزمایشی و بدون پلاک در غرب تهران مورد آزمایش قرار می‌گیرد تا به‌زودی وارد بازار ایران شود. بنابر شنیده‌ها، اتوبوس کیا گرنبرد توسط سروش دیزل مبنا برای عرضه به بازار ایران در نظر گرفته شده است.

اتوبوس کیا گرنبرد با دو پیشرانه ۱۲.۳ و ۱۲.۷ لیتری با قدرت ۳۸۰ تا ۴۴۰ اسب‌بخار و جعبه‌دنده دستی و اتوماتیک قابل سفارش است. این اتوبوس به‌صورت استاندارد دارای ۳۸ تا ۴۲ صندلی است و با چیدمان صندلی VIP نیز عرضه می‌شود. با توجه به سبک فعلی چیدمان صندلی اتوبوس‌ها در ایران، عرضه نسخه VIP این اتوبوس محتمل خواهد بود.

واردات اتوبوس‌های کیا به ایران به قطعیت رسید

نسخه فول‌آپشن اتوبوس کیا گرنبرد از تجهیزات پرشماری بهره می‌برد. ازجمله این تجهیزات می‌توان به کروز کنترل تطبیقی، تعلیق بادی قابل تنظیم، ترمز اضطراری خودکار، دوربین پارک عقب، نمایشگر لمسی، تهویه مستقل برای راننده و سرنشینان، استارت دکمه‌ای، گرمکن و خنک‌کننده صندلی راننده، سنسور باران و شارژر USB اشاره کرد.

آیا سرنوشت هیوندای یونیورس گریبان کیا گرنبرد را خواهد گرفت؟

بازار اتوبوس‌های بین‌شهری در ایران مدت‌هاست که از تنوع تهی شده. دو شرکت صاحب نام این حوزه، یعنی رانیران و یاوران خودرو شرق که به تولید اتوبوس‌های ولوو و مان مشغول بودند، مدت‌هاست که دیگر محصول جدیدی را به بازار عرضه نکرده‌اند. درحال‌حاضر تنها خرید اتوبوس‌های اسکانیا مارال و اسکانیا درسا به‌صورت صفر کیلومتر از شرکت عقاب افشان امکان‌پذیر است. بنابراین عرضه اتوبوس کیا گرنبرد می‌تواند تنوع محدودی را به بازار اتوبوس‌های بین شهری اضافه کند.

واردات اتوبوس‌های کیا به ایران به قطعیت رسید

کیا گرنبرد نخستین اتوبوس کره‌ای در ایران نیست. پیش از این و در اوایل دهه 1390 خورشیدی، شرکت سپهر دیزل اتوبوس هیوندای یونیورس را به بازار ایران عرضه کرد. به‌دلیل حضور برندهای قدرتمند اروپایی در آن زمان و عدم شهرت برندهای کره‌ای به حد امروزی، اتوبوس هیوندای یونیورس که با نام غزال به بازار عرضه می‌شد، نتوانست موفقیتی را در ایران کسب کند. درحال‌حاضر می‌توان برخی از نسخه‌های این اتوبوس را در خیابان‌ها مشاهده کرد که به‌عنوان اتوبوس اورژانس خدمت می‌کنند.

اتوبوس کیا گرنبرد در کره جنوبی ۱۸۰ میلیون وون قیمت‌گذاری شده که معادل هفت میلیارد تومان است. درحال‌حاضر با مبلغ هفت میلیارد تومان در بازار خودرو ایران می‌توان یک اتوبوس اسکانیا مارال مدل 1390 خریداری کرد.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص واردات اتوبوس‌های کیا به ایران چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو