بررسی گلکسی A14 فایوجی سامسونگ؛ موشکافی سیستم، دوربین، عملکرد و باتری

بررسی گلکسی A14 فایوجی سامسونگ؛ موشکافی سیستم، دوربین، عملکرد و باتری


منبع: تکراتو

4

1402/3/1

13:44


گلکسی A14 فایوجی یکی از گوشی‌های خوب 200 دلاری است که مشخصات قابل قبولی دارد. در ادامه به بررسی گلکسی A14 فایوجی می‌پردازیم و مشخصات فنی این گوشی را زیر ذره‌بین می‌بریم.

بررسی گلکسی A14 فایوجی سامسونگ؛ موشکافی سیستم، دوربین، عملکرد و باتری

گلکسی A14 فایوجی یکی از گوشی‌های خوب 200 دلاری است که مشخصات قابل قبولی دارد. در ادامه به بررسی گلکسی A14 فایوجی می‌پردازیم و مشخصات فنی این گوشی را زیر ذره‌بین می‌بریم.

گلکسی A14 فایوجی در بازارهای مختلف با چیپ‌ست‌های متفاوتی ارائه می‌شود. این گوشی در آمریکا با پردازنده دایمنسیتی 700 و برای هندوستان با پردازنده اگزینوس 1330 عرضه می‌شود که قدرتمندتر است. خیلی از نکاتی که در ادامه، در بررسی گلکسی A14 فایوجی مطرح می‌شوند برای هر دو مدل این گوشی صدق می‌کنند؛ اما بعضی از آنها مختص مدل دایمنسیتی هستند؛ مثل ماندگاری شارژ و کیفیت تصویر.

این احتمال وجود دارد که در هر دو نسخه این شرایط یکسان باشد؛ اما نمی‌توان نسبت به این مسئله مطمئن بود. با این وجود، با اطمینان می‌توان گفت که مدل اگزینوس از نظر عملکرد قوی‌تر است.

بیشتر بخوانید:

بررسی ردمی نوت 11 پرو فورجی

بررسی گلکسی A33 فایو جی

گلکسی A14 فایوجی تغییر چشمگیری نسبت به گلکسی A13 فایوجی نداشته است. برای مثال پردازنده دایمنسیتی 700 که درباره آن صحبت کردیم، همان پردازنده A13 فایوجی است. سیستم دوربین پشت این گوشی هم تغییری نداشته و شامل یک دوربین 50 مگاپیکسلی به همراه یک دوربین تشخیص عمق و یک ماکروی 2 مگاپیکسلی است. ظرفیت باتری گوشی هم زیاد است اما نسخه جدید حدود 7 گرم سنگین‌تر است.

با ما همراه باشید تا امکانات و مشخصات فنی A14 5G سامسونگ را به صورت دقیق‌تر بررسی کنیم.

بررسی گلکسی A14 فایوجی در یک نگاه

قیمت A14 سامسونگ نسبت به سایر گوشی‌های فایوجی سری A این برند کمتر است. این گوشی که در تاریخ 4 ژانویه سال 2023 (14 دی 1401) رونمایی شد، جزء محصولات خیلی خوب در این رده قیمت است که می‌تواند رضایت خیلی از کاربران را جلب کند. قیمت گلکسی A14 فایوجی حدود 200 دلار است و با پرداخت این هزینه می‌توانید گوشی تهیه کنید که همه کارهای روزمره را انجام دهد و به هیچ وجه کند نیست. با وجود تغییرات این گوشی نسبت به سری قبل، قیمت A14 سامسونگ نسبت به سری قبل 50 دلار کمتر شده است.

بررسی گلکسی A14 فایوجی

بررسی گلکسی A14 فایوجی

با ما همراه باشید تا با این گوشی پرطرفدار و امکانات مختلف آن آشنا شویم. جدول زیر مشخصات فنی A14 5G سامسونگ را به صورت کامل نشان می‌دهد.

بررسی Galaxy A14 5G مشخصات گلکسی A14 5G
طراحی و ساختار
  • 167.7×78×9.1 میلی‌متر
  • 202 گرم
  • پنل جلو شیشه‌ای، پنل پشت و فریم پلاستیکی
  • تک سیم‌کارت (نانوسیم) یا دو سیم‌کارته (نانوسیم، dual stand by)
نمایشگر
  • PLS LCD
  • 6.6 اینچ، نسبت نمایشگر به بدنه 80.2 درصد
  • رزولوشن 2408×1080 پیکسل، نسبت تصویر 20:9، تراکم پیکسلی 400 ppi
نرم‌افزار اندروید 13 با رابط کاربری One UI Core 5
تراشه
  • اگزینوس 1330 (5 نانومتر) – SM-A146B
  • مدیاتک MT6833 دایمنسیتی 700 (7 نانومتری) – SM-A146P
  • پردازنده مرکزی 8 هسته‌ای (2 هسته 2.4 گیگاهرتزی Cortex-A78 و 6 هسته 2 گیگاهرتزی Cortex-A55) – SM-A146B
  • 8 هسته‌ای (2 هسته 2.2 گیگاهرتزی Cortex-A76 و 6 هسته 2 گیگاهرتزی Cortex-A55) – SM-A146P
  • پردازنده گرافیکی Mali-G68 MP2 – SM-A146B
  • Mali-G57 MC2 – SM-A146P
رم و حافظه داخلی
  • رم 4 با حافظه 64 گیگابایت
  • رم 4 با حافظه 128 گیگابایت
  • رم 6 با حافظه 128 گیگابایت
  • رم 8 با حافظه 128 گیگابایت
  • پشتیبانی از درگاه microSDXC (از اسلات مشترک با سیم‌کارت استفاده می‌کند) – نسخه آمریکا
  • microSDXC (اسلات اختصاصی) – نسخه بین‌المللی
دوربین اصلی
  • دوربین اصلی لنز واید 50 مگاپیکسلی با دیافراگم f/1.8، فوکوس خودکار تشخیص فاز
  • لنز ماکرو 2 مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.4
  • تشخیص عمق 2 مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.4
  • فلش LED، پانوراما و HDR
  • قابلیت ضبط ویدیوی 1080 پیکسل با سرعت 30 فریم‌برثانیه
دوربین سلفی
  • لنز واید 13 مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.0
  • ضبط ویدیوی 1080 پیکسل با سرعت 30 فریم‌برثانیه
باتری
  • غیرقابل تعویض لیتیوم پلیمری با ظرفیت 5000 میلی‌آمپرساعت
  • شارژ 15 وات
صدا
  • مونو
  • پشتیبانی از جک هدفون 3.5 میلی‌متری
شبکه و قابلیت‌های اتصال
  • Wi-Fi 802.11 a/b/g/n/ac، دوبانده، وای‌فای دایرکت
  • بلوتوث نسخه 5.2، A2DP، LE
  • NFC
  • رادیو FM (فقط در مدل مجهز به تراشه اگزینوس) قابلیت ضبط
  • GPS، GLONASS، GALILEO
  • USB Type-C 2.0
  • اینترنت 5G
رنگ‌ها مشکی، سبز روشن، قرمز تیره، نقره‌ای
سایر سنسورها
  • اسکنر اثر انگشت (لبه گوشی)
  • شتاب‌سنج، ژیروسکوپ، مجاورت، قطب‌نما، فشارسنج (فقط نسخه آمریکا)

بررسی گلکسی A14 فایوجی از نظر طراحی و ساختار

اولین نکته‌ای که در ارزیابی و بررسی A14 سامسونگ به چشم می‌خورد، شباهت آن به سایر گوشی‌های سامسونگ و حتی گلکسی +S23 پرچمدار این شرکت است. اما با بررسی دقیق‌تر متوجه تفاوت‌های این دو خواهید شد؛ از جمله اینکه به جای قاب آلومینیوم جذاب و شیک S23 پلاس در این گوشی از یک پلاستیک شیک استفاده شده که به ظاهر شبیه به مدل آلومینیومی است اما لمس و کار کردن با آن حس متفاوتی دارد.

پنل پشت A14 5G از جنس پلاستیک و پنل پشتی گلکسی S23 پلاس از گلس ساخته شده است. البته این بار سامسونگ یک الگوی خاص به پنل پشت اضافه کرده است. در پنل پشتی A14 5G،‌ خطوط ریز دایره‌ای متحد‌المرکز دیده می‌شود که از به‌جا ماندن اثر انگشت جلوگیری می‌کند. نسخه آمریکایی این گوشی به رنگ مشکی و نسخه هندی آن به رنگ قرمز تیره و سبز روشن ساخته شده و البته یک مدل نقره‌ای رنگ هم از این گوشی ساخته شده است.

بررسی گلکسی A14 فایوجی

جدا از رنگ، بررسی گلکسی A14 فایوجی از نزدیک و لمس این گوشی نشان می‌دهد که همین طراحی الگودار خاص مانع از سرخوردن گوشی و لک افتادن روی آن می‌شود. در فریم سمت راستی A14 فایوجی مثل خیلی از گوشی‌های مشابه یک دکمه پاور و یک دکمه تنظیم صدا قرار دارد. داخل دکمه پاور حسگر اثر انگشت تعبیه شده و با هر دو انگشت چپ و راست خوب کار می‌کند اما دکمه تنظیم صدا کمی از دست چپ دور است.

بیشتر بخوانید:

بررسی گلکسی S23 سامسونگ

بررسی گلکسی S23 اولترا سامسونگ

در سمت مقابل، درگاه کارت حافظه قرار دارد. گوشی مورد استفاده برای بررسی گلکسی A14 فایوجی در این مطلب، مدل آمریکایی این گوشی است که از دو سیم کارت نانو پشتیبانی می‌کند اما می‌توان به جای سیم کارت دوم، یک microSD قرار داد. مدل هندی این گوشی یک درگاه با جایگاه نصب سه کارت دارد. در قسمت پایینی گوشی هم پورت USB-C، اسپیکر، میکروفون اصلی و جک هدفون 3.5 میلی‌متری قرار دارد.

ابعاد گلکسی A14 فایوجی 167.7×78×9.1 میلی متر و وزن آن 202 گرم است؛ این گوشی کوچک و جمع و جور نیست اما خیلی بزرگ و سنگین هم حس نمی‌شود.

بررسی گلکسی A14 فایوجی

بررسی A14 سامسونگ

یک حاشیه ضخیم در اطراف نمایشگر 6.6 اینچی گوشی وجود دارد و در مجموع در کلاس محصولاتی که در آن رقابت می‌کند، یک محصول قوی و باکیفیت است. پلاستیک‌های مورد استفاده در ساخت محصول کیفیت خوبی دارند، بافت و الگوی روی آن خوب است و شباهت آن به پرچمدارها به تنهایی یکی از بهترین ویژگی‌ها و مشخصات گلکسی A14 5G است.

بررسی گلکسیA14  فایوجی از نظر نمایشگر

در این بخش از بررسی مشخصات گلکسی A14 5G به نمایشگر می‌رسیم. انتخاب سامسونگ برای این قسمت، یک نمایشگر 6.6 اینچی LCD است. این پنل فول اچ‌دی از رزولوشن 1080×2408 پیکسل و تراکم 400 پیکسل در هر اینچ پشتیبانی می‌کند.

نسبت کنتراست گوشی 1334 به 1 است که در ال‌سی‌دی‌های اخیر سامسونگ جزء ویژگی‌های استاندارد محسوب می‌شود اما بین محصولات رقیب، بهترین نیست. با این وجود، وقتی تصویر را از زوایای مختلف نگاه کنید تغییر چشمگیری در آن مشاهده نمی‌شود و در فضای بیرون هم تصویر نمای خوبی دارد. طبیعتاً از نظر کنتراست، این ال‌سی‌دی قابلیت رقابت با OLEDها را ندارد و از نظر روشنایی هم برخی از OLEDها از آن پیشی می‌گیرند.

بررسی گلکسی A14 فایوجی

منوی روان سازی حرکات هم دو گزینه برای تنظیم نرخ نوسازی دارد؛ یعنی حالت تطبیقی و حالت استاندارد. در حالت استاندارد، نرخ نوسازی همواره 60 هرتز است اما در حالت تطبیقی، خود گوشی بسته به شرایط نرخ نوسازی را تنظیم می‌کند. یعنی وقتی از گوشی استفاده می‌کنید نرخ نوسازی 90 هرتز است و بعد از چند ثانیه غیرفعال شدن، صرف نظر از اینکه نمایشگر چه چیزی را نمایش می‌دهد به 60 هرتز کاهش پیدا می‌کند. با این حال در بازی‌ها هم می‌توان نرخ نوسازی ثابت 90 هرتز را داشت و با اینکه GPU این گوشی جزء قدرتمندترین‌ها نیست، اما باز هم تصویر بسیار روان و چشم نوازی را ارائه می‌دهد.

بیشتر بخوانید:

بررسی ردمی نوت 10 پرو

بررسی پوکو X5 شیائومی

بررسی گلکسی A14 فایوجی از نظر دوربین

با بررسی گلکسی A14 فایوجی متوجه می‌شویم که در پنل پشتی این گوشی، سه لنز دوربین قرار دارد که شامل یک لنز 50 مگاپیکسلی به همراه یک لنز تشخیص عمق و یک ماکروی 2 مگاپیکسلی می‌شود. دوربین سلفی این گوشی هم نسبت به سری قبل پیشرفت چشمگیری داشته و حالا با دوربین 13 مگاپیکسلی جلوی این گوشی می‌توانید عکس‌های خوبی بگیرید.

اپلیکیشن دوربین این گوشی هم از نظر عملکردهای پایه، همان اپلیکیشنی است که در سایر گوشی‌های سامسونگ وجود دارد. حرکت دادن عمودی انگشت در هر جهتی منجر به جابجایی بین دوربین‌های جلو و پشت می‌شود و با حرکت دادن افقی می‌توانید بین حالت‌های عکاسی موجود جابجا شوید. گزینه مربوط به حالت ماکرو در تب More قرار دارد و حالت رزولوشن کامل دوربین اصلی را هم می‌توان از طریق گزینه‌های نسبت ابعاد، فعال کرد.

بررسی گلکسی A14 فایوجی

بررسی Galaxy A14 5G

کیفیت تصاویر دوربین اصلی برای گوشی با قیمت A14 سامسونگ خوب است. بررسی گلکسی A14 فایوجی نشان می‌دهد که جزئیات ثبت شده با دوربین اصلی خیلی خوب دیده می‌شوند؛ هر چند با کمی نویز همراه هستند. محدوده داینامیک و کنتراست تصاویر هم خوب است اما رنگ‌ها می‌توانستند بهتر باشند. تعادل سفیدی تصویر تقریباً خوب و دقیق است اما از نظر اشباع رنگ‌ها، کمبود حس می‌شود. در حالت استفاده از دوربین 50 مگاپیکسلی، جزئیات نسبتاً زیادی در تصویر مشاهده می‌شود؛ بخصوص در محیط‌های بیرونی. طبیعتاً در این حالت محدوده پویا کاهش یافته و نویز برجسته‌تر می‌شود.

در نور کم، دوربین اصلی گلکسی A14 از نظر محدوده پویا دچار مشکل می‌شود و ممکن است هایلایت‌های شدیدی ایجاد کند. این کار در تلاش برای تشکیل سایه‌ها انجام می‌شود که نسبتاً خوب ایجاد می‌شوند. در مجموع نتیجه نهایی چندان بد نیست هر چند به گوشی‌های پرچمدار شباهتی ندارد. در این حالت، رنگ‌ها دقیق، سطح اشباع خوب و جزئیات خوب هستند اما در سایه‌ها نویز زیادی دیده می‌شود. کیفیت تصاویر پرتره هم با این گوشی خیلی خوب است.

سامسونگ گلکسی A14 فایوجی قابلیت ضبط ویدیو 1080p با نرخ 30 فریم در ثانیه را دارد؛ هم با دوربین 50 مگاپیسکلی اصلی و هم با دوربین سلفی 13 مگاپیکسلی. جزئیات تصویر در حالت 1080p خیلی خوب است، رنگ‌ها نسبتاً گرم هستند و سطح اشباع در نقطه خوبی تنظیم شده است. سیستم لرزشگر دوربین هم عملکرد خوبی دارد اما ممکن است کمی لرزش در فیلم باقی بماند و در مجموع همان‌طور که انتظار می‌رود، لرزشگیری روی کیفیت فیلم تأثیر دارد و ممکن است جزئیات تصویر را از بین ببرد.

بررسی گلکسی A14 فایوجی از نظر عملکرد

همان‌طور که در ابتدای بررسی مشخصات فنی A14 5G سامسونگ اشاره شد، گوشی مورد استفاده برای این نقد و بررسی با پردازنده دایمنسیتی 700 ساخته شده که یک پلتفرم فایوجی نه چندان پیشرفته و نسبتاً قدیمی است که در گلکسی A13 فایوجی سال پیش هم از آن استفاده شده بود.

البته امسال هم مثل سال پیش، چند نسخه از A14 فایوجی وجود دارد و مدل دیگر این گوشی با پردازنده اگزینوس 1330 کار می‌کند که تراشه اختصاصی خود سامسونگ برای گوشی‌های اقتصادی‌تر است. این مدل، پردازنده نسبتاً قوی‌تری دارد و از نظر GPU هم بهتر است. در مجموع، می‌توان از مدل مجهز به تراشه اگزینوس انتظار عملکرد قوی‌تری داشت.

بررسی گلکسی A14 فایوجی

بررسی A14 سامسونگ

این گوشی در بنچمارک AnTuTu 9 به امتیاز 307886 دست پیدا کرد و تست‌های تک هسته‌ای و چند هسته‌ای گیک‌بنچ 5 را به ترتیب با امتیاز 530 و 1727 پشت سر گذاشت. در مجموع عملکرد این گوشی با چیپ‌ست دایمنسیتی 700 شبیه به سایر گوشی‌های دارای همین چیپ‌ست و بالاتر از میانگین این کلاس است. یکی از نکات خوب چیپ‌ست‌های دایمنسیتی این است که عملکرد خود را در طولانی مدت حفظ می‌کنند. این شرایط را به میزان زیادی برای گلکسی A14 هم شاهد هستیم؛ البته به غیر از یک افت عملکرد کوچک در نتایج تست CPU پس از یک ساعت. اما امتیازهای مربوط به تست فشار GPU خوب و قوی بودند.

در نظر داشته باشید که این امتیازها برای نسخه دایمنسیتی 700 است و نسخه اگزینوس آن عملکرد بهتری دارد.

بیشتر بخوانید:

بررسی گلکسی S22 اولترا

بررسی گلکسی A32 فایوجی

بررسی گلکسی A14 فایوجی از نظر باتری و ماندگاری شارژ

در این قسمت از بررسی A14 سامسونگ به بخش باتری می‌رسیم. مشخصات گلکسی A14 5G نشان می‌دهد که این گوشی هم مثل حدود 80 درصد از گوشی‌های امروزی با باتری 5000 میلی‌آمپرساعتی عرضه شده است.

با بررسی گلکسی A14 فایوجی متوجه می‌شویم که می‌توان 31 ساعت و نیم به طور پیوسته با این گوشی صحبت کرد و 16 ساعت و 42 دقیقه با آن ویدیو تماشا کرد. زمان وب‌گردی پیوسته هم با این گوشی 19 ساعت و 29 دقیقه است. همان‌طور که قبلاً اشاره شد، این آمار و ارقام مربوط به نسخه دایمنسیتی 700 هستند. نسخه اگزینوس احتمالاً عملکرد متفاوتی خواهد داشت.

گلکسی A14 از شارژ 15 وات پشتیبانی می‌کند که چنین سرعت شارژی حتی برای گوشی‌هایی در این سطح پایین محسوب می‌شود. این گوشی ظرف 30 دقیقه 30 درصد شارژ می‌شود و رسیدن آن به شارژ کامل، 2 ساعت و 22 دقیقه زمان می‌برد. برخی گوشی‌های ارزان قیمت و اقتصادی، کندتر از A14 فایوجی شارژ می‌شوند اما برخی از رقبا در این سطح، به راحتی A14 را شکست می‌دهند.

بررسی گلکسی A14 فایوجی از نظر صدا

در قسمت پایین گلکسی A14 یک اسپیکر وجود دارد؛ این درحالی‌‌است‌که خیلی از محصولات رقیب حتی در همین رده قیمتی، اسپیکر استریو دارند. ارزان‌ترین گوشی سامسونگ با اسپیکر استریو، گلکسی A33 5G است که نسبت به گلکسی A14 فایوجی 35 تا 40 دلار گران‌تر است.

بررسی گلکسی A14 فایوجی

بررسی گلکسی A14 فایوجی

در هر صورت، A14 از نظر تست بلندی صدا رتبه خوبی کسب کرد که نسبت به مدل‌های سری A چندان بد نیست. کیفیت صدا هم خیلی خوب است و با اینکه اسپیکرهای این گوشی از نظر باس قدرت زیادی ندارند اما صداهای وکال و زیر کاملاً شفاف و خوب هستند.

بررسی گلکسی A14 فایوجی از نظر نرم‌افزاری

گلکسی A14 فایوجی با اندروید 13 و رابط کاربری One UI Core 5.0 عرضه می‌شود که جدیدترین نسخه از این سیستم‌عامل است. پس در مجموع این گوشی هم از نظر نرم‌افزاری شبیه به سایر گوشی‌های رده بالای گلکسی است به غیر از اینکه یکسری از امکانات خاص این گوشی‌ها از آن حذف شده است؛ از جمله سرویس سامسونگ پی (به جای آن GPay وجود دارد)، دستیار بیکسبی، پوشه امن، سرویس ویندوز لینک، حالت Easy و اپلیکیشن Good Lock برای تنظیمات پیشرفته.

بررسی گلکسی A14 فایوجی

تجربه کار با One UI 5.0 Core آشنا و راحت است. کشوی اپلیکیشن، سایه اعلان‌ها، اپلیکیشن‌های اخیر، صفحه قفل و صفحه اصلی همگی مثل همیشه هستند، همچنین منوی تنظیمات. انتخاب رنگ طراحی و منوها بر اساس پس زمینه گوشی انجام می‌شود اما این بار از نظر ترکیبات رنگ، گزینه‌های بیشتری دارید و این رنگ‌ها به آیکون اپلیکیشن‌ها هم اعمال می‌شوند. بررسی گلکسی A14 فایوجی نشان می‌دهد که این گوشی حالت همیشه روشن را برای نمایشگر ندارد.

حالا ویجت‌ها روی هم جمع می‌شوند و می‌توانید با یک حرکت ساده انگشت بین آنها جابجا شوید. البته برخی از اپلیکیشن‌ها از این حالت پشتیبانی نمی‌کنند. برای باز کردن قفل اکثر اپلیکیشن‌ها می‌توانید از حسگر اثرانگشت کنار گوشی استفاده کنید اما امکان استفاده از قفل چهره در کنار آن یا به جای آن هم وجود دارد. در مجموع مشخصات گلکسی A14 5G از نظر پکیج نرم‌افزاری شبیه به سایر گوشی‌های سامسونگ است، به همراه اپلیکیشن گالری خود سامسونگ، یک فایل منیجر اختصاصی و مرورگر اینترنت خود سامسونگ.

نتیجه گیری

به عنوان نتیجه نهایی بررسی Galaxy A14 5G می‌توان گفت که این گوشی ویژگی هیجان‌انگیز و قابل توجهی ندارد و البته برای گوشی که به عنوان یک محصول اقتصادی و مقرون‌به‌صرفه طراحی شده، این انتظار وجود داشت و با در نظر گرفتن قیمت A14 سامسونگ ، شرایط کمی متفاوت می‌شود.

بررسی گلکسی A14 فایوجی و تجربه کار با آن نشان داد که این گوشی نسبت به بیشتر گوشی‌های هم رده کندتر شارژ می‌شود. نمایشگر گلکسی A14 فایوجی به اندازه محصولات رقیب پرنور نیست و نبود دوربین اولترا واید هم ناامید کننده است. اما این نقطه ضعف‌ها، گلکسی A14 فایوجی را به عنوان یک گزینه خوب از رده خارج نمی‌کنند. بخصوص با در نظر گرفتن نقاط قوت این گوشی از جمله ماندگاری شارژ، کیفیت خوب دوربین پشت و دوربین سلفی. همچنین به غیر از مشخصات فنی A14 5G سامسونگ از نظر نرم‌افزاری هم این گوشی با جدیدترین نسخه اندروید و One UI ارائه شده است.

در مجموع می‌توان گفت که گلکسی A14 فایوجی هم یکی دیگر از محصولات قوی شرکت سامسونگ است که می‌تواند رضایت کاربرانی که به دنبال یک گوشی اقتصادی خوب و قوی هستند را جلب کند.

سوالات متداول

قیمت گلکسی A14 فایوجی چقدر است؟

قیمت گلکسی A14 فایوجی در زمان نگارش این مقاله حدود 8.100.000 تا 8.300.000 تومان است.

گلکسی A14 چه نقاط قوتی دارد؟

ماندگاری شارژ عالی، اندروید 13 با رابط کاربری One UI که پر از امکانات است، دوربین اصلی قوی و سلفی‌های باکیفیت جزء نقاط قوت این گوشی هستند.

نقطه ضعف‌های گلکسی A14 فایوجی چیست؟

کند بودن سرعت شارژ، کم بودن نسبی روشنایی و کنتراست نمایشگر، نداشتن دوربین اولترا واید و قوی نبودن دوربین ماکرو.

بیشتر بخوانید:

منبع: gsmarena

نظر شما درباره سامسونگ گلکسی A14 فایوجی و امکانات این گوشی چیست؟ دیدگاه خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو به اشتراک بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو