معرفی انیمیشن Nimona از سرویس آنلاین نتفلیکس

منبع: فوت و فن

3

1402/3/1

16:44


یکی از همین موارد نیز انیمیشن نیمونا (Nimona) است که بر اساس کتاب‌های کمیکی به همین نام نوشته ان دی استیونسون ساخته شده است، کسی که به‌عنوان خالق و مدیر اجرایی انیمیشن سریالی شی را و شاهزاده‌های قدرت (She-Ra and the Princesses of Power) شناخته می‌شود.

معرفی انیمیشن Nimona از سرویس آنلاین نتفلیکس

هالیوود در زمینه اقتباس از کتاب‌های کمیک سابقه بسیار موفقی دارد و مشهورترین نمونه‌های آن نیز مربوط به ساخت فیلم‌های لایو اکشن و ابرقهرمانی بر اساس شخصیت‌هایی همچون بتمن، کاپیتان آمریکا، هالک و غیره است. با این وجود، کاراکترهای ناشناخته کمیک بوکی نیز این فرصت را دارند تا در دنیای سینما بدرخشند.

یکی از همین موارد نیز انیمیشن نیمونا (Nimona) است که بر اساس کتاب‌های کمیکی به همین نام نوشته ان دی استیونسون ساخته شده است، کسی که به‌عنوان خالق و مدیر اجرایی انیمیشن سریالی شی را و شاهزاده‌های قدرت (She-Ra and the Princesses of Power) شناخته می‌شود. انیمیشن «نیمونا» در ژانرهای علمی تخیلی، ماجراجویی و کمدی است و در ادامه بیشتر به معرفی آن می‌پردازیم.

اتفاقات این انیمیشن در جهانی جریان دارد که ترکیبی منحصربه‌فرد از عناصر مدرن، جادویی و قرن وسطایی است و داستان دختر نوجوانی به نام نیمونا را روایت می‌کند که قابلیت تغییر شکل دادن را دارد و قادر است به هر انسان یا حیوانی تبدیل شود. شوالیه‌ای به نام بالیستر بلک‌هارت در مأموریتی برای ترور نیمونا قرار دارد اما زمانی که برای این شوالیه پاپوش دوخته می‌شود، شرایط بسیار پیچیده‌تر از قبل می‌شود. از قضا، مشخص می‌شود که تنها فردی که می‌تواند بی‌گناهی این شوالیه را ثابت کند، خود نیمونا است.

معرفی انیمیشن Nimona از سرویس آنلاین نتفلیکس

عوامل سازنده انیمیشن Nimona

سکان کارگردانی انیمیشن «نیمونا» را نیک برونو و تروی کوآن در دست دارد، کسانی که هر دو قبلاً تجربه کار در زمینه انیمیشن را دارند. برونو در فیلم‌های بزرگ و بلاک‌باستری همچون ریو (Rio)، فرنچایز عصر یخ‌بندان (Ice Age) و هورتون صدایی می‌شنود (Horton Hears a Who) فعالیت داشته و این در حالی است که تروی کوآن سابقه کار در انیمیشن Mickey’s Once Upon a Christmas، انیمیشن The Tigger Movie و انیمیشن Curious George را دارد. فیلم‌نامه انیمیشن «نیمونا» را نیز مارک هیمز قلم زده است.

داستان انیمیشن Nimona

خلاصه داستان رسمی منتشر شده برای انیمیشن «نیمونا» از سوی سرویس آنلاین نتفلیکس به شرح زیر است:

«زمانی که یک شوالیه‌ای به نام بالیستر بلکهارت با صداپیشگی ریز احمد در دنیای قرون وسطایی و آینده محور به‌خاطر جرمی که مرتکب نشده، متهم می‌شود، تنها کسی که می‌تواند به او در اثبات بی‌گناهی‌اش کمک کند، نیمونا با صداپیشگی کلویی گریس مورتز است، یک نوجوان بداخلاق و شلوغ‌کار که اتفاقاً همان موجود با قابلیت تغییر شکلی است که بالیستر قصد نابودی‌اش را داشته است.

اما حالا که تمام پادشاهی به دنبال پیدا کردن بالیستر است، نیمونا بهترین و احتمالاً تنهاترین کمکی است که او می‌تواند به آن امید داشته باشد. همان‌طور که خط میان قهرمانان، تبهکاران و هیولاها شروع به محو شدن می‌کند، این دو تصمیم می‌گیرند تا یک ویرانی بزرگ ایجاد کنند تا بالیستر بتواند بار دیگر نام و آوازه‌اش را از اتهام پاک کند.»

صداپیشه‌های انیمیشن Nimona

کلویی گریس مورتز شخصیت اصلی انیمیشن «نیمونا» را صداپیشگی می‌کند. این بازیگر آمریکایی از زمان کودکی در دنیای سینما حضور داشته و قبلاً نیز در فیلم‌های اقتباسی از کتاب‌های کمیک همچون فیلم‌های Kick-Ass حضور داشته است. کلویی گریس مورتز همچنین با کارگردان‌های بزرگ و نام آشنایی همچون مارتین اسکورسیزی در فیلم هوگو (Hugo) و تیم برتون در فیلم سایه‌های سیاه (Dark Shadows) کار کرده است.

این در حالی است که کلویی گریس مورتز در دنیای سریال نیز حضور داشته است. او همچنین با صداپیشگی انیمیشن ناآشنا نیست و قبلاً صداپیشه انیمیشن‌های My Friends Tigger and Pooh و همچنین انیمیشن خانواده آدامز (The Addams Family) بوده است. در کنار وی نیز ریز احمد صداپیشگی شخصیت شوالیه بالیستر بلک‌هارت را برعهده دارد. این بازیگر بریتانیایی از جمله بازیگران سرشناس و محبوب به شمار می‌رود که جایزه امی را کسب کرده و چندین بار نیز برای جایزه اسکار و گلدن گلوب نامزد شده است. از جمله فیلم‌های برجسته او نیز می‌توان به فیلم روگ وان (Rogue One)، فیلم جیسون بورن (Jason Bourne) و فیلم صدای متال (Sound of Metal) اشاره کرد.

یوجین لی یانگ نیز دیگر صداپیشه حاضر در انیمیشن «نیمونا» به شمار می‌رود که صداپیشگی شخصیت امبروسیوس گلدنلیون را در دست دارد. این بازیگر سابقه کارگردانی و تهیه‌کنندگی را نیز دارد و از شهرت قابل‌توجهی نیز برخوردار است.

تاریخ پخش انیمیشن Nimona

انیمیشن «نیمونا» در ابتدا قرار بود در سال ۲۰۲۲ میلادی پخش شود اما پس از اینکه دیزنی در سال ۲۰۲۱ میلادی به‌صورت رسمی استودیو بلو اسکای را تعطیل کرد، ساخت این فیلم نیز کنسل شد. اما سرویس نتفلیکس این پروژه را در دست گرفت و آن را تولید کرد. حالا این انیمیشن قرار است در تاریخ ۳۰ ژوئن سال ۲۰۲۳ میلادی (جمعه ۹ تیر ‍۱۴۰۲) روی این سرویس آنلاین پخش شود.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو