اپل علامت تجاری xrProOS را به‌طور مخفیانه ثبت کرده است

منبع: ترنجی

4

1402/3/1

20:05


تنها دو هفته تا برگزاری رویداد 2023 WWDC، به‌نظر می‌رسد که اپل به‌طور مخفیانه برای ثبت علامت تجاری xrProOS مربوط به هدست واقعیت ترکیبی خود، درخواست داده است.

اپل علامت تجاری xrProOS را به‌طور مخفیانه ثبت کرده است

تنها دو هفته تا برگزاری رویداد 2023 WWDC، به‌نظر می‌رسد که اپل به‌طور مخفیانه برای ثبت علامت تجاری xrProOS مربوط به هدست واقعیت ترکیبی خود، درخواست داده است.

علامت تجاری xrProOS اپل

طبق سوابق آنلاین، شرکت “Deep Dive LLC” یک درخواست ثبت علامت تجاری برای “xrProOS” با فونت SF Pro اپل را در تاریخ 18 می در آرژانتین، ترکیه و فیلیپین ارائه کرده است. همان شرکت در اوایل این ماه برای علامت تجاری “xrOS” در SF Pro در نیوزیلند درخواست داده بود و به‌احتمال‌زیاد اپل پشت هر دو پرونده است زیرا این شرکت برای محافظت از مالکیت معنوی مرتبط با هدست خود، به‌صورت مخفیانه و با یک شرکت ثالث اقدام به ثبت علامت تجاری می‌کند.

Deep Dive LLC همچنین در تاریخ 18 مه برای xrProOS در استرالیا، نیوزلند و بریتانیا درخواست داده، اما بدون استفاده از فونت SF Pro. طبق سوابق، این شرکت برای اولین بار در تاریخ 27 آوریل در جامائیکا برای این علامت تجاری اقدام کرده است. جامائیکا اغلب جایی است که اپل برای اولین بار برای ثبت علائم تجاری مرتبط با محصولات آینده خود درخواست می‌کند، زیرا این کشور فاقد پایگاه داده علامت تجاری آنلاین قابل جستجو است که به این شرکت کمک می‌کند تا رازداری خود را حفظ کند.

علامت تجاری xrProOS اپل

علامت تجاری xrProOS اپل

این اولین باری است که نام xrProOS گزارش می‌شود و مشخص نیست که اپل چگونه قصد دارد از این نام استفاده کند. مارک گورمن از بلومبرگ بیان می‌کند که سیستم‌عامل هدست اپل xrOS نام خواهد داشت، بنابراین باید دید که نام xrProOS چگونه در برنامه‌های اپل قرار می‌گیرد. گورمن “Reality Pro” را به‌عنوان نام بالقوه هدست اپل معرفی کرده و xrProOS اگر به نحوی از آن استفاده شود، علامت تجاری Pro را منعکس می‌کند.

دیگر علائم تجاری گزارش‌شده قبلی در ارتباط بالقوه با هدست اپل عبارتند از Reality One ،Reality Processor ،Optica و Deep Screen، اما مشخص نیست که آیا هر یک از این نام‌ها واقعاً استفاده خواهند شد یا خیر. برخی از این علائم نیز توسط یک شرکت شخص ثالث دیگر به نام “Immersive Health Solutions LLC” ثبت شده‌اند.

انتظار می‌رود اپل هدست AR/VR و ابزارهای توسعه‌دهنده مرتبط با آن را در جریان رویداد اصلی 2023 WWDC خود در تاریخ 5 ژوئن/15 خرداد معرفی کند و این هدست احتمالاً در اواخر سال جاری برای عموم عرضه خواهد شد. انتظار می‌رود این دستگاه ترکیبی از ویژگی‌های واقعیت مجازی و واقعیت افزوده را ارائه دهد که با ردیابی دست و چشم قابل کنترل است. قیمت این هدست در ایالات‌متحده حدود 3000 دلار تخمین زده می‌شود و طبق گزارش‌ها، یک بسته باتری خارجی نیز خواهد داشت.

نظر شما درباره علامت تجاری xrProOS اپل چیست؟

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو