پیش بینی میزان پرداخت کارمزد ماهانه اصناف مختلف [+جدول]

منبع: تکراتو

4

1402/3/1

21:34


میزان پرداخت کارمزد ماهانه اصناف مختلف در یک جدول منتشر شده است که می‌توانید در ادامه ببینید. با این وضعیت، تنها 10 درصد از اهالی کسب‌وکار معاف از پرداخت کارمزد می‌شوند.

پیش بینی میزان پرداخت کارمزد ماهانه اصناف مختلف [+جدول]

میزان پرداخت کارمزد ماهانه اصناف مختلف در یک جدول منتشر شده است که می‌توانید در ادامه ببینید. با این وضعیت، تنها 10 درصد از اهالی کسب‌وکار معاف از پرداخت کارمزد می‌شوند.

طبق بررسی‌هایی که بانک مرکزی انجام داده است، میزان پرداخت کارمزد ماهانه اصناف مختلف اعلام شده است که در آن می‌بینیم، از 1 خردادماه 1402، 90 درصد از کسب‌وکارهای دارای دستگاه کارت‌خوان باید بابت تراکنش‌های انجام شده مبلغی را به‌عنوان کارمزد بپردازند. البته ظاهراً آنطور که در جدول زیر منتشر شده است، بانکها هنوز هم بیشترین میزان کارمزد را می‌پردازند.

بیشتر بخوانید: ابلاغ نرخ جدید کارمزد خدمات بانکی الکترونیکی و ریالی [+جدول]

میزان پرداخت کارمزد ماهانه اصناف مختلف چقدر است؟

در اجرای گام اول دریافت کارمزد از پذیرندگان یا دارندگان دستگاه‌‌های کارتخوان ۲۳۹ کدصنف از ۲۸۰ صنف تعریف‌شده مشمول پرداخت کارمزد خواهند شد. بانک مرکزی برای اجرای نظام کارمزد سه‌گام پیش‌بینی کرده است که در اولین گام صنوفی که میانگین مبلغ تراکنش‌‌شان بیش از ۴۰۰ هزار تومان است مشمول پرداخت کارمزد خواهند شد و باید به‌ازای هر تراکنش تا سقف ۶۰۰ هزار تومان، ۱۲۰ تومان و برای مبالغ بیشتر باید ۲ ده‌هزارم (۰.۰۰۰۲) مبلغ تراکنش تا سقف چهار‌هزار تومان کارمزد پرداخت کنند.

بررسی‌های بانک مرکزی نشان می‌دهد سقف کارمزد ماهانه‌ای که هر کدام از این کسب‌وکارها باید پرداخت کنند چندان زیاد نیست و هنوز بیشترین میزان کارمزد را بانک‌ها پرداخت خواهند کرد. بانک‌ها به ازای هر تراکنش تا سقف ۱۶ هزار تومان کارمزد می‌پردازند. گفتنی است که پلتفرم‌های اینترنتی نیز مشمول گام اول اجرای این طرح می‌شوند.

میزان پرداخت کارمزد ماهانه اصناف مختلف چقدر است؟

متوسط مبلغ کارمزد کسب‌وکارهای مختلف

بررسی صورت‌گرفته از سمت بانک مرکزی نشان می‌دهد به‌ عنوان مثال صنف لوازم‌یدکی اتومبیل روزانه به صورت میانگین هشت تراکنش روی دستگاه‌‌های کارتخوان‌شان انجام می‌شود که متوسط مبلغ هر تراکنش تقریباً ۴۲۹ تومان است، بدین‌ترتیب هزینه کارمزد روزانه‌شان ۹۶۰ تومان خواهد شد و ماهانه باید ۲۸ هزار و ۸۰۰ تومان کارمزد بدهند.

همچنین متوسط مبلغ تراکنش‌های پوشاک بزرگسال طبق بررسی‌های شاپرک تقریباً ۳۸۹ هزار تومان است و با احتساب متوسط 5 تراکنش در روز این صنف باید روزانه ۶۰۰ تومان کارمزد پرداخت کنند و میزان کارمزد ماهانه‌شان تقریباً ۱۸ هزار تومان خواهد شد.

گام دوم اجرای این نظام پیش‌بینی شده است که به فاصله یک‌ماه با گام اول اجرایی خواهد شد. در آن گام تمامی اصناف به‌جز نانوایی‌ها، سوپرمارکت‌ها و بقالی‌ها مشمول پرداخت کارمزد خواهند شد.

بررسی‌های بانک مرکزی نشان می‌دهد متوسط مبلغ تراکنش‌ها در فروشگاه‌ها و دکه‌های سیگار ۱۲۵ هزار تومان است که میانگین تعداد تراکنش‌ها در این دکه‌ها به ۲۷ تراکنش می‌رسد از همین رو آنها باید روزانه سه هزار و ۲۴۰ تومان کارمزد پرداخت کنند که میزان کارمزد ماهانه‌شان تقریباً حدود ۹۷ هزار تومان خواهد بود.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص میزان پرداخت کارمزد ماهانه اصناف مختلف چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو