معرفی سریال Kaleidoscope | سرقت ۷ میلیاردی با چاشنی جانکارلو اسپوزیتو

معرفی سریال Kaleidoscope | سرقت ۷ میلیاردی با چاشنی جانکارلو اسپوزیتو


منبع: گیمفا

5

1402/3/2

11:34


سریال Kaleidoscope اثری در ژانر سرقت می‌باشد که از روایتی جالب توجه و منحصر به فرد بهره برده است.

معرفی سریال Kaleidoscope | سرقت ۷ میلیاردی با چاشنی جانکارلو اسپوزیتو

سریال Kaleidoscope اثری در ژانر سرقت می‌باشد که از روایتی جالب توجه و منحصر به فرد بهره برده است.

تاکنون آثار بسیاری حول محور فرار و سرقت در مدیوم تلویزیون به نمایش درآمده که از مشهورترین آن‌ها می‌توان به سریال‌های Money Heist (سرقت پول) و Prison Break (فرار از زندان) اشاره کرد. آثاری که حول محور یک شخص یا اشخاصی جریان دارد که برای رویارویی با نابرابری‌های اجتماعی و سیاسی، به بهانه‌های مختلف با قانون روبرو شده و لحظاتی ناب و هیجان‌انگیز را رقم زده‌اند.

با این حال در سریال‌های نام برده شده، شما باید طی یک رویه از پیش تعیین شده به مشاهده این آثار بپردازید که در نهایت به قسمت نهایی رسیده و شاهد پایان ماجراجویی‌های شخصیت‌های داستان باشید. برخلاف رویه نام برده شده، آیا تا به حال با خود فکر کرده‌اید که چه می‌شد اگر برای تماشای یک سریال، هیچ اجباری برای تعیین مسیر آغاز و پایان یک اثر در نظر گرفته نشود و شما طبق علاقه شخصی، به مشاهده قسمت‌ها و فصل‌های آن بپردازید؟ آن هم سریالی که بازیگری کاریزماتیک و جذاب همچون جانکارلو اسپوزیتو را در قامت رهبر گروهی سارق به شما معرفی خواهد کرد؟

برای پاسخ به این سوالات، باید شما را با سریالی تحت عنوان Kaleidoscope آشنا کنیم. مجموعه‌ای تلویزیونی که ثابت می‌کند هنوز می‌توان به خلاقیت کمپانی نتفلیکس امیدوار بود تا بلکه شاهد اثری سراسر هیجان و آدرنالین باشیم. سریالی که در این هفته به شما معرفی خواهیم کرد و روند غیرخطی و منحصر به فرد آن را برایتان شرح خواهیم داد. پس در ادامه با ما همراه باشید.

  • نام سریال: Kaleidoscope
  • نام سریال به فارسی: زیبابین
  • ژانر: درام سرقت‌محور
  • سال پخش: ۲۰۲۳
  • وضعیت: پایان فصل نخست
  • تعداد قسمت: ۸
  • خالق سریال: اریک گارسیا
  • بازیگران: جانکارلو اسپوزیتو، روفس سوئل، پاز وگا، روزالین البیه، جای کورتنی، پیتر مارک کندال و تاتی گابریل

پس از پایان سریال پرطرفدار Money Heist کمپانی نتفلیکس نیازمند اثری مشابه در ژانر سرقت بود تا بتواند دوباره توجهات را به سمت خود جلب نماید؛ آن هم زمانی که نسخه کره‌ای Money Heist به عنوان یک کپی نه چندان جذاب از سریال اصلی به شمار رفته و از هیچ ویژگی جدید و قابل توجهی بهره نبرده است. اینجا بود که سر و کله ایده‌ای جدید در سریالی تحت عنوان Kaleidoscope شکل گرفت.

مهمترین و بزرگترین موضوعی که در مواجه با سریال Kaleidoscope باید از آن اطلاع داشته باشید، روایت غیرخطی وقایع آن می‌باشد که به خودی خود ایده‌ای بکر و ناب در مدیوم تلویزیون به شمار می‌رود. بدین گونه که قسمت‌های فصل نخست هیچ ترتیب اجباری نداشته و شما بسته به علاقه شخصی می‌توانید به مشاهده آن بپردازید. البته که اگر خواستار مشاهده آن طبق یک رویه از پیش تعیین شده باشید نیز در پایان این مقاله ما برای شما یک ترتیب ارزشمند را مهیا کرده‌ایم.

سریال Kaleidoscope یک بازه زمانی حدوداً ۲۵ ساله حول محور سرقتی بزرگ را به تصویر کشیده و در اصل روایتی در ۳ برهه زمانی را شامل می‌شود که هیچ روند خطی نداشته و شما با هر ترتیبی می‌تواند به مشاهده وقایع این سریال پرداخته و به راحتی از رخدادها و روند این سرقت اطلاع پیدا خواهید کرد.

در این سریال شاهد دزدی بسیار باهوش و حرفه‌ای به نام لئو پاپ با هنرنمایی جانکارلو اسپوزیتو هستیم. کسی که در سال ۲۰۱۲ و زمان وقوع یک طوفان هولناک، در نظر دارد تا سرقتی ۷ میلیارد دلاری را آغاز نماید. سرقتی بسیار خطرناک، غیرقابل پیش‌بینی و هیجان‌انگیز که پای شخصیت‌های گوناگونی را به داستان باز کرده و در حالی که هیچکدام از آن‌ها به یکدیگر اعتماد ندارند، باید با قدرتمندترین دشمن خود یعنی دولت و پلیس به رویارویی پرداخته و در نهایت به گاوصندوقی امنیتی نفوذ نمایند.

داستان Kaleidoscope از ۲۴ سال پیش از آغاز سرقت شکل گرفته و تا ۶ ماه پس از آن روایت می‌شود. نتفلیکس با الهام از طوفان آمریکا در دهه ۲۰۱۰ و نابودی بی‌شمار اوراق و سند قرضه داستانی را روایت کرده که مملو از عناصری همچون عشق، دوستی، خیانت، تعهد، دروغ و پول‌پرستی می‌باشد. لئو پاپ که با هنرنمایی تماشایی جانکارلو اسپوزیتو نسخه مسن پروفسور از سریال Money Heist را یادآور می‌شود، قصد دارد تا با به راه انداختن این سرقت، ضربه‌ای کاری بر دولت واردکرده و انتقامی پر سر و صدا را به سرانجام برساند.

در هر قسمت از این مجموعه تلویزیونی، شاهد رویارویی هیجان‌انگیزی بین سارقین و نیروهای دولتی و پلیس هستیم که به بازی موش و گربه جذابی تبدیل شده است. سارقین باید با توسل به طوفان و هرج و مرج ایجاد شده حول محور آن، وارد گاوصندوقی بسیار حساس و امنیتی بشوند که می‌تواند زندگی‌شان را زیر و رو نماید. در سمت مقابل نیز نیروهای دولتی و پلیس برای پیدا کردن این گروه دست به انجام هر کاری می‌زنند تا بتوانند نقشه بزرگشان را خنثی نمایند.

در حالی که روند این سریال به مانند Money Heist می‌تواند گاهاً غیرمنطقی و تخیلی جلوه نماید اما روایت هیجانی آن و شخصیت‌های متنوع و غیرقابل پیش‌بینی‌اش به حدی مخاطب را به خود درگیر می‌کند که دیگر کسی در بحبوهه یک سرقت پر زد و خورد به دنبال منطق و چرایی داستان نخواهد بود.

مخصوصاً این که شیوه غیرخطی Kaleidoscope باعث شده تا تجربه هر بیننده با دیگری متفاوت جلوه نماید. با وجود آن که کمپانی نتفلیکس پیشنهاداتی را برای درک بهتر داستان ارایه کرده ولی فیلم‌نامه Kaleidoscope به حدی جذاب و غیرمنتظره است که پس از تماشای ۲ قسمت اول، مخاطب با دنیا و شخصیت‌های آن ارتباط گرفته و می‌تواند مسیر منحصر به فرد خود را در پیش بگیرد.

در پایان باید گفت که مجموعه تلویزیونی Kaleidoscope می‌تواند جنبه متفاوتی از سرگرمی را برای شما به ارمغان بیاورد که حتی المان‌هایی از آثار کارگردانی مشهور همچون کوئنتین تارانتینو را شامل می‌شود که به خودی خود مخاطب را شگفت‌زده خواهد کرد.

اگر که نسبت به تماشای غیرخطی سریال Kaleidoscope نامطمئن هستید و روند وقایع آن برای شما گنگ و مبهم بوده است، می‎توانید ترتیب تماشای زیر را دنبال کرده و از سرقتی جذاب و هیجان‌انگیز به رهبری جانکارلو اسپوزیتو و باقی دار و دسته‌اش لذت ببرید (توجه داشته باشید که رنگ‌های نام برده شده به عنوان اسامی قسمت‌ها در نظر گرفته می‌شود).

  • قسمت بنفش: ۲۴ سال پیش از شروع سرقت
  • قسمت سبز: ۷ سال پیش از شروع سرقت
  • قسمت زرد: ۶ هفته پیش از شروع سرقت
  • قسمت نارنجی: ۳ هفته پیش از شروع سرقت
  • قسمت آبی: ۵ روز پیش از شروع سرقت
  • قسمت سفید: روز شروع سرقت
  • قسمت قرمز: فردای روز شروع سرقت
  • قسمت صورتی: ۶ ماه پس از شروع سرقت

منبع: گیمفا

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو