چرا باید به فرزندتان جرات اعتراض بدهید؟!

چرا باید به فرزندتان جرات اعتراض بدهید؟!


منبع: نم نمک

8

1402/3/2

14:10


در این مطلب جدید در سال 1402 و سال 2023 ، به فرزندتان جرات اعتراض بدهید و چگونه به فرزندمان عزت نفس بدهیم و تکینیک های تربیت کودک شجاع و قوی و اجازه گرفتن کودکان و نشانه عزت نفس پایین کودک و رفتار صحیح با فرزند خود در دوران بلوغ در نم نمک.

چرا باید به فرزندتان جرات اعتراض بدهید؟!

چرا باید به فرزندتان جرات اعتراض بدهید

اگر میخواهید فرزندتان در جامعه زمانی که دیگران به او آسیب میزنند یا تقاضای اشتباه دارند ، جرات اعتراض یا سوال کردن را داشته باشد....

چرا باید به فرزندتان جرات اعتراض بدهید؟!

چرا باید به فرزندتان جرات اعتراض بدهید؟!

به فرزندتان جرات اعتراض بدهید

  • دیگه نبینم با پدر ومادرت اینجوری حرف بزنی!
  • ️صدات رو نشنوم
  • ️ دیگه نشنوم از این حرفا بزنی
  • ️این مسائل چرا نداره چون من میگم
  • ️این مسائل به تو ربطی نداره

اگر میخواهید فرزندتان در جامعه زمانی که دیگران به او آسیب میزنند یا تقاضای اشتباه دارند ، جرات اعتراض یا سوال کردن را داشته باشد ، اجازه دهید در محیط امن خانه ابراز وجود کند.

بجای خاموش کردن یا از کار انداختن فرزندتان برای همه عمر روش درست اعتراض یا ابراز وجود را بیاموزید :

میدونم انجام این کار رو دوست نداری احساس میکنی بی انصافیه ، حق داری اما وقتی داد میزنی من نمیتونم کمکت کنم.

ایجاد عزت نفس در کودک

هر کودکی فوق العاده و خاص است. با این حال ، عزت نفس با گفتن مداوم این واقعیت به آنها ایجاد نمی شود. همچنین ، پاداش دادن مداوم به آنها باعث ایجاد عزت نفس در آنها نمی شود. کودکان عزت نفس را از شکست ها و موفقیت های خود بدست می آورند. به همین دلیل است که والدین هوشمند می توانند اعتماد به نفس را برای مقابله با چالش های زندگی روزمره در کودکان ایجاد کنند.

8 نکته برای ایجاد عزت نفس در کودکان

به فرزندانتان حق انتخاب بدهید :

مهم است که به فرزندانتان اجازه دهید خودشان انتخاب کنند. با این حال ، این انتخاب ها باید در مجموعه ای از گزینه هایی باشد که خودتان تعیین می کنید. به عنوان مثال ، به آنها حق انتخاب غذایی برای خوردن صبحانه بدهید. این کار به فرزندان شما قدرت می دهد ، زیرا آنها می توانند انتخاب های ساده ای در سنین پایین داشته باشند به همین ترتیب زمانیکه بزرگ می شوند ، می توانند انتخاب های سخت تری داشته باشند.

به فرزندتان جرات اعتراض بدهید

به آنها مسئولیت دهید :

به فرزندان خود از سنین پایین مسئولیت هایی در حوزه کارهای خانه بدهید؛ کارهایی مانند مراقبت از حیوان خانگی خانواده ، تمیز کردن میز شام ، یا مرتب کردن اسباب بازی های خود. این مسئولیت ها موجب تقویت مهارت های حل مسئله آنها می شود و به کودکان احساس شایستگی بیشتری می کنند. با این حال باید توجه داشت که کارهای محوله به کودکان نباید برای سن آنها زیاد باشد ، زیرا باعث می شود احساس کنند که بیش از حد کار می کنند.

برای کودکانتان وقت صرف کنید :

باید برای پیاده روی ، آموزش دوچرخه سواری یا لذت بردن از صرف غذا با فرزندتان وقت بگذارید. وقت گذراندن با کودکان پیوند بین والدفرزند را محکم می کند و به آنها اطمینان می دهد که در صورت شکست از آنها حمایت خواهید کرد.

به کودکان نشان دهید هیچ کس کامل نیست :

وقتی فرزندتان اشتباه می کند یا شما را ناامید می کند ، واکنش شما برای احساس او نسبت به خودش در آینده بسیار مهم است. واکنش بیش از حد باعث ایجاد اعتماد به نفس نمی شود. به آنها توضیح دهید که هیچ کس از آنها انتظار ندارد که کامل باشند و مثال هایی در این زمینه برای آنها بیان کنید.

به فرزندتان جرات اعتراض بدهید

به آنها اجازه دهید از اشتباهات خود بیاموزند :

کارهایی را که خودشان می توانند انجام دهند ، انجام ندهید ، یا به سوالاتی که خودشان می توانند بفهمند ، پاسخ ندهید.به فرزندان خود فضایی بدهید تا خودشان کارهای پیش روی خود را انجام دهند. این کار به آنها کمک می کند تا مهارت های جدیدی را توسعه دهند و از وابستگی بیش از حد به شما جلوگیری کنند. با این حال ، شما باید صبور باشید زیرا آنها سعی می کنند این کار را به تنهایی انجام دهند. زمانیکه آنها با موفقیت از عهده امور پیش روی خود بر می آیند ، اعتماد به نفس و شایستگی بیشتری پیدا می کنند.

کودک خود را زیاد تحسین نکنید :

در صورت لزوم آنها را تحسین کنید و در خصوص تعریف های خود دقیق باشید. برای مثال به جای «تو خیلی باهوشی» ، می توانید بگویید : «من از روشی که خودت فهمیدی خوشم می آید». به جای اینکه به آثار هنری خط خطی او نگاه کنید و بگویید : «خیلی زیباست» ، آنچه را که دوست دارید یا می خواهید توسعه دهند ، توصیف کنید. بگویید : «من عاشق انتخاب رنگ شما و نحوه استفاده شما از تمام فضای روی کاغذ هستم.»

به فرزندتان جرات اعتراض بدهید

به فرزندان خود احترام بگذارید :

صدا زدن کودکان خود با اسم و لغات کنایه آمیز عامل مهمی در کاهش اعتماد به نفس در آنهاست.احساسات فرزندتان را تحقیر نکنید. قبل از جواب دادن به آنها فکر کنید و هنگام صحبت با آنها کلمات خود را عاقلانه انتخاب کنید.اشتباهاتشان را به وضوح به آنها نشان دهید و بدون کوچک کردنشان ، آنها را اصلاح کنید.

منحصر به فرد بودن آنها را به کودکانتان نشان دهید :

مهم است که به فرزندان خود ، منحصر به فرد بودن آنها را نشان دهید. سعی کنید آنها را با افراد دیگر مقایسه نکنید. قدر استعدادها و شخصیت ویژه آنها را بدانید.

سعی کنید اعتماد به نفس کودکانتان را به طور طبیعی پرورش دهید ، اما به یاد داشته باشید که ایجاد اعتماد به نفس در کودک فرآیندی است که زمان می برد. محترمانه رفتار کنید ، نشان دهید که همیشه انها را می پذیرید ، ارتباط میان خود و کودکانتان را تقویت کنید و مهمتر از همه ، الگوی یک فرد با اعتماد به نفس باشید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو