گنجینه‌ای پنهان در قلب جنگل‌های لفور

گنجینه‌ای پنهان در قلب جنگل‌های لفور


منبع: دلتا پیام

5

1402/3/2

15:34


یکی از جاذبه‌های طبیعی زیبا و دیدنی در منطقه مازندران آبشار اسکلیم رود است که با آبی برفی و فضای طبیعی خیره‌کننده‌اش، گردشگران را مجذوب خود می‌کند.

گنجینه‌ای پنهان در قلب جنگل‌های لفور

یکی از جاذبه‌های طبیعی زیبا و دیدنی در منطقه مازندران آبشار اسکلیم رود است که با آبی برفی و فضای طبیعی خیره‌کننده‌اش، گردشگران را مجذوب خود می‌کند. با ترکیب زیبایی آبشار اسکلیم و مناظر طبیعی استثنایی استان مازندران، شما می‌توانید لحظاتی از آرامش و زیبایی را در این منطقه بسیار دیدنی همراه مجله گردشگری دلتا تجربه کنید.

منظره مسیر آبشار

چرا باید به دیدن آبشار اسکلیم رود برویم؟

آبشار اسکلیم رود یا گالش کلا در استان مازندران، ایران، یکی از جاذبه‌های طبیعی زیبا و دیدنی است. این آبشار در دامنه تپه‌ای جنگلی و سرسبز از کوه‌های هیرکانی افسانه‌ای قرار دارد. این آبشار ویژگی‌های منحصربه‌فردی دارد که در هیچ‌کدام از آبشارهای دیگر ایران دیده نمی‌شود.

آبشار

آهکی بودن: آبشار اسکلیم رود به سبب آهکی بودن و به‌خاطر داشتن املاح آهکی، خواص درمانی فراوانی دارد.

ارتفاع: آبشار اسکلیم رود یکی از بلندترین آبشارهای ایران است و ارتفاع آن حدود سی و دو متر است. آب این آبشار به‌صورت پلکانی و طبقه‌ای پایین می‌آید و در نهایت به رودخانه اصلی اسکلیم رود وارد می‌شود. این آبشار در مسیر خود حوضچه‌های کوچک و زیبایی به وجود آورده است.

آب و طبیعت: آبشار اسکلیم رود در یک منطقه کوهستانی قرار دارد و با جریان آب فراوان خود، چشم‌اندازی طبیعی و خیره‌کننده را ایجاد می‌کند. جریان آب در آبشار به‌صورت یکنواخت و پرشتاب است که مناظر زیبا را پدید آورده است.

آبشار گالش کلا

طبیعت اطراف: آبشار اسکلیم رود در محیطی کوهستانی و جنگلی قرار دارد. در اطراف آبشار، جنگل‌های سرسبز و درختان بلندی قرار دارند که مناظری زیبا و دلنشین را به ارمغان آورده‌اند.

چگونه به این آبشار برسیم؟

آبشار اسکلیم رود به‌راحتی قابل‌دسترسی است. در حدود ۱۲ کیلومتری شهرستان نور، در روستای اسکلیم واقع شده است. این مکان با وجود زیبایی طبیعی خود، جذابیت بی‌اندازه‌ای برای گردشگران و علاقه‌مندان به طبیعت دارد.

شناکردن و آب‌تنی در آبشار اسکلیم و حوضچه‌های آن ممنوع است. حوضچه‌های این آبشار رسوبی هستند و شکل‌گیری آن‌ها زمان زیادی طول می‌کشد و شاید حتی میلیون‌ها سال برای شکل‌گیری مجدد آن‌ها زمان نیاز باشد. پس برای حفظ این میراث ارزشمند از شنا در آب آن بپرهیزید.

جنگل لفور

پیشنهاد مطالعه: مطلب این دریاچه شما را به سرزمین وایکینگ‌ها می‌برد را مطالعه کنید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو