بررسی سامسونگ گلکسی M62 ؛ توازن قدرت و زیبایی در یک گوشی میان رده

بررسی سامسونگ گلکسی M62 ؛ توازن قدرت و زیبایی در یک گوشی میان رده


منبع: پلازا

3

1402/3/2

16:07


بررسی سامسونگ گلکسی M62 ؛ توازن قدرت و زیبایی در یک گوشی میان رده

گوشی M62 سامسونگ یکی از شاهکارهای کمپانی کره‌ای در تولید موبایل های میان‌رده است. طراحی چشم نواز در کنار سخت افزار قدرتمند، گلکسی مدل ام ۶۲ را حتی پس از چند سال از عرضه به یکی از گزینه‌های شاخص در بین میان‌رده‌های بازار کرده است.

سامسونگ گلکسی M62 هر آنچه که از یک میان‌رده انتظار دارید در خود گنجانده است. هرچند که اطلاق واژه میان‌رده در بعضی از قسمت‌ها به گوشی ام ۶۲ اجحاف بزرگی در حق این گوشی بوده و اصلا منصفانه نیست. با این وجود با توجه به برچسب قیمتی مناسبی که کمپانی برای آن در نظر گرفته بود، گوشی M62 سامسونگ تبدیل به یکی از محبوب‌ترین گوشی‌های آن‌ها در بازار شد. در ادامه با بررسی معایب و مزایای گوشی موبایل سامسونگ ام ۶۲ همراه پلازا باشید.

فهرست مطالب

مشخصات گوشی موبایل سامسونگ مدل M62

ویژگی‌هاگوشی M62 سامسونگ
نمایشگرنمایشگر 6.7 اینچی سوپر امولد پلاس و رزولوشن 1080p
پردازندهاگزینوس 9825
سیستم عاملاندروید 11 با رابط کاربری One UI 3
حافظه/رم8 گیگابایت رم | حافظه 128/256 گیگابایت
دوربین‌‌ها5 + 5 + 12 + 64
دوربین سلفی32
باتری7000 میلی‌آمپر با شارژ 25 وات
قیمت

بررسی گوشی M62 سامسونگ

در زمان معرفی گوشی موبایل سامسونگ ام ۶۲، این گوشی با اختلاف قدرتمندترین و بهترین میان‌رده سامسونگ بود که می‌توانستید خریداری کنید. بیشتر از همه به این خاطر که با تراشه پرچم‌دار اگزینوس 9825 که قبلا در گوشی‌هایی مثل سری گلکسی نوت 10 مورد استفاده قرار گرفته بود. اما حالا این گوشی گذشته از این که در بازار پیدا نمی‌شود، با گوشی‌هایی مثل گلکسی A54 با تراشه و مشخصات قدرتمندتر جایگزین شده است. اما شاید هنوز هم ارزش خرید بالایی داشته باشد. در صورتی که قصد خرید آن را دارید در ادامه با بررسی ویژگی های گوشی Samsung Galaxy M62 همراه ما باشید.

طراحی گوشی موبایل سامسونگ مدل M62

با نگاه به تصاویر گوشی M62 سامسونگ در بخش طراحی شما به وضوح پیشرفت این کمپانی در گوشی‌های میان رده در سال 2021 را می‌توانید ببینید. سامسونگ گلکسی M62 نیز نسبت به نسل قبلی خود یعنی M51 بسیار بهتر شده بود. با وجود استفاده از فریم و قاب پشتی پلاستیکی، اما این گوشی از تناسب خوبی برخوردار بوده و کار کردن با آن لذت بخش است. هر چند که با توجه به ابعاد بزرگ گوشی و وزن 218 گرمی آن، در طولانی مدت کمی خسته کننده خواهد بود.

گوشی ام ۶۲

به قاب پشتی گوشی موبایل سامسونگ مدل M62 که نگاه کنید جلوه زیبایی از ترکیب رنگ را در آن خواهید دید. این قاب به شیوه‌ای منشوری مانند طراحی شده تا با انعکاس نور، یک شیب رنگی از رنگ تیره به رنگ روشن در آن به وجود بیاید. همچنین سامسونگ با فرستادن سنسور اثر انگشت به لبه کناری و ادغام کردن آن با کلید پاور باعث یکدست شدن قاب پشتی گلکسی M62 شده است. هر چند که جنس قاب پشتی پلاستیکی است و رنگ‌ها در آن می‌توانست کمی زنده‌تر باشد، اما ما کماکان طراحی گوشی ام ۶۲ را زیبا و چشمنواز ارزیابی می‌کنیم.

صفحه نمایش گوشی موبایل سامسونگ ام ۶۲

شمایل و کیفیت صفحه نمایش در گوشی Galaxy M62 بسیار شبیه به گلکسی M51 است. نمایشگر 6.7 اینچی از نوع FHD+ Super AMOLED Plus دقیقا همان چیزی است که در نسل قبلی استفاده شده است. البته یکی از معایب گوشی M62 سامسونگ، نرخ نوسازی صفحه نمایش است که در عدد 60 هرتز باقی مانده و این کمی ناامید کننده است. به طوری که در گوشی گلکسی A32 که بسیار ارزان‌تر از گوشی سامسونگ M62 است، نرخ نوسازی صفحه نمایش 90 هرتزی است.

گوشی M62

اما خیلی نمی‌توان به این پدیده ایراد گرفت. کماکان کیفیت صفحه نمایش در حد مطلوبی است و رنگ‌ها در آن شاداب و زنده به نمایش در می‌آیند. عمق رنگ مشکی تیره نیز بسیار خوب بوده و به واقعیت نزدیکتر است. به این ترتیب تا مدت‌ها می‌توانید از تماشای محتویات ویدیویی لذت ببرید و یا با این گوشی مشغول بازی شوید.

سخت افزار گوشی Samsung Galaxy M62

سامسونگ به قدر کافی باهوش بوده که در یک گوشی میان‌رده از یک پردازنده پرچمدار استفاده کند. این گوشی تا همین امروز آخرین گوشی میان‌رده سامسونگ است که با تراشه پرچم‌دار عرضه شده است. پرازنده ی گوشی موبایل سامسونگ ام ۶۲، همانطور که گفتیم اگزینوس 9825 بوده و دقیقاً همان پردازنده‌ای است که در سری گلکسی نوت 10 استفاده شده است. اما سوال اصلی اینجاست؛ یک پردازنده پرچم‌دار قدیمی هر چقدر که قدرتمند باشد، نسبت به رقبای مجهز به پردازنده به روزتر چگونه عمل می‌کند؟ از نتایج حاصل از بنچمارک‌های مختلف می‌توان دریافت که پردازنده اگزینوس 9825 در کنار 8 گیگابایت رم همچنان عملکرد بسیار خوبی دارد.

گوشی موبایل سامسونگ ام ۶۲

در واقع تصمیم سامسونگ در بکارگیری از یک پردازنده پرچمدار نسبتاً قدیمی در گوشی ام ۶۲ بسیار بجا بوده است. اگر عدم پشتیبانی از فناوری 5G را نادیده بگیریم (که با توجه به زیرساخت‌های کشورمان کار سختی نیست) می‌توان گفت که گوشی Samsung M62 هیچ نقصی ندارد. سرعت اجرای برنامه‌ها و بازی‌ها در این گوشی فراتر از انتظار شما خواهد بود و نسبت به قیمتی که پای آن پرداخت می‌کنید راضی کننده است.

البته که در حال حاضر گوشی‌های میان‌رده شیائومی و حتی خود سامسونگ با تراشه‌های قدرتمندتر و بهتری عرضه شدند و از هر لحاظ مخصوصا پشتیبانی نرم‌افزاری، گزینه بهتری هستند ولی اکثر گوشی‌های میان‌رده تا بازه قیمتی حدود 12 میلیون تومان، از تراشه‌های ضعیف‌تر استفاده می‌کنند. برای مثال اگزینوس 9825 همچنان از تراشه‌هایی مثل دیمنسیتی 1080 یا اسنپدراگون 695 که در بسیاری از میان‌رده‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند قدرتمندتر است و تنها از تراشه‌هایی مثل اسنپدراگون 778G یا اگزینوس 1380 عملکرد ضعیف‌تری دارد.

نکته جالب اینجاست که پردازنده گرافیکی گوشی Samsung Galaxy M62 حتی از پردازنده گرافیکی اسنپدراگون 778G نیز در بنچمارک‌هایی مثل 3DMark امتیاز بالاتری کسب می‌کند. به همین خاطر به‌جرات می‌توان گفت گلکسی M62 همچنان یک گوشی قابل احترام و قدرتمند در بین میان‌رده‌ها است.

دوربین گوشی موبایل سامسونگ ام ۶۲

دوربین گوشی M62 بالای قاب پشتی در گوشه سمت چپ به صورت یک برآمدگی مربع شکل قرار گرفته است. این دوربین از چهار لنز مجزا بهره می‌برد. لنز اصلی آن 64 مگاپیکسلی بوده و در کنار یک لنز التراواید 12 مگاپیکسلی به همراه یک لنز 5 مگاپیکسلی ماکرو و یک سنسور تشخیص عمق 5 مگاپیکسلی قرار گرفته است. صادقانه باید گفت که بسیار کنجکاو بودیم تا ترکیب پردازنده قدرتمند به کار گرفته شده در این گوشی در کنار دوربین چهارگانه آن را ارزیابی کنیم. اینکه این پردازنده قدرتمند چگونه تصاویر را تجزیه و تحلیل می‌کند و خروجی نهایی چه خواهد شد.

در جواب باید گفت که این ترکیب خیلی خوب جواب داده است. تصاویر بسیار با کیفیت ثبت می‌شوند. فقط کافیست تا خروجی را با گوشی‌های هم رده مقایسه کنید تا تفاوت احساس شود. رنگ‌ها به خوبی به نمایش در می‌آیند و اغراقی در آنها نیست. جزئیات نیز به خوبی ثبت می‌شوند و به ندرت با نویز و تارشدگی همراه هستند. تصویر پرتره نیز دارای کیفیت مناسبی است. تفکیک پس زمینه و سوژه اصلی به خوبی صورت می‌گیرد و در کمتر نقطه‌ای این تعادل به هم خواهد خورد.

دوربین سلفی گوشی موبایل M62 نیز یک لنز 32 مگاپیکسلی واید بوده و عملکرد رضایت بخشی دارد. البته نمی‌توان از این دوربین تعریف و تمجید بیشتری کرد، اما فراموش نکنید که دوربین سلفی رقبای این گوشی نیز خیلی خارق‌العاده عمل نمی‌کند.

در بخش فیلمبرداری نیز گلکسی M62 توانایی ضبط 30 فریم بر ثانیه با رزولوشن 4K را داراست. هر چند در هیچ کدام از رزولوشن‌های پایین‌تر نیز ما دسترسی به ضبط 60 فریم بر ثانیه را نداریم. اما با وجود عدم برخورداری از لرزشگیر اپتیکال، کیفیت ویدیوهای ضبط شده بسیار خوب بوده و از پایداری مناسبی برخوردارند.

باتری گوشی موبایل سامسونگ مدل M62

اما به بخش جذاب گوشی گلکسی ام 62 یعنی باتری می‌رسیم. این گوشی به یک باتری 7000 میلی‌آمپر ساعتی مجهز است که آن را در زمره بهترین‌ها قرار می‌دهد. این باتری حجیم و غول پیکر با توجه به صفحه نمایش امولد کم مصرف گوشی سامسونگ M62 و پردازنده 7 نانومتری آن به این راحتی‌ها تمام نمی‌شود. در استفاده‌های معمولی و نرمال تا دو روز کامل می‌توانید با این گوشی کار کنید. حتی در استفاده‌های بسیار فشرده و تماشای ویدیوهای HD و انجام بازی‌های سنگین این باتری تا یک و نیم روز جوابگوی نیازهای شما خواهد بود.

گوشی موبایل سامسونگ ام ۶۲

در سوی مقابل نیز پر کردن این منبع تغذیه بزرگ به این راحتی‌ها نیست. نزدیک به 2 ساعت طول می‌کشد تا باتری 7000 میلی‌آمپر ساعتی گوشی گلکسی ام 62 به وسیله شارژر 25 واتی آن پر شود. شاید بهتر بود سامسونگ از یک آداپتور قدرتمندتر برای شارژ کردن این گوشی استفاده کند تا لازم نباشد که گلکسی M62 را در بیشتر مواقع قبل از خواب به شارژ بزنید.

قیمت و تاریخ عرضه ی گوشی M62 سامسونگ

این گوشی در زمان ورود به بازار ایران (بهار 1400) تقریباً بین 9 تا 10 میلیون تومان فروخته می‌شد. در این بازه قیمتی می‌توانستیم شیائومی Mi 10 و ریلمی X7 را رقبای جدی و سرسخت گوشی موبایل سامسونگ M62 بدانیم. هر کدام از این دو گوشی در بخش‌های مختلفی بسیار قدرتمند هستند. اما بطور کلی و با در نظر گرفتن همه فاکتورها در کنار یکدیگر گلکسی M62 گوشی بهتری است.

اما گلکسی M62 از آذر ماه 1401 دیگر در بازار ایران عرضه نشد. در روزهای آخر عرضه نیز قیمت گوشی Samsung Galaxy M62 حدود 12 میلیون تومان بود و اکنون نیز دیگر بعید است شاهد عرضه آن در بازار کشور باشیم.

نتیجه گیری

گوشی M62 را می‌توان حاصل نبوغ کمپانی سامسونگ در سال 2021 دانست. استفاده از پردازنده پرچمدار برای یک گوشی میان‌رده کاری است که در آن زمان فقط توسط کمپانی سامسونگ صورت گرفته بود ولی در مدت کوتاهی شیائومی نیز در بسیاری از میان‌رده‌های قاتل پرچم‌دار خود همین کار را تکرار و به موفقیت قابل توجهی دست پیدا کرد. این که چرا سامسونگ این استراتژی را کنار گذاشته سوالی است که تنها مدیران خود این کمپانی می‌توانند به آن پاسخ دهند. نظر شما در مورد گوشی موبایل سامسونگ ام ۶۲ چیست؟ اگر صاحب این گوشی هستید یا تجربه کار با آن را دارید، دیدگاه‌های خود را در بخش نظرات پلازا با ما و سایر کاربران پلازا به‌اشتراک بگذارید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو