بهترین راه برای افزایش فروش مصالح ساختمانی

بهترین راه برای افزایش فروش مصالح ساختمانی


3

1402/3/3

00:36


بهترین راه برای افزایش فروش مصالح ساختمانی

فروش مصالح ساختمانی و ابزارآلات، صنعت بسیار گسترده‌ای است که در کشورهای مختلف جهان، به صورت‌های متفاوت، اما با هدف مشترکی انجام می‌شود. امروزه با پیشرفت‌های زیادی که در این صنعت و در جهان اینترنت شاهد هستیم، بسیاری از افراد به دیجیتال مارکتینگ و یا فروش و بازاریابی اینترنتی روی آورده‌اند و در وب سایت‌های متفاوتی که امکان درج آگهی مصالح ساختمانی دارند، فعالیت می‌کنند. درحالی‌که سایرین هنوز به روش‌های قدیمی پایبند هستند. برای آنکه بدانید بهترین راه فروش ابزارآلات و مصالح ساختمانی در دنیای امروز و با توجه به شرایط کنونی چیست، تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

روش‌های افزایش فروش مصالح ساختمانی و ابزار آلات

امروزه صنعت ساخت و ساز بیش از پیش رونق گرفته و هنوز هم که هنوز است، یکی از مهم‌ترین صنایع و بازارهای پر سود کشور محسوب می‌شود. به همین دلیل افراد فعال در این حوزه باید هر روز اطلاعات خود را درمورد این صنعت بالا ببرند و سعی کنند با خواندن مقالات صنعت ساختمان خود را به روز نگه دارند.

همچنین با وجود گسترش ساخت و سازها، تقاضا برای مواد اولیه بالا رفته است. شاید این تقاضای بالا برای برخی این باور را به وجود بیاورد که دیگر نیازی به تلاش برای فروش بیشتر و بازاریابی بهتر ندارند؛ اما برعکس. هرچه تقاضا بالاتر می‌رود، افراد بیشتری به این صنعت روی می‌آورند و شما باید با تلاش بیشتری برای فروش رقابت کنید.

روش‌های افزایش فروش مصالح ساختمانی و ابزار آلات

مشتری هدف خود را بشناسید

اولین قانون در فروش هر چیزی و در هر صنعتی این است که بدانید مشتری هدف شما کیست؟ در چه جاهایی رفت و آمد می‌کند و در چه مکان‌هایی به دنبال انواع مصالح ساختمانی می‌گردد. شناخت درست از مشتری هدف، اصلی‌ترین و مهم‌ترین قانون در فروش هر چیزی است.

بسیاری از افراد در حال حاضر ترجیح می‌دهند از فروشگاه‌های آنلاین مشاوره گرفته و خرید کنند و یا حتی بدون آنکه به شما مراجعه کنند، هزینه محصولات شما را بدانند و با توجه به بودجه خود تصمیم بگیرند.

حالا باید ببینید مشتری هدف شما دوست دارد بیشتر در کدام وب سایت‌ها به دنبال محصولات شما بگردد؟ سایت‌های عمومی یا وبسایت‌های تخصصی؟ هر کدام از این دو مزایا و معایبی دارند و می‌توانند تاثیر خاصی روی فروش شما داشته باشند. مثلا وبسایت های عمومی ممکن است محصولات شما را جلوی چشم طیف گسترده‌ای از افراد قرار دهند؛ در حالی که وبسایت‌های تخصصی برایتان مشتریان واقعی پیدا می‌کنند و می‌توانید مطمئن باشید اگر کسی به این وبسایت تخصصی سر می‌زند، قطعا برای خرید محصولات شما آمده است.

با پیمانکاران همکاری کنید

درست است که برخی از افراد دوست دارند خانه‌های خود را خودشان بسازند و روی تمام مصالح ساختمانی و ابزارآلات به کار رفته در آن دقیق شوند؛ اما اغلب افراد ساخت و سازهای خود را کاملا به پیمانکاران می‌سپارند. حتی اگر این کار را انجام ندهند برای مشورت گرفتن به سراغ این دسته از افراد می‌روند. بنابراین پیمانکاران باید اولین گروهی باشند که شما با آن‌ها ارتباط برقرار می‌کنید. این دسته از خریداران، مشتری‌های هدفمند، واقعی و طولانی مدت شما هستند و می‌توانید روی فروش گسترده به آن‌ها حساب کنید.

با پیمانکاران همکاری کنید

به روز باشید

در دنیای امروز دیگر نمی‌توان فقط به فروشگاه محلی خود قانع بود و باید بتوانید مناطق مختلفی از شهر و یا کشور را پوشش دهید و فروش خود را بیشتر کنید. برای این کار باید در شبکه‌های اجتماعی فعالیت کنید و سعی کنید از پیشرفته‌ترین راه‌های ارتباطی با مشتریان خود بهره بگیرید.

یک وبسایت بزنید و اطلاعات دقیق و قابل فهمی از انواع مصالح ساختمانی و ابزار آلات در آن درج کنید. حتی اگر در حال حاضر نمی‌توانید وبسایت خودتان را داشته باشید، از وب سایت‌های مرتبط بهره ببرید و سعی کنید با استفاده از آن‌ها مشتری جذب کنید.

در نمایشگاه‌ها و رویدادهای مهم حضور داشته باشید

نمایشگاه‌های تخصصی یکی از بهترین مکان‌ها برای پیدا کردن مشتری‌های جدید و تبدیل کردن آن‌ها به مشتریان همیشگی است. معمولا کسانی به سراغ این رویدادها می‌آیند که یا کارشان با ابزارآلات و مصالح ساختمانی مرتبط است و یا مشتری این صنعت هستند و به دنبال برندهای برتر می‌گردند. با حضور در این نمایشگاه‌ها می‌توانید خود را به عنوان یکی از این برندها و تولید کنندگان برتر ثابت نموده و نام خود را در ذهن‌ها ماندگار کنید.

در جاهای مختلف تبلیغ کنید

تبلیغات در هر صنعتی که فکرش را بکنید کاربرد دارد. اگر افراد از شما خرید نمی‌کند؛ باید این احتمال را بدهید که کسی از وجود کسب و کارتان اطلاعی ندارد. بنابراین از تبلیغات غافل نشوید. دقت کنید محلی که در آن تبلیغ می‌کنید مهم است و ممکن است افرادی آن را ببینند که مشتری هدف شما نباشند.

در جاهای مختلف تبلیغ کنید

از آگهی‌ های رایگان هدفمند استفاده کنید

درست مانند دادن تبلیغات، ثبت آگهی در مکان‌های متفاوت هم می‌تواند باعث افزایش فروش مصالح ساختمانی و ابزار آلات شود. البته ثبت آگهی در هر جایی عملکردی مثبت محسوب نمی‌شود و حتی شاید باعث هدر رفت انرژی و سرمایه شما شود. ممکن است جایی که شما در آن تبلیغ می‌کنید، یک کانال یا وبسایت عمومی باشد و مشتریان هدفتان را در آن‌جا پیدا نکنید. بنابراین مهم است که در چه درگاهی آگهی ثبت می‌کنید. یکی از منابع رایگانی که می‌توانید از آن استفاده کنید و به رایگان و هدفمندی آگهی ثبت کنید، سایت تخصصی فروش مصالح ساختمانی “بیسود” (bisood.com) است.

 

پیشنهاد ویژه برای افزایش فروش مصالح ساختمانی و ابزارآلات

اگر به فکر راهی هستید که شما را از رقبایتان متمایز کند و بتوانید با کمترین هزینه ممکن، مشتریان جدید را به خود جذب کنید و محصولات خود را جلوی چشم افراد هدفمند قرار دهید، می‌توانید از ثبت آگهی رایگان در وبسایت “بیسود” استفاده کنید.

این وب سایت با توجه به اینکه فقط مختص مصالح ساختمانی است، تنها افرادی را جذب می‌کند که به دنبال خرید این محصولات هستند و هدف دیگری جز خرید محصولات شما ندارند. این سایت دارای مطالب تخصصی از قبیل مقاله و ویدیو بوده و باعث جذب و ماندگاری هر چه بیشتر کاربران علاقه‌مند و مشتریان واقعی می‌شود. در واقع می‌توان گفت وب سایت “بیسود” فقط برای کسانی ساخته شده که به دنبال یادگیری درباره این صنعت هستند.

خلاصه و نتیجه‌گیری

خلاصه و نتیجه‌گیری

بازاریابی و افزایش فروش محصولاتی مانند مصالح ساختمانی، مهم‌ترین دغدغه تولیدکنندگان و فعالان این صنعت است. بسیاری از افراد به دنبال پیشرفت بوده و به دنبال راه‌های جدید می‌گردند و این‌گونه می‌توانند از رقیبان خود پیشی بگیرند و بازار ابزار آلات و مصالح ساختمانی را به دست بگیرند.

برای فروشندگان خرده‌پا هیچ چیز مهم‌تر از این نیست که با صرف کمترین هزینه، بهترین نتیجه را بگیرند. یکی از بهترین روش‌ها برای اینکه هزینه‌ها را کاهش دهید و همزمان فروش بیشتری داشته باشید، استفاده از آگهی‌های رایگانی است که وب سایت‌هایی مانند “بیسود” به شما ارائه می‌دهند. امکاناتی که “بیسود” برای شما فراهم می‌کند شامل موارد زیر است:

۱. درج آگهی کاملا رایگان

۲. استفاده از فضای هدفمند و تخصصی نسبت به موضوع کسب و کار شما و حوزه ابزارآلات و مصالح ساختمانی

۳. عدم نیاز به پراخت هزینه برای ساختن وبسایت شخصی و استفاده از وب سایت تخصصی “بیسود”

۴. کلیه کاربران در این وبسایت دارای یک صفحه پروفایل اختصاصی هستند که در آن اطلاعات تماس، تصویر، توضیحات کسب و کار و آگهی‌های خود را به نمایش می‌گذارند و می‌توانند لینک آن را به جای لینک سایت شخصی خود، با دیگران به اشتراک بگذارند.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو