ساخت پنکک آرایش خانگی با دو روش پرطرفدار

ساخت پنکک آرایش خانگی با دو روش پرطرفدار


منبع: آرگا

6

1402/3/3

00:40


ممکن است برای شما جالب باشد که بدانید می توان در منزل به ساخت پنکک آرایش اقدام کرد. شما با این کار هم در هزینه های صرفه جویی می کنید و هم از مواد طبیعی برای آرایش پوست استفاده می کنید.

اگر از طرفداران محصولات خانگی برای آرایش و زیبایی پوست هستید جالب است بدانید که می توانید در منزل به ساخت پنکک آرایش پرداخته و از مواد طبیعی و سالم به جای مواد شیمیایی برای آرایش پوست خود کمک بگیرید. با ادامه مطلب همراه ما باشید تا دو روش انجام این کار را فرا بگیرید.

دو روش پرطرفدار ساخت پنکک آرایش خانگی

احتمالا برای شما نیز جالب باشد که بدانید خودتان می توانید در منزل با استفاده از مواد طبیعی و در دسترس پنکک آرایش درست کنید. ساخت پنکک آرایش خانگی به شما کمک کرده تا هم در هزینه ها صرفه جویی کنید و هم به جای استفاده از مواد شیمیایی، از مواد طبیعی برای آرایش پوست بهره بگیرید و زیبایی و سلامت پوست را ارتقا بخشید.

اگر مایلید تا با روش ساخت پنکک آرایش خانگی آشنا شوید در ادامه با دو روش انجام این کار می پردازیم. باید بدانید که پنکک آرایشی یکی از محصولات پر کاربردی است که تقریبا اکثر خانم ها از آن استفاده نموده و عموما برای آن ها این سوال ایجاد می شود که آیا می توانیم خودمان هم پنکک آرایشی درست کنیم؟

چرا که این محصولات به علت بافت سبک و خشک خود برای بیشتر خانم ها به ویژه افرادی که دارای پوست چرب و مستعد جوش و آکنه هستند، مناسب می باشند. البته پنکک های آرایشی حتی اگر از برند معتبری بوده و از مواد باکیفیتی تشکیل شده باشند، باز هم در ساخت آن ها مواد شیمایی به کار رفته است و نمی توان با اطمینان کامل گفت که به پوست آسیبی نمی زنند.

همانطور که می دانید محصولات آرایشی اورجینال و برندهای معتبر تقریبا گران هستند و برای همه افراد صرفه اقتصادی ندارد که آن ها را تهیه کنند. علاوه بر این موارد امروزه استفاده از محصولات آرایشی که به روش ارگانیک تهیه شده باشد، بسیار رایج شده است و بیشتر خانم ها ترجیح داده این محصولات را در منزل با استفاده از مواد طبیعی تهیه نمایند.

قابل ذکر است درست کردن پنکک آرایش دست ساز و ارگانیک کار خیلی ساده ای بوده و به زمان زیادی نیاز ندارد. کافی است آن را چند مرتبه و با دقت انجام داده تا یک پنکک آرایش فوق العاده به دست آورید. البته باید دقت کنید به علت استفاده از مواد طبیعی در فرمولاسیون این محصولات، و فقدان مواد نگهدارنده بایستی در یخچال و جای خنک نگهداری شوند.

اگر شما هم مایلید تا روش درست کردن پنکک آرایشی در منزل توسط مواد طبیعی و بی ضرر را بدانید در ادامه با دو روش پرطرفدار انجام این کار آشنا می شوید:

۱. استفاده از آرد برنج

پنکک آرایشی که با آرد برنج درست می شود، بافتی کاملا پودری شکل داشته و شبیه پنکک های صنعتی است. از این رو بعد از تهیه آن باید برای استفاده روی پوست از براش لوازم آرایشی کمک بگیرید. ساخت این پنکک به دقت نیاز دارد. از این رو پیشنهاد می شود برای اولین بار میزان کمی آرد برنج در حدود یک قاشق غذاخوری استفاده شود و پس از تمرین مکرر و مهارت یافتن میزان آن را بیشتر نمایید.

به این ترتیب اگر کرم پودر یا پنکک با آرد برنج را درست کنید می بینید که چه بافت پودری خوبی پیدا کرده و بسیار شبیه کرم پودرهای آماده بازار است. و با استفاده از براش آن را روی پوست پخش کنید. برای شروع کار ابتدا تابه ای را روی حرارت قرار دهد. کمی که تابه داغ شد، آرد برنج را داخل تابه بریزید.

سپس حرارت را کم کنید. و چند دقیقه ای مدام آرد برنج را با قاشق چوبی هم بزنید. آرد برنج در حال تفت، به مرور تغییر رنگ می دهد و تیره می شود. اگر پوست روشنی دارید در لحظات ابتدایی تفت آرد برنج آن را از روی حرارت برداشته و صبر کنید تا کاملا خنک شود.

و در صورتی که پوست تیره ای دارید صبر کنید آرد برنج کمی بیشتر تفت خورده و تیره تر شود. سپس آن را از روی حرارت بردارید. و داخل ظرفی ریخته تا سرد شود. بعد درب آن را بسته و درون یخچال یا مکان خنکی نگهداری نمایید. و پس از هر بار استفاده درب ظرف را بسته و مجددا به یخچال انتقال دهید.

۲. با استفاده از آرد برنج، نشاسته ذرت و پودر کاکائو

روش پرطرفدار دیگر برای درست کردن پنکک آرایشی خانگی استفاده از آرد برنج، نشاسته ذرت و پودر کاکائو می باشد. برای شروع ابتدا آرد برنج را همانند روش قبل درون تابه ای روی حرارت ملایم تفت دهید. در این روش به تفت زیاد آرد برنج نیاز نیست. کمی که آرد برنج تفت خورد آن را از روی حرارت بردارید.

صبر کنید تا کمی خنک شود بعد نشاسته ذرت را به آن اضافه نمایید. سپس پودر کاکائو را با این مواد ترکیب کنید. همه این مواد را خوب هم زده تا ترکیب یکدستی حاصل شود. این مخلوط را در ظرف درب بسته و درون یخچال قرار دهید. و پس از هر بار استفاده دوباره داخل یخچال یا مکان خنک قرار بدهید. ضمنا همانند روش قبل از یک براش آرایشی برای استفاده از این پنکک کمک بگیرید.

خواص آرد برنج برای پوست

همانطور که در دو روش پرطرفدار برای درست کردن پنکک آرایشی اشاره شد از آرد برنج استفاده می شود. جالب است بدانید که آرد برنج خواص زیادی برای پوست داشته و به زیبایی و روشن شدن پوست کمک شایانی می کند. همچنین به خاطر خواص فراوان این محصول از آن برای ساخت انواع ماسک آرد برنج صورت شفاف کننده و جوان ساز نیز استفاده می شود.

همچنین آرد برنج غنی از ویتامین ب است. این ویتامین ماده بسیار مغذی برای پوست می باشد و بر سلامت و زیبایی پوست تاثیر زیادی دارد. آرد برنج حاوی مواد مغذی دیگری از جمله پتاسیم، مس، روی و دیگر ویتامین ها می باشد که برای تقویت سلامت پوست، مواد موثری می باشند. از این رو از خواص آرد برنج غافل نباشید.

سخن پایانی

آرد برنج ماده مغذی برای پوست محسوب می شود و توسط آن می توانید پنکک آرایش خانگی درست کنید. راحت ترین روش استفاده از آن این است که کمی آرد برنج را در تابه تفت داده و بعد از سرد شدن با استفاده از براش آرایشی آن را روی صورت پخش کنید. همچنین برای آشنایی با آموزش پنکک زدن صحیح و دلیل ماسیدن کرم پودر روی صورت  از این مقالات بازدید نمایید.

دمنوش گیاهی سریع‌ترین راه برای لاغری شکم و پهلو

نوشیدن یک فنجان دمنوش و چای گیاهی در روز به شما کمک خواهد کرد تا وزن خود را به میزان دلخواهتون پایین بیاورید. دمنوش‌های گیاهی علاوه بر سم‌زدایی و فوایدی که برای بدن دارند، سریع‌ترین روش لاغری و چربی‌سوزی هم هستند و شما در مدت زمان کم، صاحب تناسب اندام شگفت‌انگیزی خواهید شد. برای شرکت در چالش ۷ کیلو لاغری در یک ماه، همین الان مشاوره رایگان بگیرین.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو