همه چیز درباره مثلث برمودا و نکات خیلی جالب مورد این نقطه عجیب!

منبع: تاپ ناز

5

1402/3/3

11:03


مثلث برمودا یکی از عجیب ترین نقاط دنیاست و سال ها به عنوان منطقه ای خطرناک با داستان های رازآلود شناخته شده است که شک و شبهه های زیادی در مورد آن وجود دارد. در این مطلب قصد داریم مثلث برمودا را به صورت کامل بررسی کنیم.

مثلث برمودا کجاست؟

مثلث برمودا که آن را مثلث شیطان هم نامیده اند، در جنوب شرقی آمریکا واقع شده است و منطقه ای مثلثی شکل را در بخش غربی اقیانوس اطلس شمالی تشکیل می دهد، که کاملا هم مرز مشخصی ندارد. سه گوشه این مثلث عبارتند از: میامی ( در فلوریدا)، سان خوان ( در پورتو ریکو) و جزیره برمودا. طبق اطلاعاتی که از مثلث برمودا وجود دارد، مساحت این منطقه بین یک میلیون و سیصد کیلومتر مربع تا سه میلیون و نهصد کیلومتر مربع تخمین زده شده است و هنوز بین ابعاد آن اختلاف نظر وجود دارد.

بر اساس آمار و ارقام موجود می توان گفت که حدود 50 کشتی و 20 هواپیما در آن ناپدید شده اند و سر منشا همه افسانه ها در مورد مثلث برمودا نیز همین ناپدید شدن ها است. اما جالب اینجاست که تا به حال هواپیما ها و کشتی های زیادی هم توانسته اند از این منطقه عبور کنند و اتفاقی هم برایشان نیفتاده است!

همه چیز درباره مثلث برمودا و نکات خیلی جالب مورد این نقطه عجیب!

تاریخچه مثلث برمودا

اولین ادعایی که مبنی بر ناپدید شدن غیر عادی در این منطقه ارائه شد، توسط ادوارد ون وینکل جونز در 17 سپتامبر سال 1950 در مجله میامی هرالد مطرح شد، بعد از آن جورج ایکس در سال 1952 ادعایی مشابه آن داشت که در مجله فیت منتشر کرد. در این مقاله به از دست دادن کشتی و هواپیماهای بسیار زیادی از جمله پرواز 19 اشاره شد. در سال 1962 مجله لژیون آمریکایی در زمینه پرواز 19 ادعا کرد که فرمانده عملیات گفته: ما در حال ورود به آب های سفید هستیم و هیچ چیز خوب به نظر نمی رسد. ما نمی دانیم در کجا قرار داریم.

لورنس دیوید کخ، یکی از پژوهشگران دانشگاه ایالتی آریزونا معتقد بود که نوشته های موجود درباره مثلث شیطان بیش از حد اغراق آمیز هستند. به همین دلیل خود به بررسی وقایع و پرس و جو از بازماندگان اقدام کرد که در نهایت به نتایج جالبی رسید. او به این نتیجه رسید که این منطقه طوفان های گرمسیری شدیدی را تجربه می کرده که هواپیماها و کشتی های بزرگتر بیش از بقیه دچار این طوفان می شدند و در نهایت ناپدید می شدند.

در سال 1972 یک کشتی نفت کش در این منطقه غرق شد که بقایای آن را در خلیج مکزیک پیدا کردند. بررسی های انجام شده نشان دهنده این است که کاپیتان کشتی در دفتر کابین، فنجان قهوه خود را به سختی در دستانش فشرده و در همان حال جان خود را از دست داده است. در این میان هواپیما ها و کشتی های کوچکتری وجود داشته اند که توانسته بودند از این منطقه نفرین شده خود را به بندر برسانند.

مطلب مشابه: عجیب ترین جاذبه های طبیعی جهان !! + تصاویر

همه چیز درباره مثلث برمودا و نکات خیلی جالب مورد این نقطه عجیب!

اتفاقات مثلث برمودا

پرواز 19

بعد از ناپدید شدن 5 هواپیمای بمب افکن در طول یک تمرین آموزشی در سال 1945، این منطقه شهرت جهانی پیدا کرد. پرواز 19 پرواز آموزشی بود و قرار بود یک تمرین معمول ناوبری و بمباران ساختگی باشد. آن روز شرایط آب و هوایی در وضعیت بسیار مساعدی بود، همه هواپیماها قبل از پرواز به طور کامل بررسی شده بودند و همچنین خلبان ها افراد ماهری بودند.

قبل از این که تماس رادیویی این هواپیماها با مرکز قطع شود، رهبر پرواز 19 گزارش هایی عجیب از وضعیت اقیانوس داده و از حرکت به سمت آب های سفید خبر داده بود. همچنین آخرین پیام هایی که از سمت هواپیماها مخابره شده بود، خبر از چرخش سریع عقربه های قطب نما و از کار افتادن آن ها می داد. این 5 هواپیما و سرنشینان آن هرگز یافت نشدند.

ستاره آریل

بعد از حادثه پرواز شماره 19 نیروی دریایی ایالات متحده، هواپیمای ستاره آریل در سال 1949 در شرایط آب و هوایی بسیار مناسب، در این منطقه به همراه 7 خدمه و 13 مسافر خود به طور ناگهانی ناپدید شد. این هواپیما متعلق به بریتیش ایرویز آمریکای جنوبی بود که از کیندلی به سمت کینگستون جامائیکا پرواز می کرد.

مطلب مشابه: عجیب ترین نقاط دنیا برای شنا کردن! + تصاویر

سایکلوپ

سایکلوپ، بزرگ ترین کشتی نیروی دریایی ایالات متحده که تقریبا 170 متر طول داشت، هنگامی که باربادوس را به سمت بالتیمور ترک می کرد به همراه 306 نفر خدمه و مسافر ناپدید شد و دیگر هیچ اثری از آن پیدا نشد. سایکلوپ از سال 1910 با موفقیت قایق رانی می کرد و بین دریای بالتیک، کارائیب و مکزیک در سفر بود. این کشتی باری، زغال سنگ را در سراسر جهان منتقل می کرد و به پناهندگان نیز کمک می کرد.

مارین سولفور کوئین

در سال 1963 یک کشتی تانکری که در حال حمل سولفور گداخته بود، در ساحل جنوبی فلوریدا ناپدید شد. این کشتی 39 خدمه داشت و به ملکه سولفور بود. گارد ساحلی گزارش داده بود که این کشتی در شرایط مناسبی قرار ندارد و نباید راهی دریا می شد.

این کشتی در اصل برای حمل نفت ساخته شده بود که در این مورد از آن برای حمل سولفور مایع استفاده شد و همین باعث تبدیل شدن آن به یک مرکز گرانش شدید شد که احتمال واژگونی آن را افزایش می داد. شنیده ها حاکی از آن است که آتش به صورت یکنواخت بر روی این کشتی شعله ور شده بود و هنگام وارد شدن ضربه، کشتی به راحتی به دو نیم تقسیم شده و واژگون شد.

هواپیمای کی سی- 135 استراتوتانکر

یک جفت هواپیمای کی سی – 135 استراتوتانکر که هواپیمای سوخت رسان بودند و از سوی نیروی هوایی آمریکا پرواز کرده بودند، در سال 1963 بر فراز اقیانوس اطلس به شدت با هم برخورد داشتند و در حالی که 256 کیلومتر از هم فاصله داشتند، در آب سقوط کردند.

فانوس دریایی ایزاک

این فانوس دریایی در سال 1969 از بیمینی حرکت کرده بود که در اقیانوس اطلس به همراه 2 نگهبان ناپدید شد. در فرودگاه یکی از هواپیماهای مسافربری که کاملا آماده فرود در باند این فرودگاه شده بود و با رادار مرکز کنترل هوایی ردیابی می شد، ناگهان 10 دقیقه از صفحه رادار ناپدید و دوباره ظاهر شد. هواپیما بدون ایجاد هیچ مشکلی فرود آمد و افرادی که در آن حضور داشتند متوجه هیچ گونه مشکلی نشده بودند. نکته عجیب آن بود که ساعت های همه مسافران و خدمه 10 دقیقه از زمان واقعی عقب تر بود.

مطلب مشابه: معرفی 10 مکان شگفت انگیز و مرموز دنیا

هواپیمای داگلاس DC-3

27 دسامبر 1948 کاپیتان روبرت لیندکیست یک پرواز تجاری را با هواپیمای DC-3 از سان خوان، پورتوریکو به میامی فلوریدا رهبری کرد. این هواپیما کمی بعد در حال پرواز با 36 سرنشین ناگهان سقوط کرد. نکته عجیب این است که شرایط آب و هوایی کاملا مناسب بود و دید خوبی نسبت به محیط وجود داشت. خلبان به برج کنترل گفت: «ما در حال نزدیک شدن به مقصد و تنها در 50 مایلی جنوب هستیم و می توانیم چراغ های میامی را ببینیم همه چیز خوب است.»

DC-3 چند ثانیه بعد از صفحه رادار ناپدید شد. برخی افراد در آن زمان اظهار داشتند که هواپیما به طور کامل شارژ نشده بود و برخی هم می گویند ممکن است پیامی که از میامی مبنی بر تغییر جهت باد به هواپیما فرستاده شده بود، به دست خلبان نرسیده باشد و به همین دلیل او 50 کیلومتر دورتر پرواز می کرد.

قایق کونمارا

در سال 1955 یک قایق تفریحی به نام کونمارا در جنوب اقیانوس اطلس پیدا شد. کاملا مشخص بود که این قایق از مسیر خود خارج شده است. این قایق گرفتار 3 طوفان مخوف شده بود. تمامی افرادی که در این قایق حضور داشتند ناپدید شدند ولی با وجود این طوفان ها، قایق تفریحی بعد از 3 روز کاملا سالم پیدا شد.

نکاتی در مورد مثلث برمودا

  • بیشترین گزارش ها در مورد ناپدید شدن هواپیماها و کشتی ها مربوط به دهه 50 میلادی است. حتی بعد از گذشت چندین سال از آن زمان، همچنان علت واقعی رخ دادن بعضی از این حوادث عجیب مشخص نشده است.
  • این منطقه یکی از عمیق ترین نقاط زمین محسوب می شود. بعضی از عمیق ترین گودال ها در جهان را می توان در مثلث برمودا پیدا کرد. احتمالا به این دلیل است که بعضی از کشتی ها و هواپیماهای سقوط کرده در این منطقه، هرگز پیدا نشده اند.
  • هیچ منطقه رسمی به عنوان مثلث برمودا وجود ندارد. این منطقه اصلا در نقشه ها نشان داده نمی شود. با این حال مثلث برمودا، یک منطقه شناخته شده در فلوریدای آمریکا، سن خوان در پورتوریکو و جزیره برمودا است.
  • دانشمندان مقدار زیادی غلظت گاز متان را در این منطقه کشف کرده اند. این گازها ناشی از تجزیه موجودات دریایی در کف اقیانوس هستند که به صورت یخ متان غلیظ انباشته می شوند و در صورت رها شدن، به سطح آب می آیند. اگر این اتفاق در زیر یک کشتی بیفتد، باعث غرق شدن آن می شود.
  • مثلث برمودا، یکی از دو مکان در روی زمین است که در آن قطب نما به جای شمال مغناطیسی، به شمال واقعی اشاره می کند. احتمالا همین باعث شده تا بسیاری از هواپیماها و کشتی ها دچار مشکل شوند.
  • گرداب های مغناطیسی، جریان های گرم و سرد، می توانند روی وسایل و ابزار های الکترومغناطیسی تاثیرگذار باشند. مه های غلیظ هم می توانند جلوی دید را بگیرند.
  • این منطقه، با طوفان های مهیب خود شناخته می شود. این طوفان ها ناگهان به وجود می آیند و سریعا از بین می روند.

مطلب مشابه: ترسناک ترین و عجیب ترین جاذبه های گردشگری جهان

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو