24 درصد کادر بهداشت و درمان آمریکا ایرانی هستند!

منبع: تکراتو

5

1402/3/3

15:30


در یک آمار جدید اعلام شده که 24 درصد کادر بهداشت و درمان آمریکا را ایرانی‌های شامل می‌شوند.

24 درصد کادر بهداشت و درمان آمریکا ایرانی هستند!

در یک آمار جدید اعلام شده که 24 درصد کادر بهداشت و درمان آمریکا را ایرانی‌های شامل می‌شوند.

رصدخانه مهاجرت ایران در یک آمار جالب گفته است که 24 درصد کادر بهداشت و درمان آمریکا را پرسنل ایرانی تشکیل می‌دهند که در بخش‌های مختلف شبکه بهداشت این کشور مانند بیمارستان‌ها، مراکز درمانی، شبکه‌های بهداشت و غیره حضور دارند. البته ناگفته نماند که سه کشور فیلیپین، هند و مکزیک همچنان بیشترین آمار مهاجران فعال در کادر بهداشت و درمان ایالات متحده آمریکا را تشکیل می‌دهند.

بیشتر بخوانید: کشف میکروب‌های تجزیه‌کننده پلاستیک توسط محققان؛ راهکاری ایده‌آل برای حفاظت از محیط زیست

24 درصد کادر بهداشت و درمان آمریکا ایرانی هستند

رصدخانه مهاجرت ایران اعلام کرد:

در سـال ۲۰۲۱ قریـب بـه ۲/۸ میلیـون مهاجـر به عنـوان نیـروی کار بهداشـتی در نظـام سلامت ایـاالت متحـده آمریـکا مشـغول بـه فعالیـت بوده‌انـد. به‌عبـارت دیگر بیـش‌از ۱۸ درصد از جمعیـت ۱۵/۲ میلیون نفری شـاغل در بخش بهداشـت و درمـان ایاالت متحـده آمریـکا را مهاجـران تشـکیل می‌دهند. این سـهم در برخی از مشـاغل مرتبط‌با بهداشـت و سلامت بیشـتر نیـز هسـت. به عنـوان مثـال پزشـکان و جراحـان با ۲۶ درصـد و دسـتیاران بهداشـتی خانگی بـا ۴۰ درصـد از جمله گروه‌هـای شـغلی مرتبـط با بهداشـت و سلامت هسـتند که مهاجـران نقـش پررنگـی در آن دارنـد. در مجمـوع تقریباً ۶/۱ میلیـون مهاجـر در مشـاغل کلیـدی حوزه بهداشـت و درمان همچون پزشـک، پرسـتار، دندانپزشـک، داروسـاز، یا متخصص بهداشـت دهـان و دنـدان در ایـاالت متحده مشـغول به فعالیت هسـتند.

از لحـاظ جنسـیت نیـز مردان و زنان مهاجر سـهم بیشـتری در برخی از بخش‌ها نسـبت بـه همتایان آمریکایـی (متولدان بومـی) خـود در سیسـتم بهداشـتی ایالت متحـده داشـته‌اند. به عنـوان مثـال، در سـال ۲۰۲۱ میلادی ۲۳ درصـد از مردان و ۵ درصـد از زنـان متولـد خـارج در حرفـه پزشـکی و پرسـتاری مشـغول بـه فعالیت بودنـد، در حالی کـه این رقـم در مردان بومـی متولدشـده در ایـالت متحـده آمریکا بـه ترتیـب ۱۷ درصد ۳ درصد بوده اسـت.

24 درصد کادر بهداشت و درمان آمریکا ایرانی هستند

در بخـش مراقبت‌هـای بهداشـتی نیـز مهاجران سـهم بیشـتری نسـبت‌به همتایـان بومی متولدشـده در ایـالات متحده آمریـکا ایفـا کرده‌انـد. در میـان متولدیـن خارجـی، ۴۹ درصـد از زنـان و ۲۷ درصـد از مـردان در ایـن مشـاغل کار می‌کردند، در حالـی کـه ایـن رقـم در زنـان متولد ایـالات متحـده ۳۴ درصد و در مـردان متولـد ایالات متحـده ۲۳ درصد بوده اسـت.

کشـور‌های فیلیپیـن، مکزیـک و هنـد هماننـد سـال ۲۰۱۸ بـه ترتیـب دارای بیشـترین تعـداد کادر بهداشـت و درمـان در ایالات متحـده آمریـکا هسـتند. کشـور ایـران بـا مجموع ۳۶ هـزار کادر بهداشـت و درمان و بـا افزایش ۷ هزار نفری نسـبت‌به سـال ۲۰۱۸ در رتبه شـانزدهم در میان کشـور‌هایی با بیشـترین نیروی انسـانی شـاغل در بخش بهداشـت و درمان ایالات متحده آمریـکا قـرار گرفتـه اسـت. ایران در سـال ۲۰۱۸ در رده‌ بیسـت‌ویکم قرار داشـته اسـت

از ۳۶ هـزار ایرانـی شـاغل در بخـش بهداشـت و درمـان ایـالات متحـده آمریـکا، ۲۷ هـزار نفـر در مشـاغل تخصصـی و حرفـه‌ای پزشـکی مشـغول بـه کار هسـتند و ۹ هـزار نفـر نیـز در مشـاغل مربـوط‌بـه مراقبت‌هـای بهداشـتی کار می‌کننـد.

کشـور‌های (هنـد) ۵۴ هـزار (چیـن) ۱۷ هـزار (پاکسـتان) ۱۳ هزار (کانـادا) ۱۲ هـزار (و فیلیپین) ۱۱ هزار بـه‌ترتیب 5 کشـور اصلـی ارسـال‌کننـده پزشـک و جـراح به ایـالات متحـده آمریکا هسـتند. ایران نیـز با ۸ هزار پزشـک و جـراح مهاجر در ایـالات متحـده در رتبـه هفتـم قـرار گرفتـه اسـت. مکزیک، ویتنـام و مصر نیـز در جایگاههـای بعدی قـرار گرفته‌اند.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص آمار ایران در تشکیل 24 درصد کادر بهداشت و درمان آمریکا چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو