رنگ مناسب اتاق پذیرایی شما چیست؟

رنگ مناسب اتاق پذیرایی شما چیست؟


منبع: دلتا پیام

3

1402/3/4

12:04


رنگ پیشنهادی شما برای اتاق نشیمن یا پذیرایی چیست؟ یکی از مهم‌ترین قسمت‌های هر خانه‌ای بدون تردید اتاق پذیرایی آن است. از اتاق پذیرایی برای نشست‌ها و مهمانی‌های رسمی استفاده می‌شود و به همین دلیل از اهمیت بالایی برخوردار است.

رنگ مناسب اتاق پذیرایی شما چیست؟

رنگ آمیزی اتاق پذیرایی یکی از دغدغه‌های اصلی برای تزئین و زیباسازی منزل است. ببرسی ترکیب های رنگی در اتاق پذیرایی از مهم‌ترین کارهای دکوراسیون خانه است. تعداد وسایلی که در پذیرایی قرار داده شده بسیار زیادتر از دیگر فضاهای خانه است.  داشتن یک تم و ترکیب رنگی مشخص راهنمای بسیار خوبی برای چیدمان وسایل است. همراه مجله اینترنتی دلتا تم مناسب خانه خود را پیدا کنید.

ترکیب های رنگی در اتاق پذیرایی

ترکیب های رنگی در اتاق پذیرایی می‌توانند طراحی و دکوراسیون آن را زنده و جذاب کنند.

ترکیب سیاه و سفید

دیوار خاکستری، سقف سفید، مبلمان خاکستری و لوازم چوبی

اگر فضای شما کوچک است، ترکیب رنگ خاکستری و رنگ طبیعی چوب بهترین انتخاب شما خواهد بود. دیوارها را به رنگ خاکستری سرد درآورده و در عوض مبلمان خود را به رنگ خاکستری تیره و ملایم‌تر انتخاب کنید. حال برای اینکه رنگ آمیزی اتاق پذیرایی خیلی سرد و بی روح جلوه نکند، از لوازم چوب طبیعی یا لوازمی که رنگ قهوه‌ای چوب را نشان می‌دهند، استفاده کنید. مثلا میز جلو مبلی یا میز تلویزیون تمام چوبی باشد.

دیوار و سقف سفید، مبلمان رنگی، جزئیات مشکی

یکی از محبوب‌ترین و ساده‌ترین ترکیب های رنگی در اتاق پذیرایی خانه، دیوارهای سفید در کنار جزئیات مشکی و مبلمانی به رنگ‌های قوی است. استفاده از رنگ سفید برای دیوارها، دست شما را برای استفاده از هر نوع وسایل منزل با هر رنگ و طرحی تا حد زیادی باز می‌گذارد.

رنگ های گرم

دیوارهای سفید و قهوه‌ای مایل به زرد، مبلمان بژ رنگ چوبی

اغلب افراد همچنان خواستار رنگ‌های گرم و دکوراسیونی سنتی و کلاسیک برای ترکیب های رنگی در اتاق پذیرایی هستند.

تمام دیوارها و سقف را به رنگ بژ درآورید. سپس نوار ابزارها، فریم پنجره‌ها و پرده‌ها را به رنگ سفید انتخاب کنید. برای مبلمان راحتی و پذیرایی هم رنگ بژ یا سفید تیره (سفید مایل به خاکستری) را انتخاب کنید. برای قفسه و میزهای اتاق نیز بهتر است از لوازم چوبی با رنگ قهوه‌ای تیره استفاده کنید.

رنگ بژ در دکوراسیون

دیوار و سقف خاکستری، مبلمان سیاه و سفید

اگر در انتخاب طرح و رنگ سبک مدرنیسم را سرلوحه طراحی خود برای ترکیب های رنگی در اتاق پذیرایی قرار داده باشید، به وضوح متوجه استفاده از این سه رنگ در جای جای منزل خود خواهید شد.

سطوح بزرگ خانه مانند دیوارها، سقف و کف خانه را به رنگ خاکستری دربیاورید. سپس مبلمان خانه و بطور کلی هر وسیله‌ای با اندازه نرمال و متوسط مانند مبل راحتی و میز باید سفید انتخاب شوند.

در نهایت رگه‌هایی از رنگ سیاه به دیزاین اضافه می‌شود. برای اینکه دکوراسیون گرم‌تر دیده شود، یک یا دو عدد وسایل دکوری کوچک به رنگ قهوه‌ای یا چوبی را در دکوراسیون پذیرایی قرار دهید.

مبلمان سیاه و سفید

پیشنهاد مطالعه: مطلب ۵ ایده جذاب آب‌نما برای فضای کوچک را بخوانید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو