طرز تهیه شیرینی رومیاس بادامی ، کوکی ایتالیایی خوشمزه

3

1402/3/4

13:16


طرز تهیه شیرینی رومیاس بادامی در این مطلب از مجله آشپزی تاپ کوکینگ طرز تهیه شیرینی رومیاس بادامی ، یکی از…

طرز تهیه شیرینی رومیاس بادامی

در این مطلب از مجله آشپزی تاپ کوکینگ طرز تهیه شیرینی رومیاس بادامی ، یکی از شیرینی های خوشمزه بین المللی را خواهیم داشت. در ادامه همراه ما باشید.

شیرینی رومیاس بادامی یکی از شیرینی های بسیار خوشمزه ایتالیایی است که از محبوبیت زیادی برخوردار می باشد. این کوکی خوشمزه ظاهری جذاب دارد و وسط آن مغز آجیل قرار داده می شود.

تهیه شیرینی رومیاس راحت است و می توانید آن را در خانه درست کنید. در ادامه طرز تهیه شیرینی رومیاس بادامی خوشمزه و مخصوص به روش ایتالیایی را به شما آموزش می دهیم.

طرز تهیه شیرینی رومیاس بادامی

طرز تهیه شیرینی رومیاس بادامی

مواد لازم

  • آرد ۱ و ¼ پیمانه (۱۶۰ گرم)
  • پودر قند ¼ پیمانه (۵۰ گرم)
  • تخم مرغ ۱ عدد
  • کره ۱۳۰ گرم
  • پودر بادام ۴۵ گرم
  • وانیل ¼ قاشق چایخوری
  • نمک ۱ پنس

مواد مغزدار روی شیرینی

  • بادام ریز خرد شده ۶۰ گرم
  • شکر ۲۵ گرم
  • کره ۲۰ گرم
  • خامه صبحانه ۳۰ گرم
  • عسل ۱۵ گرم

طرز تهیه شیرینی رومیاس بادامی

برای تهیه شیرینی رومیاس باید اول مغزی شیرینی آماده را آماده کنید. حتی میتوانید مغزی را از یک روز قبل آماده کنید تا برای آماده کردن شیرینی خیلی معطل نشوید.

برای آماده کردن مغزی شیرینی، کره، خامه صبحانه، شکر و عسل را داخل ماهیتابه بریزید و روی حرارت قرار بدید تا کره آب شود و مواد کاملا با هم ترکیب شوند. وقتی مواد شروع به جوشیدن کرد، بادام ریز خرد شده را به آن اضافه کنید و حدود یک دقیقه هم بزنید و بعد از روی حرارت بردارید. مواد را روی کاغذ روغنی یا سیلپد بریزید و صاف کنید.

یک الی دو ساعت زمان بدهید تا خنک شود و بعد از مواد گلوله‌های سه الی چهار گرمی بردارید و داخل دست گرد کنید و کنار بگذارید یا اینکه با کمک کاغذ روغنی مغزی را رول کرده و جمع کنید. و بعد کاغذ روغنی را از قسمت زیرین با دست نگه دارید و از روی قسمت رویی با پالت فشار دهید تا جمع و فشرده شود و شکل استوانه‌ای به خودش بگیرد. مغزی را داخل یخچال بگذارید و خمیر کوکی را آماده کنید.

کره کمی نرم شده (خیلی شل نشده باشد) را کمی با همزن برقی بزنید تا باز شود و بعد پودر قند را داخل ظرف الک کنید و مجدد با همزن برقی بزنید تا کاملا پوک و سبک و سفید رنگ شود.

تخم مرغ را با چنگال می زنیم تا باز شود و از حالت لختگی خارج شود و سپس تخم مرغ زده شده را در سه یا چهار مرحله به همراه وانیل به مواد بالا اضافه کنید و هر بار با همزن بزنید تا کاملا یکدست شود. حالا آرد را روی مواد الک کنید. پودر بادام و نمک را هم به آن اضافه کنید و با لیسک هم بزنید تا مواد یکدست شوند.

از بیش از اندازه هم زدن مواد خودداری کنید چون باعث به روغن افتادن خمیر و در نهایت سفت و خشک شدن شیرینی میشود. برای این شیرینی می توانید از ماسوره سلطان استفاده کنید. ماسوره را داخل قیف فیکس کنید. برای این شیرینی که مواد حالت خمیری و سفت داره بهتره از قیف پارچه ای استفاده کنید چون محکم است و پاره نمی شود.

مواد را داخل قیف بریزید. داخل سینی کاغذ روغنی یا سیلپد قرار دهید و مواد شیرینی را با فاصله از هم روی سینی پایپ کنید. ماسوره را کاملا مماس به سینی بچسبانید و به اندازه یک سانتی متر پایپ کنید و بعد کمی بچرخونید و ماسوره رو جدا کنید.

پایپ کردن شیرینی را باید با فشار یکنواخت و بدون حرکت و لرزش انجام دهید. اگر شکل خمیر بعد از پایپ خوب نشد با یک پالت یا لیسک به آرامی خمیر را بردارید و مجددا با کمک قیف پایپ کنید. میتوانید این کار را چند بار تکرار کنید تا نحوه کار با این ماسوره را یاد بگیرید.

مغزی رول شده را از یخچال خارج کنید و با چاقو برش های یک اندازه دهید و داخل قسمت مرکزی شیرینی ها بگذارید. (یا اگر آنها را گلوله کرده اید، گلوله های آماده شده را داخل قسمت مرکزی قرار دهید).

سپس مغزی را کمی با دست صاف کنید. شیرینی ها را داخل فر ۱۸۰ درجه سانتی گراد به مدت حدود ۱۵ دقیقه بپزید. زمان در فرهای مختلف متغیر است. وقتی کناره های شیرینی طلایی شد می توانید آنها را از فر خارج کنید.

بعد از خارج کردن از فر شیرینی ها را از کاغذ روغنی جدا نکنید چون قسمت مغزی شیرینی هنوز نرم و چسبنده است. اجازه دهید شیرینی ها کاملا خنک شوند و قسمت مغزی کاملا خودش را بگیرد و سپس به آرامی از کاغذ روغنی جدا کنید. اگه سیلپد دارید میتوانید برای این شیرینی استفاده کنید چون شیرینی به راحتی از سیلپد جدا میشود.

شیرینی ها به همین صورت زیبا و قابل سرو هستند اما میتوانید برای تزئین مقدار کمی عسل را با کمی آب جوش رقیق کنید و به کمک قلمو اطراف مغزی را کمی مرطوب کنید و بعد روی این قسمت ها پسته خرد شده بریزید تا به شیرینی بچسبد. این شیرینی خوشمزه را در کنار چای سرو کنید.

چند نکته

  • به جای بادام ریز خرد شده می توانید از گردو یا فندق یا پسته یا بادام زمینی خرد شده یا کنجد در مغزی استفاده کنید.
  • پودر بادام داخل خمیر کوکی قابل حذف است. میتوانید به همان مقدار آرد به مواد شیرینی اضافه کنید.
  • به جای عسل در مغزی شیرینی می‌توانید از گلوکز استفاده کنید.
  • اگر ماسوره سلطان ندارید می‌توانید از ماسوره شکوفه استفاده کنید و با این ماسوره خمیر را به شکل یک دایره تو خالی روی کاغذ روغنی پایپ کنید و بعد مغزی را داخل قسمت خالی مرکزی قرار دهید.
  • همچنین می توانید کلا از ماسوره استفاده نکنید و خمیر شیرینی را به صورت دایره ای ساده با قیف پایپ کنید.

مقالات آشپزی بیشتر بخوانید:

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو