نقدها و نمرات فیلم Asteroid City

منبع: گیمفا

4

1402/3/4

15:34


فیلم Asteroid City جدیدترین ساخته وس اندرسون به شمار می‌رود که توانسته امتیاز بسیار خوبی را از منتقدان دریافت کند.

نقدها و نمرات فیلم Asteroid City

فیلم Asteroid City جدیدترین ساخته وس اندرسون به شمار می‌رود که توانسته امتیاز بسیار خوبی را از منتقدان دریافت کند.

فیلم شهر سیارکی (Asteroid City) به کارگردانی و نویسندگی وس اندرسون است و در آن، بازیگران برجسته و بااستعدادی حضور دارند که شامل تام هنکس، جیسون شوارتزمن،‌ اسکارلت جوهانسون، جفری رایت، تیلدا سوئینتون و برایان کرانستون می‌شود.

منتقدان بر این باور هستند که فیلم «شهر سیارکی» بعید است که بتواند توجه کسانی را جلب کند که با آثار وس اندرسون ناآشنا هستند ولی مطمئنا برای کسانی که از سبک و سیاق فیلمسازی وی لذت می‌برند، بدون شک همانند بازگشتی عالی و مرتب به فرم اصلی است.

تاکنون در وب سایت راتن تومیتوز برای فیلم «شهر سیارکی» ۳۰ نقد منتشر شده که امتیاز ۸۳ درصد را برای آن به همراه داشته است. در وب سایت متاکریتیک نیز امتیاز ۷۲ از صد دیده می‌شود که بر اساس ۲۲ نقد منتشر شده برای آن است. در ادامه نظر برخی از منتقدان برتر جهانی درباره این اثر را مشاهده می‌کنید.

نظر منتقدان درباره فیلم Asteroid City

  • راتن تومیتوز | ۳۰ نقد – امتیاز ۸۳ درصد
  • متاکریتیک | ۲۲ نقد – امتیاز ۷۲ از صد

فیلم Asteroid City

فیلم Asteroid City

«۱۰۰/۱۰۰ IndieWire | منتقد: دیوید ارلیچ»

تمام فیلم‌های وس اندرسون تنش بین نظم و هرج‌ومرج و عدم قطعیت و شک را در طول خود حفظ می‌کنند و فیلم «شهر سیارکی» اولین فیلمی است که این تنش را موضوع خودش قرار داده است و اغلب اوقات نیز آن را از طرق مختلف بیان می‌کند.

«۸۰/۱۰۰ The Guardian | منتقد: پیتر بردشاو»

فیلم «شهر سیارکی» به صورت هوشمندانه و هیجان‌انگیز به جلو پیش می‌رود و به طرز ماهرانه‌ای نیز توانسته ترحم و تنهایی را به خودش جذب کند، آن هم بدون اینکه از سرعتش بکاهد.

«۸۰/۱۰۰ Screen Daily | منتقد: تیم گریرسون»

فیلم «شهر سیارکی» بسیار لذت‌بخش، کاملا تکان‌دهنده و در همه حالت خوش ساخت است و اثری جذاب درباره تلاش برای درک جهان از طریق هنر یا سایر مشاغل است.

«۸۰/۱۰۰ Empire | منتقد: جان نوجنت»

فیلم «شهر سیارکی» واقعا دلنشین و لذت‌بخش است. وس اندرسون در این اثر بار دیگر روی سبک و سیاق منحصربه‌فرد فیلمسازی خودش متمرکز شده و با اینکه ممکن است نظر همه افراد را جلب نکند اما مطمئنا برای طرفداران وی بسیار جذاب و تماشایی خواهد بود.

«۷۵/۱۰۰ Collider | منتقد: ترز لاکسون»

در حالی که درون داستان شکاف‌ها و نواقصی به چشم می‌آید، زیبایی‌های بصری و ظاهر فیلم «شهر سیارکی» بی عیب و نقص است.

«۵۰/۱۰۰ Variety | منتقد: اوون گیلبرمن»

فیلم «شهر سیارکی» خیره‌کننده به نظر می‌رسد اما فقط برای طرفداران پروپاقرص وس اندرسون مناسب است، طرفدارانی که حتی ممکن است برخی از آن‌ها نیز جذب این اثر نشوند.

«۴۲/۱۰۰ TheWrap | منتقد: استیو پوند»

البته که فیلم «شهر سیارکی» شگفت‎‌انگیز به نظر می‌رسد اما این اثر نسبت به دیگر آثار وی چندان بیننده را درگیر خودش نمی‌کند و بازیگران خارق‌العاده و بااستعداد نیز نتوانستند کار چندانی انجام بدهند.

«۴۰/۱۰۰ The Hollywood Reporter | منتقد: دیوید رونی»

درگیر شدن با شخصیت‌ها و موقعیت‌هایی که بسیار با دقت طراحی شده‌اند، بسیار دشوار است چراکه فیلم‌نامه فیلم به این موارد اجازه نمی‌دهد تا توسعه احساسی قابل‌توجهی داشته باشند.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو