آیا این غارهای سنگی را آدم فضایی‌ها به‌وجود آورده‌اند؟

آیا این غارهای سنگی را آدم فضایی‌ها به‌وجود آورده‌اند؟


منبع: دلتا پیام

3

1402/3/4

18:31


غارهای ماسه سنگی لونگیو یکی از جاذبه‌های گردشگری طبیعی در کشور چین هستند که به‌خاطر زیبایی‌های خاص خود شهرت یافته‌اند.

آیا این غارهای سنگی را آدم فضایی‌ها به‌وجود آورده‌اند؟

غارهای ماسه سنگی لونگیو یکی از جاذبه‌های گردشگری طبیعی در کشور چین هستند که به‌خاطر زیبایی‌های خاص خود شهرت یافته‌اند. طول و عرض ورودی‌های این غارها چنان بزرگ است که چشم هر بیننده‌ای را متحیر می‌کند و مستقیم به دل تپه‌های ماسه‌ای وارد می‌شود. همراه مجله گردشگری دلتا با این غارهای عجیب بیشتر آشنا شوید.

نگاره های غار

غارهای ماسه سنگی لونگیو

در سال ۱۹۹۲ در استان هونان چین، در نزدیکی روستای شیان بیکون در شهر لونگیو مردی به نام وو آنای به یک اکتشاف عجیب دست‌یافت. وو آنای که مردی کنجکاو بود اعتقاد داشت آبگیری که در نزدیکی روستا وجود دارد طبیعی نیست پس یک روز با کمک اهالی روستا یک پمپ تهیه کرد و آب آبگیر را تخلیه کرد. بعد از هفده روز سطح آب آبگیر آن‌قدر پایین می‌رود که دهانه عجیب غاری از درون آن پدیدار می‌شود.

این غار که امروزه به غارهای لانگیو معروف هستند یکی از بزرگ‌ترین حفاری‌های باستانی محسوب می‌شوند که دوهزارسال قدمت دارند و به دویست سال قبل از میلاد مسیح برمی‌گردند. تعداد بیست و چهار غار کشف شده است که هر کدام هزار مترمربع مساحت و سی متر ارتفاع دارند و مساحت کل این غارها سی هزار مترمربع است.

غارهای لونگیو

ترکیبی از سنگ‌های رنگی مختلف در غارهای ماسه سنگی لونگیو وجود دارد. در برخی از نقاط، رنگ‌های سنگ‌ها زرد، قهوه‌ای و قرمز است، درحالی‌که در بخش‌های دیگر می‌توان رنگ‌های خاکستری، سفید و آبی را مشاهده کرد. این ترکیبات رنگی به غارها زیبایی و جذابیت خاصی می‌بخشند و بازدیدکنندگان را مبهوت می‌کنند.

نورپردازی مناسب در داخل غارها نیز به زیبایی آنها کمک می‌کند. نوارهای نوری و سیستم‌های نورپردازی پیشرفته و استثنایی زیبایی‌های طبیعی غارها را برجسته کرده است.

اکتشاف غارهای ماسه سنگی لونگیو فرصتی عالی برای مشاهده تنوع طبیعی و شکل‌های غیرمعمول سنگی است. این غارها همچنین مناطقی برای تحقیقات علمی و پژوهش‌های زمین‌شناسی ارزشمند هستند.

یکی از ورودیهای غار

غارهای لونگیو مناطق زیستی بسیار متنوعی را در بر می‌گیرند. درون غارها، می‌توان انواع سنجاب‌ها، پرندگان، مارها، عنکبوت‌ها و سایر جانوران را مشاهده کرد. این تنوع زیستی برای علاقه‌مندان به جانورشناسی  بسیار جذاب است.

غارهای لونگیو محلی برای فعالیت‌های ماجراجویانه مانند کوهنوردی، پیاده‌روی در طبیعت، کاوش و سفر درون غار و بالارفتن از سراشیبی‌های بلند هستند. این فعالیت‌ها به علاقه‌مندان به تجربه‌های خارق‌العاده و هیجان‌انگیز امکان می‌دهد تا زیبایی طبیعی غارها را در محیطی فعال و پرانرژی تجربه کنند.

در برخی از غارهای ماسه سنگی لونگیو می‌توانید نقوش و نگاره‌های باستانی، آثار باستانی و ادوات کهن را مشاهده کنید که با تاریخ و فرهنگ مردمان قدیمی این منطقه مرتبط هستند. این موارد ارزش تاریخی و فرهنگی این غارها را بالا برده‌اند.

دهانه غار

عجیب‌ترین نکته در مورد غارهای لونگیو این است که شیارهای روی دیوارهای غارها به‌گونه‌ای است که گویی از پیشرفته‌ترین ادوات امروزی برای شکل دادن آن‌ها استفاده شده است و همین گمانه‌زنی‌ها را برای دخالت موجودات فضایی در پدید آمدن این غارها بالا می‌برد. این درحالی‌ است که هیچ تاریخ‌نگار و باستان‌شناسی از قدیم در مورد این غارها چیزی ننوشته و حرفی نزده است. گویی خود چینی‌ها هم از وجود این غارها در سرزمین‌شان خبر نداشتند. با این وجود هیچ‌گاه راز سربه‌مهر علت و چگونگی ساخت این غارها برملا نشده است.

فضایی ها

پیشنهاد مطالعه: مطلب این دریاچه شما را به سرزمین وایکینگ‌ها می‌برد را مطالعه کنید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو