آحاد مردم باید میراث بان و حافظ هویت تاریخی باشند

منبع: همگردی

6

1402/3/4

19:38


ایرنا/ براساس آخرین خبرهای بدست رسیده، آحاد مردم باید میراث بان و حافظ هویت تاریخی باشند.

احمد دانایی نیا، رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کاشان در آیین نکوداشت احیاگران بافت تاریخی و تجلیل از نماهای برتر کاشان افزود: وقتی یک بنای تاریخی در یک کشور توسعه یافته تخریب شود، بسیاری از مردم با نوشتن شعار روی پلاکارد به این موضوع اعتراض کرده و جلو تخریب بنا را می گیرند.

وی اظهار کرد: اگر قرار باشد 540 هکتار بافت تاریخی کاشان تنها توسط یک اداره صیانت شود این یک خیال باطل است و همه مردم باید به نوعی میراث بان باشند و از بافت تاریخی صیانت کنند.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کاشان بیان کرد: اگر فردی در یک نقطه غیرتاریخی در کاشان قصد ساخت وساز دارد با توجه به بافت تاریخی کاشان اقدام به ساخت و ساز کند و پیوست فرهنگی شهر حفظ شود.

استاد پیشکسوت معماری سنتی کاشان هم در این مراسم گفت: تا سال 1373 بحثی از مرمت و احیای بافت تاریخی نبود و بناهای ارزشمند و تاریخی این شهر تخریب و جای آنها ساختمان های بی هویت ایجاد می شد و کسی به بافت تاریخی شهر توجه نمی کرد.

سید ابراهیمی حلی افزود: از سال 1373 هیات امنای مرمت بناهای تاریخی ایجاد شد و بعد از چهار سال افرادی که مخالف بحث احیا و مرمت بافت تاریخی بودند از اقدامات ما استقبال کردند و به مرور زمان دستگاه های مختلف هم از ما حمایت کردند.

وی اظهار کرد: اداره میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی کاشان باید به بحث مقاوم سازی بناهای تاریخی توجه کند و دستگاه هایی ازجمله شهرداری و دانشگاه کاشان هم در این زمینه مسئول هستند و باید در حوزه مقاوم سازی بناهای تاریخی برنامه ریزی کنند.

آحاد مردم باید میراث بان و حافظ هویت تاریخی باشند

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو