بیوگرافی بازیگران فیلم دوئل با نقش +داستان و اسامی و عکس

بیوگرافی بازیگران فیلم دوئل با نقش +داستان و اسامی و عکس


منبع: شبونه

5

1402/3/4

21:54


اسامی بازیگران فیلم دوئل بازیگران فیلم سینمایی و تلویزیونی دوئل عبارتند از: سعید راد در نقش اسکندر پژمان بازغی در نقش زینال پریوش نظریه در نقش سلیمه انوشیروان ارجمند در نقش لطیف پرویز پرستویی در نقش یوسف هدیه تهرانی در نقش هانیه کامبیز دیرباز در نقش یحیی وحید رهبانی در نقش اسماعیل ابولفضل شاه کرم …

اسامی بازیگران فیلم دوئل بازیگران فیلم سینمایی و تلویزیونی دوئل عبارتند از:

  • سعید راد در نقش اسکندر
  • پژمان بازغی در نقش زینال
  • پریوش نظریه در نقش سلیمه
  • انوشیروان ارجمند در نقش لطیف
  • پرویز پرستویی در نقش یوسف
  • هدیه تهرانی در نقش هانیه
  • کامبیز دیرباز در نقش یحیی
  • وحید رهبانی در نقش اسماعیل
  • ابولفضل شاه کرم در نقش منصور
  • حسین سحرخیز در نقش مأمور دولت
  • تورج مهرزادیان در نقش صفدر
  • رحمان باقریان در نقش ناخدا
  • علی مردانه در نقش قاسم
  • مهدی ساکی در نقش اسد

بیوگرافی بازیگران فیلم دوئل با نقش +داستان و اسامی و عکس

درباره فیلم دوئل

فیلم سینمایی دوئل یکی از کارهای پرفروش سینمای ایران در سال ۱۳۸۲ بود این فیلم توسط احمدرضا درویش کارگردانی شده و توسط  علی قلی زاده تهیه‌کنندگی شده است.

فیلم سینمایی دوئل یکی از گران قیمت ترین فیلم های مستقل در تاریخ سینمای ایران به شمار می آید.

این فیلم که درباره دفاع مقدس بوده موفق شد که ۸ سیمرغ بلورین را در جشنواره فیلم فجر از آن خود کند.

بازیگران شناخته شده از جمله سعید راد و پژمان بازغی و کامبیز دیرباز و پرویز پرستویی و هدیه تهرانی در این فیلم بازی می کنند که به جذابیت داستان افزوده است.

بیوگرافی بازیگران فیلم دوئل با نقش +داستان و اسامی و عکس

خلاصه داستان

داستان فیلم دوئل درباره یک گاوصندوق بوده که در دوران جنگ ایران و عراق رخ میدهد عده ای می‌خواهند گاوصندوق را از کشور خارج کنند و برخی از نیروهای امنیتی تلاش می کنند از خروج گاوصندوق جلوگیری شود نقش اول این فیلم کاراکتری به نام زینال با بازی پژمان بازغی بوده که تلاش زیادی می کند که از خروج گاوصندوق از کشور جلوگیری کند.

در نهایت گاوصندوق در اروند غرق می شود جایی که حملات عراق در آنجا به شدت افزایش یافته است زینال نیز در پی پیدا کردن گاوصندوق به چنگال بعثی ها می افتد و اسیر می شود در حین درگیری برای به دست آوردن گاوصندوق حقایقی کهنه و قدیمی آشکار می شود.

بیوگرافی بازیگران فیلم دوئل

بیوگرافی سعید راد 

احمدسعید حق پرست راد با نام هنری سعید راد، بازیگر پیشکسوت تئاتر، سینما و تلویزیون 4 آبان 1326 در تهران متولد شد و دارای مدرک تحصیلی دیپلم است.

بیوگرافی بازیگران فیلم دوئل با نقش +داستان و اسامی و عکس

سعید راد تا کنون دوبار ازدواج کرده و هر دو به طلاق منجر شده است. او از ازدواج اول خود یک دختر به نام نگاه و یک پسر به نام سام دارد.

دختر سعید راد دندانپزشک می باشد و پس از سالها از کانادا به ایران مهاجرت کرده است. او دو پسر به نامهای آریا و اَدَم همتی دارد که فوتبالیست هستند و اَدَم عضو تیم جوانان پرسپولیس می باشد و در زمان برانکوو، در رده بزرگسالان هم توانست چند بازی به میدان برود.

بیوگرافی بازیگران فیلم دوئل با نقش +داستان و اسامی و عکس

بیوگرافی  پژمان بازغی

پژمان بازغی، متولد 19/5/1353 در یک خانواده 5 نفره در تهران به دنیا آمده است. اصل و ریشه خانوادگی اش به شمال ایران و به شهر لاهیجان بر می گردد. در دوران کودکی به واسطه شغل پدرش در شهرهای مختلف زندگی کرده و تجربیات زیادی را بدست آورده است.

بیوگرافی بازیگران فیلم دوئل با نقش +داستان و اسامی و عکس

بیوگرافی پریوش نظریه

پریوش نظریه متولد بهمن ماه سال 1348 ، اهل گچساران بازیگر ایرانی است که شاهد بازی او در تلویزیون و در سریال گیلدخت هستیم این چهره علاوه بر بازیگری در زمینه عکاسی هم به صورت جدی فعالیت می کند ، تجربه ساخت فیلم و مستند هم دارد و تا کنون چندین نمایشگاه عکاسی هنری هم برپا نموده است.

پریوش نظریه فعالیت بازیگری را در دوران دانشجویی خود و با تئاتر آغاز کرده است. وی در سال 1369 و در سن 21 سالگی از طریق تستی که در میان دانشجویان برای بازی در فیلم « عروس حلبچه» به کارگردانی « حسن کاربخش» گرفته شد قبول شد و بدین شکل اولین فعالیت حرفه ای خود را انجام داد.

بیوگرافی بازیگران فیلم دوئل با نقش +داستان و اسامی و عکس

بیوگرافی هدیه تهرانی

هدیه تهرانی بازیگر سینما ایران است او متولد 4 تیر سال 1351 است. خانواده او اهل گرگان هستند. او مدرک دیپلم دارد و تحصیلات دانشگاهی ندارد. هدیه تهرانی در زمینه عکاسی هم فعالیت دارد.او برنده دو سیمرغ بلورین است.

پدر او رضا جوادیه تهرانی است و با خانواده میزایی که از گرگانی های اصیل بودند ازدواج کرد. پدر هدیه تهران می گوید که به فیلم نگاه کردن بسیار علاقه داشته است و دخترش را برای تماشای فیلم های زیادی با خودش به سینما می برد.

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو