آیا از تبلیغات مزاحم یا بی ربط اینستاگرام خسته شده اید و می خواهید که از دست آنها خلاص شوید و آن ها را از فید اینستاگرام خود حذف کنید؟ پس به جای درستی مراجعه کرده اید. برای اکثر افراد، اینستاگرام مکانی برای ارتباط با دوستان، خانواده و سایر افراد همفکر با خودشان می باشد. به یاد داشته باشید که در این بین این پلتفرم گاهی اوقات هم نیز بسیاری از تبلیغات مزاحم را برای شما به نمایش می گذارد که باعث اعصاب خوردی شما می شود. پس بنابراین بیایید بدون هیچ مقدمه ای به سراغ رفع این مشکل برویم. در این مطلب سلام دنیا، ما به نحوه حذف تبلیغات اینستاگرام با استفاده از روش های جدید؛ خاموش و  غیر فعال کردن پست های تبلیغاتی اینستاگرام؛ نحوه بستن و غیر فعال کردن تبلیغات در استوری و ریلز اینستاگرام به همراه راهنمای جامع تصویری پرداخته ایم. با ما همراه باشید.

جلوگیری از باز شدن خودکار تبلیغات اینستاگرام

نحوه غیرفعال کردن و حذف تبلیغات اینستاگرام

توجه: تمام روش ها و مراحلی که در این مقاله به اشتراک گذاشته شده اند هم برای دستگاه های اندرویدی و هم برای دستگاه های iOS کاربرد دارند.


حتما بخوانید: رفع مشکل try again later در اینستاگرام 


1. نحوه غیرفعال کردن تبلیغات در اینستاگرام از طریق مخفی کردن تبلیغات

یکی از رایج ترین راه ها برای غیرفعال کردن تبلیغات در اینستاگرام مخفی کردن تبلیغات از فید اینستاگرام می باشد. برای پیاده کردن این روش، مراحل زیر را دنبال کنید.

  • مرحله 1: اینستاگرام را در دستگاه اندروید یا iOS خود راه اندازی کنید و بر روی نماد سه نقطه در گوشه سمت راست بالای پست حمایت شده که دوست ندارید دیگر آن را ببنید ضربه بزنید.

نحوه خاموش کردن تبلیغات در اینستاگرام

  • مرحله 2: از صفحه پایینی، بر روی گزینه Hide ad ضربه بزنید و درست در هنگامی که از شما پرسیده شد چرا این تبلیغ را پنهان می کنید؟ (Why are you hiding this ad?) مناسب ترین گزینه را انتخاب کنید. با انتخاب کردن گزینه های نامناسب یا نامربوط (inappropriate یا irrelevant) احتمال اینکه آن تبلیغ دوباره در فید شما ظاهر شود کاهش می یابد. 

نحوه خاموش کردن تبلیغات در اینستاگرام

2. نحوه غیرفعال کردن تبلیغات در اینستاگرام از طریق گزارش دادن تبلیغات

شما می توانید آگهی‌هایی را که نامطابق با دستورالعمل‌های انجمن منتشر می شوند را به اینستاگرام گزارش دهید. در ادامه مطلب نحوه انجام این کار آورده شده است.

  • مرحله 1: اینستاگرام را در دستگاه اندروید یا iOS خود راه اندازی کنید و بر روی نماد سه نقطه در گوشه سمت راست بالای پست ضربه بزنید.

نحوه خاموش کردن تبلیغات در اینستاگرام

  • مرحله 2: از صفحه پایینی، بر روی گزینه Report ad ضربه بزنید. وقتی از شما پرسیده شد که چرا این آگهی را گزارش می‌دهید؟ (Why are you reporting this ad?) مناسب‌ترین گزینه را از لیست انتخابی خود انتخاب کنید. حتماً اطمینان حاصل کنید که گزارش شما گزراشی معقول و حقیقی باشد. اگر که فکر می‌کنید تبلیغ مشاهده شده توسط شما هیچ دستورالعملی را نقض نکرده است اما نمی‌خواهیدکه دیگر آن را در فید اینستاگرام خود ببینید، به خواندن مابقی مطلب ادامه دهید.

نحوه خاموش کردن تبلیغات در اینستاگرام

3. نحوه غیرفعال کردن تبلیغات در اینستاگرام از طریق بلاک کردن حساب های تجاری

با بلاک کردن یک حساب تجاری شما نمی توانید آن را از اینستاگرام حذف کنید، بلکه فقط توانایی این را دارید که از نمایش و نتایج جستجوی خود آن را حذف و فید و تبلیغات خود را شخصی سازی کنید. برای بلاک کردن حساب های تجاری مراحل زیر را دنبال کنید.


حتما بخوانید: آموزش روش عکاسی تبلیغاتی از کفش برای اینستاگرام حرفه ای


  • مرحله 1: اینستاگرام را راه اندازی کنید و در هنگام دیدن پست تبلیغاتی مورد نظر بر روی نام شرکت یا برند در بالای پست حمایت شده ضربه بزنید.

نحوه خاموش کردن تبلیغات در اینستاگرام

  • مرحله 2: بر روی منوی سه نقطه در گوشه سمت راست بالای پروفایل ضربه بزنید.
  • مرحله 3: از صفحه پایینی، گزینه Block را انتخاب کنید.

نحوه خاموش کردن تبلیغات در اینستاگرام

  • مرحله 4: در صفحه بعدی، دو گزینه ی block the account and any new accounts the company may create یا just block the specific account, choose any one برای شما به نمایش در می آیند. از بین این دو گزینه یکی را انتخاب کرده و بر روی گزینه Block ضربه بزنید.

نحوه غیرفعال کردن تبلیغات در اینستاگرام

نحوه غیرفعال کردن تبلیغات در ریلز اینستاگرام

مخفی کردن تبلیغات از ریلز در اینستاگرام با مخفی کردن آن در یک پست تفاوت آنچنانی ای ندارد. مراحل کمی متفاوت می باشند، اما خب به طور کلی یکسان هستند.


حتما بخوانید: چگونه اکسپلور اینستاگرام را تغییر دهیم یا ریست کنیم


  • مرحله 1: برنامه اینستاگرام را باز کرده و به بخش ریلز بروید.
  • مرحله 2: به ریلز تبلیغاتی مورد نظر رفته و بر روی نماد سه نقطه در گوشه سمت راست پایین پست ضربه بزنید.

نحوه خاموش کردن تبلیغات در اینستاگرام

  • مرحله 3: از صفحه پایینی، بر روی گزینه Hide ad ضربه بزنید.
  • مرحله 4: در هنگامی که از شما پرسیده شد چرا این تبلیغ را پنهان می کنید؟ (Why are you hiding this ad?) مناسب ترین گزینه را انتخاب کنید.
    توجه: اگر که تبلیغ مورد نظر دستورالعمل‌های انجمن را نیز نقض می‌کند، می‌توانید گزارش آن را هم نیز بدهید. با انتخاب کردن گزینه های نامناسب یا نامربوط (inappropriate یا irrelevant) احتمال اینکه آن تبلیغ دوباره در ریلز شما ظاهر شود کاهش می یابد.

نحوه خاموش کردن تبلیغات در اینستاگرام

نحوه غیرفعال کردن تبلیغات شخصی شده از طریق بلاک کردن تبلیغ کنندگان خاص

برای پیاده سازی این روش شما باید حساب های فیس بوک و اینستاگرام خود را بهم لینک دهید. پس از اتمام لینک دهی، دستورالعمل های زیر را دنبال کنید. توجه داشته باشید که اگر به هر دلیلی نخواستید حساب‌های خود را به هم متصل کنید، این روش را نادیده گرفته و به روش بعدی رجوع کنید.

  • مرحله 1: برنامه فیس بوک را باز کنید و بر روی نماد تصویر پروفایل خود ضربه بزنید.

نحوه خاموش کردن تبلیغات در اینستاگرام

  • مرحله 2: در صفحه بعدی، به پایین بروید و گزینه Settings & privacy را انتخاب کنید. از منوی کشویی، گزینه Settings را انتخاب کنید.

نحوه خاموش کردن تبلیغات در اینستاگرام

  • مرحله 3: در زیر قسمت Ads، گزینه Ad preferences را انتخاب کنید و در زیر بخش Advertisers you’ve Seen Most Recently به قسمت advertisers بروید.
  • مرحله 4: بر روی Hide Ads در کنار نام شرکت یا برند ضربه بزنید تا تبلیغات برای شما بلاک شوند. علاوه بر مسدود کردن advertisers، شما می‌توانید موضوعات تبلیغاتی ای را که ممکن است به آن‌ها علاقه داشته باشید یا نداشته باشید را هم نیز تغییر دهید. برای این کار به خواندن مراحل باقی مانده ادامه دهید.

نحوه خاموش کردن تبلیغات در اینستاگرام

  • مرحله 5: در زیر صفحه Ad Preferences، گزینه Ad Topics را انتخاب کنید.
  • مرحله 6: در قسمت Ad topics، بر روی گزینه View and manage topics ضربه بزنید.

نحوه خاموش کردن تبلیغات در اینستاگرام

  • مرحله 7: در صفحه بعدی که نشان گر عبارت Ad topics advertisers can use to reach you می باشد، از میان topics حرکت کرده و بر روی موردی که به شما مربوط نمی شود ضربه بزنید. سپس از صفحه پایینی، See less را انتخاب کنید.

نحوه خاموش کردن تبلیغات در اینستاگرام

نحوه مشاهده کردن تبلیغات اینستاگرامی که شما با آن ها در تعامل بوده اید

اینستاگرام در تلاش است تا به کاربران خود یک تجربه تبلیغاتی شخصی با کنترل بیشتر بر روی این نوع از تبلیغات را ارائه دهد. اگر می‌خواهید تبلیغات خاصی را در اینستاگرام ببینید و یا آن ها را بلاک کنید، دستورالعمل‌های زیر را دنبال کنید.


حتما بخوانید: نوشتن متن روی عکس در استوری اینستاگرام


  • مرحله 1: برنامه اینستاگرام را راه اندازی کرده و به قسمت پروفایل خود بروید.

نحوه خاموش کردن تبلیغات در اینستاگرام

  • مرحله 2: بر روی نماد سه خط افقی در گوشه بالا سمت راست ضربه بزنید و از صفحه پایین، گزینه Settings را انتخاب کنید.

نحوه خاموش کردن تبلیغات در اینستاگرام

  • مرحله 3: در صفحه Settings، به پایین در زیر قسمت Ads بروید و در صفحه بعدی، گزینه Ad activity را انتخاب کنید. با این کار شما همه تبلیغاتی را که در 90 روز گذشته با آنها تعامل داشته‌اید را مشاهده خواهید کرد. آنها را مرور کنید. اگر هر یک از آن ها را نخواستید به خواندن ادامه مطلب ادامه دهید.

نحوه خاموش کردن تبلیغات در اینستاگرام

  • مرحله 4: بر روی نام شرکت یا برند در زیر گزینه Ad activity ضربه بزنید و به نماد سه نقطه در گوشه سمت راست بالای صفحه بروید.

نحوه خاموش کردن تبلیغات در اینستاگرام

  • مرحله 5: از صفحه پایین، گزینه Block را انتخاب کنید.
  • مرحله 6: در صفحه بعدی، دو گزینه ی block the account and any new accounts the company may create یا just block the specific account, choose any one برای شما به نمایش در می آیند. از بین این دو گزینه یکی را انتخاب کرده و بر روی گزینه Block ضربه بزنید.

نحوه خاموش کردن تبلیغات در اینستاگرام

سوالات متداول

1. آیا می توان هر تبلیغی را در اینستاگرام بلاک کرد؟

بلاک کردن تمام تبلیغات در اینستاگرام امکان پذیر نیست، چرا که مدل کسب و کار اینستاگرام به شدت به تبلیغات متکی می باشد. ولی خب باز هم با این حال، راه حل هایی وجود دارد که شما می توانید با استفاده از روش های ذکر شده در بالا، تعداد تبلیغاتی که مشاهده می کنید را کاهش دهید. علاوه بر این، برخی از افزونه های مرورگر مسدودکننده تبلیغات نیز می توانند برای بلاک کردن برخی از تبلیغات اینستاگرام کاربردی واقع شوند. این نکته را هم در نظر داشته باشید که اینستاگرام به طور مداوم کدهای خود را به روز می کند که با این کار برخی از مسدود کننده های تبلیغاتی ممکن است نتوانند با این تغییرات هماهنگی لازم را داشته باشند و کار خود را به درستی انجام دهند.

2. علت پس زده شدن تبلیغات اینستاگرام در چیست؟

سیاست تبلیغاتی اینستاگرام از برندها می‌خواهد که در یک چهارچوب از قوانین پیش بروند. اگر این کار را نکنند امکان اینکه تبلیغات آنها رد شود، افزایش می یابد. اینستاگرام اگر که تبلیغ توهین‌آمیز باشد، محصولات یا خدمات ممنوعه را تبلیغ کند، حاوی اطلاعات گمراه‌کننده باشد یا بدون اجازه دارای حق چاپ باشد، افراد خردسال را هدف قرار گیرد یا از مسائل حساس اجتماعی یا سیاسی سوء استفاده کنند، رد می کند. علاوه بر این، اینستاگرام دستورالعمل هایی را برای محتوای تبلیغاتی - مانند اندازه و قالب مورد نیاز - برای تبلیغ کننده شفاف سازی کرده است.

سخن آخر

غیر فعال کردن تبلیغات در اینستاگرام می تواند راهی مفید برای ساده کردن تجربه شما در پلتفرم و جلوگیری از تبلیغات نامربوط یا مزاحم باشد. این مطلب به شما چه به دنبال تمرکز بر روی محتوایی خاص باشید و چه بخواهید حواس‌پرتی خود را کاهش دهید، کمک بزرگی می کند.