ویژگی‌های پستانک مناسب برای کودکان

6

1402/3/4

23:05


یافتن شکلی از پستانک که کودک شما آن را دوست داشته باشد و آن را بیرون نیندازد، ساده نیست و ممکن است مجبور به امتحان چند نوع پستانک شوید.

ویژگی‌های پستانک مناسب برای کودکان

به گزارش بهداشت نیوز، بهتر است پستانکی را انتخاب کنید که یک تکه و محکم باشد و سر آن نرم و دارای سوراخ‌های تهویه باشد. این سوراخ‌ها مانع تجمع بزاق در پایه پستانک می‌شوند که ممکن است باعث تحریک پوست اطراف دهان و ایجاد دانه‌های پوستی شود.

پایه پستانک باید قطری دست کم به اندازه ۵ سانتی‌متر داشته باشد تا مانع از آن شود که کودک کل پستانک را به درون دهانش ببرد و در معرض خطر خفگی قرار گیرد. به طور مرتب پستانک‌های کارکرده و فرسوده را دور بیندازید و پستانک‌ نو برای کودک بخرید.

پستانک را با ربان یا نخ به پیراهن کودک متصل نکنید، چرا که ممکن است دور گردن یا مچ دست کودک بپیچد و به او آسیب بزند. در صورت امکان پستانکی را بخرید که در ماشین ظرفشویی قابل شسته شدن باشد.

مراقبت از پستانک

پستانک را پیش از استفاده برای نخستین بار ضدعفونی کنید: برای این کار یک ظرف آب را به نقطه جوش برسانید و پستانک را درون آن بیندازید. زیر ظرف را خاموش کنید. هنگامی که آب خنک شد، پستانک را از آن خارج کنید و آن را به کودک دهید تا امتحانش کند. پس از آن، پستانک را به طور مرتب با ماشین ظرفشویی یا با آب صابون داغ بشویید و به طور کامل آبکشی کنید. اگر کودکتان سرماخورده است، دفعات شستن آن را بیشتر کنید تا در حد ممکن عاری از میکروب بماند. اگر پستانک روی زمین افتاد هم باید آن را بشویید.

منبع: فارس

نظرات


تصویری


ویدئو