حالت تراک به Tesla Model X Plaid اضافه خواهد شد

منبع: فوت و فن

4

1402/3/5

02:20


Tesla Model X Plaid از قبل قادر به انجام شتاب‌زنی 0-60 مایل در ساعت در زمانی به‌اندازه 2.5 ثانیه است. تسلا تازه‌ترین بار Track Mode را برای Tesla Model Y به ارمغان آورده است. اکنون، مدیر عامل ایلان ماسک تأیید کرده است که Tesla Model X Plaid نیز این قابلیت را خواهد داشت. او در جلسه سهامداران سالانه تسلا 2023، این تأیید را در جمع عمومی اعلام کرد.

حالت تراک به Tesla Model X Plaid اضافه خواهد شد

Tesla Model X Plaid از قبل قادر به انجام شتاب‌زنی 0-60 مایل در ساعت در زمانی به‌اندازه 2.5 ثانیه است.

تسلا تازه‌ترین بار Track Mode را برای Tesla Model Y به ارمغان آورده است. اکنون، مدیر عامل ایلان ماسک تأیید کرده است که Tesla Model X Plaid نیز این قابلیت را خواهد داشت. او در جلسه سهامداران سالانه تسلا 2023، این تأیید را در جمع عمومی اعلام کرد.

با فعالسازی Track Mode، تنظیماتی نظیر سیستم ترمزگیری، سیستم کنترل استقامت، توزیع نیروی موتورها و سیستم توازن خودرو به گونه‌ای تغییر می‌کنند که رانندگی در مسیرهای مسابقه بهینه‌تر و پویاتر می‌شود. همچنین، در این حالت، شتاب خودرو، پاسخگویی فرمان، وضوح نمایشگر و سیستم پایداری بهینه‌سازی می‌شوند تا تجربه رانندگی در مسیرهای مسابقه حسابی تحت تاثیر قرار گیرد.

وقتی قابلیت Track Mode تسلا برای اولین بار به بازار عرضه شد، در واقع برای Tesla Model 3 Performance بود. در حالی که Model 3 هرگز به اندازه Model S پرچمدار و گرانقیمت سریع نبوده است، اما به دلیل اندازه کوچکتر، سبک‌تر و چابک‌تر، این خودرو به طور قابل توجهی بیشتر یک خودروی سدان ورزشی به نسبت مدل اس خانوادگی بود.

با این حال، تسلا در نهایت قابلیت Track Mode را به Model S Plaid اضافه کرد، که خودروی برقی است و به گفته شرکت می‌تواند از صفر تا 60 مایل در ساعت را در زمانی به‌اندازه 1.99 ثانیه طی کند. با این حال، قابلیت مبتنی بر تراک معروف‌تر شد زمانی که مدل S برای ثبت رکوردها در مسیرهای معروف مانند Nürburgring Nordschleife، Buttonwillow و Laguna Seca به کار برده شد.

اگرچه Model X Plaid به اندازه Model S Plaid سریع نیست، که این امر قابل پیش‌بینی است برای یک اس یو وی، اما برای آنچه است، بسیار سریع است. در واقع، این سریع‌ترین اس یو وی‌ مسافربر تا کنون است و می‌تواند صفر تا 60 مایل در ساعت را در زمانی به‌اندازه 2.5 ثانیه طی کند.

Track Mode به‌صورت به‌روزرسانی نرم‌افزاری از طریق اینترنت ارائه خواهد شد و به مالکان این خودروی خانوادگی پربار اجازه می‌دهد که در مسیر و در حرکت به‌سبک یک خودروی اسپورت عمل کنند. وقتی در جلسه اخیر پرسیده شد که آیا Model X همچنان این قابلیت را خواهد داشت، ماسک پاسخ داد:

“بله، ما می‌توانیم آن را اضافه کنیم، البته. مشکلی نیست.”

مدیر عامل زمان مشخصی برای در دسترس بودن این قابلیت اعلام نکرد و این مسئله به سادگی ممکن نیست که فقط قابلیتی که از پیش برای خودروهای دیگر تسلا در دسترس است را برای Model X Plaid عرضه کند. به‌جای آن، تسلا در واقع باید برای هر خودرویی در مجموعه خود آن را مستقل توسعه دهد. Model Y از اوایل سال 2020 در بازار حضور داشته و در دسامبر 2022 قابلیت Track Mode را دریافت کرد، اگرچه هم‌پلتفرم با Model 3 را به اشتراک می‌گذارد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو