نکاتی برای انتخاب هتل مناسب در تایلند برای تجربه یک سفر خاطره انگیز

نکاتی برای انتخاب هتل مناسب در تایلند برای تجربه یک سفر خاطره انگیز


منبع: بیتوته

5

1402/3/5

08:13


کشور تایلند یکی از پرطرفدارترین مقاصد گردشگری ایرانیان است. احتمالاً دلیل انتخاب این مقاله آن بوده که در حال حاضر مشغول برنامه ریزی سفر به تایلند هستید. انتخاب هتل یکی از مهم ترین تصمیم های شما برای تجربه ی یک سفر خاطره انگیز است. برای اینکه به خاطره انگیز کردن سفر شما کمک کرده باشیم؛ در این مطلب از بیتوته قصد داریم در خصوص مهم ترین نکات برای انتخاب هتل در تایلند صحبت کنیم. 

نکاتی برای انتخاب هتل مناسب در تایلند برای تجربه یک سفر خاطره انگیز



انتخاب هتل در تایلند, هتل در تایلند, رزرو هتل در تایلند

رزرو هتل در تایلند

 

نکاتی برای انتخاب هتل در تایلند 

کشور تایلند یکی از پرطرفدارترین مقاصد گردشگری ایرانیان است. احتمالاً دلیل انتخاب این مقاله آن بوده که در حال حاضر مشغول برنامه ریزی سفر به تایلند هستید. انتخاب هتل یکی از مهم ترین تصمیم های شما برای تجربه ی یک سفر خاطره انگیز است. برای اینکه به خاطره انگیز کردن سفر شما کمک کرده باشیم؛ در این مطلب از بیتوته قصد داریم در خصوص مهم ترین نکات برای انتخاب هتل در تایلند صحبت کنیم. 

آشنایی با کشور تایلند

کشور تایلند یکی از کشورهای امپراتوری خاورمیانه است که در شبه ‌جزیره هند و چین واقع شده است. به طور دقیق تر از لحاظ موقعیت جغرافیایی در جنوب شرقی آسیا و از سمت شمال و غرب با کشور برمه و دریای آنداما، از سمت شمال شرقی و شرق با لائوس و از سمت جنوب با کشور مالزی و خلیج تایلند مرز مشترک دارد.

 

پایتخت تایلند شهر زیبای بانکوک یا بانگکوک است. جالب است که بدانید معنی کلمه تایلند سرزمین آزادی و آزاد مردی است. به همین دلیل در این کشور انتخاب آیین و شیوه زندگی کاملا اختیاری است. زبان مردم تایلند نوعی گویش به نام تای یا تایلندی است. این زبان با توجه به مقدار تغییراتی که داشته یکی از باستانی ترین زبان های خاورمیانه محسوب می شود. با این حال در بسیاری از مکان های عمومی مانند رستوران ها به زبان انگلیسی صحبت می شود.

 

بنابراین اگر به زبان انگلیسی مسلط هستید در طول سفر دچار مشکل نخواهید شد. جمعیت کشور تایلند طبق براورد هایی که در سال 2022 انجام شده، بالغ بر 69.761.555 میلیون نفر بوده. از لحاظ آب و هوایی خوشبختانه این کشور دارای آب و هوای معتدل است. این بدان معنا است که در تمام فصول سال برای میزبانی از مسافران شرایط مناسب دارد.

 

با این وجود اگر قصد دارید در کنار ساحل آب و هوای خنکی را احساس کنید، فصل زمستان، بهار و ماه ژانویه بهترین ایام سال برای سفر به تایلند است. این کشور دارای آداب و رسوم و فرهنگ های بسیار متنوعی است. به همین دلیل می توانید در روزهای مختلف سال مهم ترین آیین ها و جشن های ادیان مهم جهان را مشاهده کنید.

 

واحد پول کشور تایلند بات یا بت (Baht) است همچنین علاوه بر واحد پول اصلی، پول خرد نیز در معاملات ارزش زیادی دارد. واحد پول خرد در تایلند ستنگ (Satang) بوده و هر ۱۰۰ ستنگ برابر یک بات است. برای تهیه ی واحد پول تایلند لازم است که به صرافی های این کشور مراجعه کنید.

 

یکی از مهم ترین جشن های کشور تایلند جشن گلها است که هر سال به مدت سه روز در اواسط بهار برگزار می شود. پیشنهاد می کنیم زمان سفر خود را به گونه ای برنامه ریزی کنید که از جشن های مختلف این کشور نیز لذت ببرید.

 

مهم ترین و قابل احترام ترین مکان های تایلند معابد بودایی هستند. در این معابد لازم است که بازدید کنندگان لباس های مناسبی داشته باشند و از پوشیدن کفش خودداری کنند. این کشور جاذبه های منحصر به فرد زیادی دارد که مهم ترین آن شامل: معبد سپیده‌دم یا وات آرون، معبد وات رونگ خون، معبد وات فو، پناهگاه حقیقت، معبد بودای بزرگ، جزیره پوکت، جزیره کوچانگ، جزیره کوسامویی، ساحل نای هارن، جزیره فانگان، جزیر فی فی، پارک پادشاهی ببرها، دهکده فیل‌ها، رفتینگ و کانو سواری، واکینگ استریت پاتایا، بازار شناور پاتایا و مرکز خرید بانکوک است. شما می توانید در مدت زمان اقامت خود از این مناطق بی نظیر لذت ببرید.

 

انتخاب هتل در تایلند, هتل در تایلند, بازدید از کشور تایلند

بازدید از کشور تایلند

 

مهم ترین نکات انتخاب هتل در تایلند

برای اینکه بتوانید سفر خاطره انگیزی را برای خود و خانواده تان برنامه ریزی کنید، لازم است که با نکات مهم برای انتخاب هتل در تایلند آشنا باشید. در این قسمت از مقاله قصد داریم در خصوص این نکات با شما صحبت کنیم.

 

خدمات و امکانات هتل

کشور تایلند یکی از کشورهایی است که برای گردشگران امکانات و خدمات زیادی را در نظر گرفته. البته برای استفاده از این امکانات ممکن است دچار چالش شوید؛ زیرا فاصله ی مراکز مهم آن مانند مراکز حمل و نقل و نقل عمومی و بیمارستان ها از مراکز گردشگری و توریستی بسیار دور است و برای رسیدن به این مراکز باید هزینه زیادی را رانندگان تاکسی بپردازید.

 

همچنین استفاده از خدمات در این کشور هزینه بسیار بالایی دارد. برای اینکه در خصوص استفاده از خدمات مختلف دچار مشکل نشوید، توصیه می کنیم هتل خود را از میان هتل هایی انتخاب کنید که دارای حداکثر مقدار خدمات باشد.

 

از جمله مهم ترین خدماتی که در هنگام سفر برای گردشگران بسیار سودمند است، شامل: پزشک هتل، امکانات حمل و نقل مسافران، رستوران، صندوق امانات برای نگهداری اشیا نفیس، بیلیارد، اینترنت رایگان، سالن همایش، بالکن مناسب، صرافی، اتوشویی، کافی شاپ،اتاق چمدان، استخر، سونا، جکوزی، مجموعه ورزشی، محل نگهداری کودکان (مهدکودک های ساعتی)، پارکینگ، سالن بدنسازی، امکانات ویژه برای معلولین، لاندری و فضای سبز، گیم نت، زمین تنیس و ماساژ است.

 

انتخاب هتل در تایلند, هتل در تایلند, توجه به امکانات هنگام انتخاب هتل در تایلند

توجه به امکانات هنگام انتخاب هتل در تایلند

 

نظافت هتل

یکی از مهم ترین نکاتی که باید در هنگام رزرو هتل در تایلند در نظر بگیرید شیوه نظافت هتل است. متاسفانه بسیاری از گردشگران به این نکه مهم توجه نمی کنند و باعث ابتلا خود و خانوادشان به بیماری های مختلف می شوند. کشور تایلند جزء کشورهای ساحلی و گردشگری است، بنابراین قابل انتظار است که اگر خدمه هتل به نظافت درست دقت نداشته باشند، با تشت های پر از شن و ماسه مواجه شوید.

 

متاسفانه وجود شن و ماسه باعث بروز حساسیت های پوستی و تنفسی می شود. به همین لازم است که قبل از رزرو قطعی هتل با مراجعه به سایت های رزرو آنلاین هتل و جستجو نام هتل مورد نظرتان، از کیفیت نظافت هتل مطلع شوید.

 

انتخاب هتل در تایلند, هتل در تایلند, اهمیت نظافت هتل

اهمیت نظافت هتل

 

موقعیت جغرافیایی هتل

همانطور که اشاره شد مراکز مهم شهری در تایلند مانند ایستگاه های حمل و نقل عمومی از یکدیگر فاصله ی زیادی دارند. به همین دلیل لازم است که برای مراجعه به مکان های مختلف هزینه زیادی را صرف تاکسی نمایید.

 

توصیه ما به شما این است که هتل خود را از میان هتل های ممتاز مرکز شهر انتخاب کنید تا در صورت نیاز بتوانید پس از طی مسافت کوتاه به مناطقی مانند: مناطق تفریحی، گردشگری، خرید و حمل و نقل عمومی دسترسی پیدا کنید. همچنین اگر هتل شما به ساحل نزدیک باشد؛ این امکان را دارید که برای پیاده روی و استراحت خود از این فضای رویایی استفاده کنید.

 

انتخاب هتل در تایلند, هتل در تایلند, توجه به موقعیت جغرافیایی هتل

توجه به موقعیت جغرافیایی هتل  

 

نظرات گردشگران قبلی هتل

یکی از راه هایی که می توانید مطمئن شوید که خدمات و امکانات هتل مورد نظر شما با مواردی که در سایت های رزرو آنلاین گفته شده، مطابقت دارد یا نه این است که وارد سایت های گردشگری معتبر شوید و پس از جستجو هتل مورد نظرتان، به نظرات گردشگران قبلی هتل توجه کنید.

 

مهم ترین مواردی که اغلب در این نظرات به آن پرداخته می شود شامل: شیوه برخورد پرسنل هتل، استاندارهای نظافت، کیفیت خدمات و امکانات هتل و کیفیت غذاهای رستوران است.

 

رستوران هتل

علاوه بر نظافت، کیفیت مواد اولیه غذاهای رستوران هتل نیز در میزان سلامتی شما در طی سفر تاثیر گذار است. تعدادی از رستوران ها گاها برای افزایش مقدار سود خود از مواد اولیه بی کیفیت استفاده می کنند و باعث بیماری های گوارشی مسافران می شوند. همچنین امکان دارد که مواد اولیه مورد استفاده در این رستوران ها جزء مواردی باشد که باعث ایجاد حساسیت های مختلف در بدن شما شود.

 

به همین دلیل بهتر است قبل از سفر خود ضمن بررسی کیفیت رستوران هتل، پرسنل رستوران را در خصوص حساسیت های غذای خود در جریان بگذارید. در نظر داشته باشید که در هنگام انتخاب غذا در این رستوران ها از سفارش غذاهای ویژه ی تایلند مانند: کائو سوی، کائو تام، سوپ نودل، تام یوم گوونگ، کائنگ لیانگ، سوسیس تایلندی، روتی، برنج شفته تایلندی، گای یانگ، موپینگ و پد کراپو غافل نمانید!

 

انتخاب هتل در تایلند, هتل در تایلند, توجه به کیفیت غذاهای رستوران هتل

توجه به کیفیت غذاهای رستوران هتل

 

بهترین هتل های تایلند

برای اینکه بتوانید در جستجوی هتل موارد مناسبی را پیدا کنید، در این قسمت از مقاله قصد داریم دو تا از بهترین هتل های این کشور را به شما معرفی کنیم تا با در نظر گرفتن شرایط و امکانات آنها بتوانید انتخاب درستی داشته باشید.

 

هتل کریستال پالاس

هتل کریستال پالاس در مرکز پایتخت تایلند یعنی منطقه چونبری واقع شده. این هتل 390 اتاق دارد و به خاطر معماری منحصر به فرد، فضای ویژه ای را برای مهمانان خود ایجاد می کند. از لحاظ موقعیت جغرافیایی هتل کریستال پالاس تا فرودگاه Suvarnabhumi حدود یا ساعت فاصله دارد و تنها در 665 متری رستوران معروف پایتخت یعنی رستوران فت بلی پاتایا است.

 

مهم ترین خدمات و امکانات این هتل شامل: استخر سرباز، رستوران بین المللی، اینترنت وای فای رایگان در لابی و اتاق ها، مینی بار رایگان، فروشگاه، خشکشویی، سونا، جکوزی، ماساژ، فروشگاه و گاو صندوق است.

آدرس هتل کریستال پالاس: 284/68 Moo 5 Pattaya-Naklua Road Naklua Subdistrict, Bang Lamung 20150 Thailand

 

انتخاب هتل در تایلند, هتل در تایلند, هتل Crystal Palace

هتل Crystal Palace 

 

هتل پرینس پالاس

هتل پرینس پالاس با دارا بودن 744 اتاق یکی از منحصر به فردترین هتل های مرکز بانکوک است. از لحاظ موقعیت جغرافیایی این هتل در کنار برج Bo Bae که یکی از مهم ترین مراکز تجاری تایلند است، قرار دارد. همچنین حدود 20 کیلومتر تا فرودگاه اصلی شهر یعنی فرودگاه سوارنابومی فاصله دارد.

 

مهم ترین امکانات و خدمات هتل پرینس پالاس شامل: 8 رستوران بین المللی، خدمات 24 ساعته در اتاق، فروشگاه، اینترنت وای فای رایگان در لابی و اتاق ها، مینی بار رایگان، سرویس رایگان رفت و آمد، ماساژ، استخر روباز، سالن ورزش، اسپا، سونا، خشکشویی و تهویه کننده هوا است.

آدرس هتل پرینس پالاس: 488/800 Bo Bae Tower, Damrongrak Road Klong Mahanak, Pomprab, Bangkok 10100 Thailand

 

انتخاب هتل در تایلند, هتل در تایلند, هتل پرینس پالاس

هتل پرینس پالاس

 

گردآوری: بخش گردشگری بیتوته 

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو