هوشمندی در خدمت آسایش؛ معرفی شیرآلات هوشمند مدرن

هوشمندی در خدمت آسایش؛ معرفی شیرآلات هوشمند مدرن


منبع: بیتوته

4

1402/3/5

08:14


امروزه با پیشرفت تکنولوژی همه به دنبال استفاده از محصولاتی هستند که باعث آسایش و راحتی آنها شود و کار کردن با آنها آسان باشد، بدین سان تولید کنندگان شیرآلات نیز از این قانون مستثنی نبوده و با تولید محصولات هوشمند سعی می‌کنند از قافله تکنولوژی و پیشرفت عقب نمانند. در این مطلب از بیتوته سعی شده علاوه بر معرفی ساختارهای عملکردی شیرآلات هوشمند نکات مهم جهت خریداری بهینه را در اختیار شما قرار دهیم.

هوشمندی در خدمت آسایش؛ معرفی شیرآلات هوشمند مدرن



شیر آلات هوشمند, انواع شیرآلات هوشمند, ویژگی شیرهای هوشمند

ویژگی شیرهای هوشمند

 

تکنولوژی روز در خدمت آبرسانی ، همه چیز درباره شیرآلات هوشمند

امروزه با پیشرفت تکنولوژی همه به دنبال استفاده از محصولاتی هستند که باعث آسایش و راحتی آنها شود و کار کردن با آنها آسان باشد، بدین سان تولید کنندگان شیرآلات نیز از این قانون مستثنی نبوده و با تولید محصولات هوشمند سعی می‌کنند از قافله تکنولوژی و پیشرفت عقب نمانند. در این مطلب از بیتوته سعی شده علاوه بر معرفی ساختارهای عملکردی شیرآلات هوشمند نکات مهم جهت خریداری بهینه را در اختیار شما قرار دهیم.

استفاده از شیرآلات هوشمند علاوه بر سهولت استفاده برای مصرف‌کننده باعث کاهش مصرف آب شده و راه‌های انتقال بیماریها را کاهش می دهند. تصور کنید دست‌های کثیف و خمیری یا رنگی خود را می خواهید بشورید شما به راحتی با قرار دادن دست‌های خود زیر شیرآلات هوشمند بدون باز کردن شیرها و کثیف کردن بدنه شیر دست‌های خود را به‌ آسانی خواهید شست.

 

ویژگی شیرهای هوشمند 

شیرهای هوشمند برخلاف شیرهای معمولی برای راه‌اندازی به منبع انرژی نیاز دارند. این منبع انرژی از برق یا باتری تامین می‌شود. بدین منظور این شیرآلات در دو مدل برقی و باتری در بازار موجود هستند. اگر ازبرندهای معتبر موجود در بازار را خریداری کنید نگران تمام شدن باتری نباشید چون در برخی مدلها هشدار اتمام باتری به شما نشان داده خواهد شد.

 

در برخی مدل‌ها در زمان تمام شدن باتری تا تعویض باتری شما می توانید شیرآلات را  به صورت دستی استفاده کنید در این صورت نگران قطعی آب نخواهید بود. ویژگی‌های مهم این شیرآلات عبارت‌اند از:

• دبی آب در شیرآلات هوشمند به صورت استاندارد ۱۲ لیتر در دقیقه است که در برخی از مدل‌ها می‌توان سنسورها را برنامه‌ریزی کرده و دبی را تغییر داد.

• شیرهای هوشمند دارای سیستم سنسور و مادون قرمز هستند که با توجه به سیستم به کار رفته در آنها به‌ راحتی باعث قطع و وصل شدن آب می‌شود.

• دسترسی آسان و راحت به آب 

• از آنجایی که در شیرهای هوشمند تماسی با شیر صورت نمی‌گیرد انتقال آلودگی بیماری‌های واگیردار در اماکن عمومی و حتی در منازل زمانی که شخصی بیمار است را کاهش داده و به صفر می‌رساند که از ویژگی بارز این شیرها محسوب می‌شود.

 

شیر آلات هوشمند, انواع شیرآلات هوشمند, شیرآلات هوشمند دارای سیستم مادون قرمز

شیرآلات هوشمند دارای سیستم مادون قرمز هستند

 

نحوه عملکرد شیرهای هوشمند و انواع آن 

شیرهای هوشمند براساس ارسال و دریافت سینگنال مادون قرمز، باعث جریان افتادن آب در شیرها می‌شوند شما با قرار دادن دست‌های خود در پایین سنسور قرمز و یا در مقابل آن  به‌راحتی می‌توانید بدون حتی تماس کوچکی با شیر، جریان آب را قطع و وصل کنید. شیرآلات هوشمند مانند شیرآلات معمولی دارای مدل‌های متفاوتی هستند که در اینجا به معرفی چند مدل آن می‌پردازیم. 

 

شیرآلات هوشمند مدل اتوماتیک 

شیرآلات مدل اتوماتیک به گونه‌ای طراحی شده‌اند که با حس نمودن اجسام در نزدیکی خود که توسط مادون قرمز صورت می‌گیرد جریان آب قطع و وصل می‌شود. شما با خرید و استفاده از این مدل شیرآلات در کاهش مصرف آب نقش موثری خواهید داشت.

 

شیر آلات هوشمند, انواع شیرآلات هوشمند, شیرآلات هوشمند اتوماتیک

شیرآلات هوشمند اتوماتیک

 

شیرآلات مدل لمسی 

شیرآلات هوشمند لمسی مانند شیرآلات چشمی با سنسور کار می‌کنند ولی جنس سنسور به‌کار رفته در آنها از نوع لمسی است و با تکان دادن دست در مقابل آن جریان آب قطع و وصل می‌شود. این شیرها این قابلیت را دارند که بتوانید به راحتی دما و فشار آب را  تنظیم کنید. شیرآلات مدل لمسی بسیار به لمس کردن حساس هستند و با هر تماسی به آرامی جریان آب باز و بسته می‌شود. 

 

در اکثر مدل ها بدنه این شیر از جنس آلیاژ برنج با آبکاری کروم ساخته می‌شود. ابتدا شیر آلات لمسی فقط در مکان های عمومی استفاده می‌شد ولی امروزه به خاطر مصرف کمتر آب و کنترل جریان راحت آب این مدل در منازل به‌خصوص در آشپزخانه‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند. از ویژگی‌های دیگر این شیرها می‌توان به قابلیت تبدیل شدن به شیرهای اهرمی اشاره کرد. از این قابلیت می‌تواند زمانی که سنسورها دچار خرابی می‌شوند و یا زمانی که برق قطع می‌شود استفاده کرده و دیگر نگران قطع آب نباشید.

 

شیر آلات هوشمند, انواع شیرآلات هوشمند, شیرآلات هوشمند مدل لمسی

شیرآلات هوشمند مدل لمسی

 

شیرآلات هوشمند مدل هندزفری

شیرآلات هوشمند مدل هندزفری یکی دیگر از انواع شیرآلات هوشمند است که در آن قابلیت کنترل جریان آب به وسیله یک سنسور قدرتمند صورت می‌گیرد. شیرآلات مدل هندزفری در کنار سنسور چشمی دارای پدال نیز می‌باشد که بهترین ایده برای اماکن عمومی مانند بیمارستان‌ها، مدارس، هتل‌ها می‌باشد.

 

شیرآلات مدل چشمی 

در شیرآلات مدل چشمی، سنسور چشمی بکار رفته در آن  هوشمند بوده و با دریافت کردن سیگنال‌های  مادون قرمز ارسال شده از طریق سنسور، باعث باز و بسته شدن آب می‌گردد. این شیرها برای راه اندازی، انرژی خود را از باتری که در آن تعبیه شده است تامین می‌کنند.

 

در هنگام استفاده از این شیرآلات شما حتما باید دست خود را در معرض دید سنسور چشمی قرار دهید تا جریان آب برقرار شود. طبق زمانبندی خاصی که به شیرآلات هوشمند داده می‌شود می توان جریان آب را به صورت اتوماتیک قطع کرد و همین کار منجر به صرفه‌جویی در مصرف آب می‌شود. بدنه این شیرهای هوشمند از آلیاژ برنج و مقدار کمی سرب ساخته شده است. 

 

شیر آلات هوشمند, انواع شیرآلات هوشمند, شیرآلات هوشمند مدل هندزفری

شیرآلات هوشمند مدل هندزفری

 

ویژگی‌های تحویل و نظارت آب برخی از شیرهای هوشمند 

- قابلیت روشن و خاموش شدن، حتی بدون لمس کردن آن. مانند شیر آلات مدل اتوماتیک

 

- در برخی از مدل‌ها دمای آب را نیز اندازه گرفته و نمایش می‌دهند. 

 

- این شیرها همچنین دارای تایمرهای خاموش داخلی هستند و اگر مثلا کودک و یا شخص فراموش کرد شیر آب را ببندد دو یا پنج دقیقه بعد جریان آب به طور خودکار قطع می‌شود.

 

- این شیرآلات وجود نشتی آب را در ساختمان نشان می‌دهند و یا در زمان مسواک زدن به شما یاد آور می‌کنند که شیر آب را ببندید.

 

- هر شیر آبی می تواند یک فیلتر متصل داشته باشد اما شیرهای هوشمند یک گام فراتر را برداشته و تجزیه و تحلیل های سریع و فوری درباره آب خانه شما را ارائه می‌دهد آنها به شما نمایش می‌دهند که کدام آلاینده آب را فیلتر کرده‌اند.

 

- برخی از مدل ها این امکان را به شما می‌دهد که با فشار یک دکمه بتوانید آب تصفیه شده برای نوشیدن و آب ساده برای شستشو را انتخاب نمایید.

 

- برخی از مدل‌ها دارای چراغ نشانگر LED  هو شمند می‌باشند که به شما نمایش خواهند داد که چه زمانی باید فیلتر آب را تعویض کنید.

 

شیر آلات هوشمند, انواع شیرآلات هوشمند, جنس شیرآلات هوشمند

جنس شیرآلات هوشمند

 

نکات مهم جهت خرید شیرهای هوشمند 

- از آنجایی که قیمت شیرهای هوشمند بسیار بالا است قبل از خرید تعداد ویژگی‌هایی خاصی را که می‌خواهید در شیرآب هوشمند جدید خانه خود داشته باشید اولویت‌بندی کنید. تا با مطالعه ویژگی‌ها و امکانات مدل‌های متفاوت بتوانید مدل مورد نظر خود را انتخاب نمایید.

 

- اگر هوشمندترین شیر آب موجود در دنیا را خریداری کنید ولی با دکوراسیون شما مطابقت نداشته باشد پول خود را دور ریخته اید. بنابراین برای رفع این معظل شیرهایی را انتخاب کنید که با سینک و لوازم خانگی و سایر لوازم آشپزخانه شما مطابقت و هم‌خوانی داشته باشد.

 

- از آنجایی که شیرهای هوشمند به دو صورت باتری‌دار و برقی ساخته شده‌اند باید در انتخاب خود دقت خاصی داشته باشید، اگر زیر سینک شما  پریز برق تعبیه شده است شما  می‌توانید مدل برقی آن را خریداری کنید و در غیراینصورت مدل باتری‌دار آن گزینه بهتری است.

 

- اصلا با خرید نوع باتری دار این شیرها نگران شارژ آن نباشید زیرا باتری‌های تعبیه شده در این شیرها به طور متوسط تا 5 سال می توانند کار کنند. همچنین در برخی از مدل ها شیرآلات دارای نمایشگر هشدار اتمام باتری هستند. 

 

- شیرهای هوشمند دارای جنس های متنوعی هستند که شامل کروم، استیل، نیکل، برنج است که هرکدام از فلزها برای خود زیبایی و جلوه خاصی دارد. بیشتر شیرآلات هوشمند از بدنه‌ای برنجی با روکش کرومی ساخته می‌شوند. در هنگام خرید با توجه به سلیقه خودتان و قیمت مربوطه انتخاب هوشمندی را انجام دهید. در ضمن باید یاد آورد شد که شیرآلات استیلی یکی از محبوب‌ترین جنس ها بین مصرف‌کنندگان هستند زیرا قیمت مناسب‌تری نسبت به شیرآلات برنجی دارد.

 

گردآوری: بخش دنیای مد بیتوته 

 

نظرات


تصویری


ویدئو